Türkiye Chevrolet Kulübü / Chevrolet Forum - Paylaşım
Rolanti sorunu - Baskı Önizleme

+- Türkiye Chevrolet Kulübü / Chevrolet Forum - Paylaşım (http://www.chevroletkulubu.org)
+-- Forum: Chevrolet Kulübü - Otomobil (http://www.chevroletkulubu.org/forum-7.html)
+--- Forum: Rezzo Grubu Bölümü (http://www.chevroletkulubu.org/forum-51.html)
+--- Konu Başlığı: Rolanti sorunu (/thread-9160.html)



Rolanti sorunu - Bayram T. - 14-10-2019

2008 Rezzo sahibiyim.Aracımda vites değiştirirken anormal devir yükselmesi oluyor ayağımı debriyajdan çekince normale dönüyor bu hep böyle tekrar ediyor.Usta gaz kelebeğinden dedi.sıfır alıp taktık düzelmedi.***** beş altı ustaya baktırdık çözüm bulunamadı.Bu konuda fikri olan lütfen cevap yazın.Zira çözümsüz kalmış durumdayım


Cvp: Rolanti sorunu - haluk - 14-10-2019

İyi bir usta bulup aşağıdaki prosedürleri deneyin.

Rölanti Alışma Prosedürü
Aşağıdaki listede verilen işlemlerden biri veya birkaçı yapıldığında, şu rölanti alışma prosedürleri gerçekleştirilmelidir;
- ECM'nin değiştirilmesi
- Yeni gaz kelebeği gövdesinin değiştirilmesi (MTIA, ETC)
- IAC valfının değiştirilmesi
- Gaz kelebeği gövdesindeki kömür atıklarının temizlenmesi
- Güç beslemesinin ayrılması (akü kablosu, ECM sigortası vb.) (sadece Delphi ECM)
- ECM yazılımının yeniden programlanması (sadece ETC'li Siemens D160 ECM sistemi)
Kontağı AÇIN.
Adaptasyon değerlerini tarama aleti ile resetleyin (sadece MTIA). ( aletimiz yok! akü kutup başını söküp 10> dakika bekleyin sonra kontağı açın)
Kontağı 15 saniye için KAPATIN.
Kontağı 5 saniye için AÇIN
Kontağı 15 saniye kapatın. (ETC sistemli Siemens D160 ECM için, kontağı 35 saniye KAPATIN.)
Motoru park/nötr konumunda çalıştırın.
Araçta otomatik transaks düzeni varsa, el frenini çekin. Fren pedalına basıp transaksı 1 saniye için D (Sürüş) konumuna getirin ve tekrar P (Park) konumuna dönün. (Sadece Siemens ECM).
Soğutucu sıcaklığı 85° C (185°F) üzerine çıkana kadar motoru çalıştırın.
Eğer mevcut ise, klimayı 10 saniye AÇIN.
Araçta otomatik transaks düzeni varsa, el frenini çekin. Fren pedalına basarak transaksı 10 saniye için D (Sürüş) konumuna getirin.
Eğer mevcut ise, klimayı 10 saniye KAPATIN.
Araçta otomatik transaks düzeni varsa, fren pedalına basarak transaksı park/nötr konumuna getirin.
Kontağı KAPATIN. Rölanti alışma prosedürü tamamlanır.
Motoru tekrar çalıştırmadan önce, 15 saniye bekleyin (sadece Siemens ECM). (ETC sistemli Siemens D160 ECM için, kontağı 35 saniye KAPATIN.)

http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis0211/tr/documents_2010/Nubira-Lacetti/sm-j/7J2_1F02.tr.html


Cvp: Rolanti sorunu - Kalos 2006 - 05-11-2019

bende de oldu ekzantrik devir sensörün değişecek. Motordaki yeri triger kayısının orada toplam masraf 240 TL