Türkiye Chevrolet Kulübü / Chevrolet Forum - Paylaşım
14 Yıllık Chevrolet Bilgimi Aktarıyorum - Baskı Önizleme

+- Türkiye Chevrolet Kulübü / Chevrolet Forum - Paylaşım (http://www.chevroletkulubu.org)
+-- Forum: Chevrolet Kulübü - Kulübe Giriş (http://www.chevroletkulubu.org/forum-9.html)
+--- Forum: Yeni Chevrolet Sahibiyim? (http://www.chevroletkulubu.org/forum-61.html)
+--- Konu Başlığı: 14 Yıllık Chevrolet Bilgimi Aktarıyorum (/thread-9163.html)



14 Yıllık Chevrolet Bilgimi Aktarıyorum - Kalos 2006 - 05-11-2019

Arkadaşlar merhabalar 2006 yılından beri chevrolet kalos ya da sonraki adıyla aveo kullanıcısıyım. Aracım şu anda 150 binde size km km sorunları toplu olarak yazacağım inşallah okuyan arkadaşlara faydalı olur. Haricinde sorularınız da varsa yazarsanız vakit buldukça cevaplarım.
Bu araçların:
1- 30 bin km civarı ön fren balatası biter
2- 70 bin km civarı ön diskler biter. Tornalattırılır devam.
3- 80 bin km civarı ön diskler tekrar tornalattırılır gittiği yere kadar.
4- 104 bin km civarı bitmemesine rağmen arka kampana balatası kendi kendine kopup düşer değiştirilir.
5- Bu araçlarda bogaz kelebeğinin oradan çıkan ve kör bir sensöre giden saç teli kalınlığında bir boru var. Yaklaşık 85 binde bu borunun plastik dirseği çürür ve araba gaz verilmediğinde ışıkta vs. yerde stop etmeye başlar. Halbuki çözüm 5 TL lik kauçuk dirsek almak kadar kolaydır.
6- Bu araçlarda 90 bin km e kadar orjinal triger kayışı gidiyor. Ancak servisin önerdiği 70 bin km. Alternatör, klima motoru gibi parçaları çeviren kayışın ise ömrü 70 bin km dir. Yani 70 bin km de her iki kayışı beraber değiştirin dersek yalan olmayacaktır.

7- Çok Önemli: Kalosların hepsinde kronik sorun; 90 - 120 bin km arası aracı plastik termostatı eskir ve sıcak su ile de yarılır. Motor hararet yapar. Çok az dahi olsa silindir kapak contası hasar gördüyse araç yavaş yavaş artan oranda su eksiltmeye başlar. Çözüm bu hararet sorunu olmadan bir üst makyajlı kasadan dışı ve içi demir termostat alıp takmaktır.

Bu problem Cruze de de var. Termostatın yarısı demir yarısı plastik. Plastik olan yer çatlayıp su kaçırıyor. Çözüm: 90 bin de bir orjinali ile yenilemek 

8- 90 bin km bu araçların 4 adet amartisörü, ön iki salıncak, 4 adet amartisor takozu, 2 adet ön amartisör direksiyon rulmanı, 2 adet rot kolu değiştirilmelidir. Ömürleri o kadar.
9- Sehrinizde amartisör tamiri imkanı varsa 4 amartisörüde tamir ettiriniz. Yoksa ya orijinal alınız yada onun yarı fiyatına Honda KYB amartisör takabilirsiniz. Viraja güvenle girme anlamında KYB’de çok iyi bir amartisördür.
10- 100 bin km civarı km saati silik göstermeye başlar. Ekranın arkasındaki lehimleri havya ile ısıtın soğusun geri takın düzeliyor.

11- Çok Önemli: Bu araçların 145 bin civarı yağ müşürü bozulmaktadır. Göstergeden her kontak açıldığında yağ müşürü lambası yanıyor mu bakılmalıdır. Yoksa yağ pompası çalıştığı sürece yağ kaçırır ve motor yağsızlıktan kilitleyebilir.

12- Motor su hortumlarını göz ile muayene ediniz. Eğer borularda şişme varsa İzmir de üretilen dünya markası RAPRO hortumları ile tüm sıcak su hortumlarını cüzi bir fiyata yenileyebilirsiniz.
13- Şu anda araçları bu km nin çok üstünde olanlar bu bin km lerin katlarını düşünerek işlem yapmaları gerekmektedir. Örneğin 90 bin km termostat değişecek dedik araçları 180 bin km de ise hemen değiştirmesi gerekmektedir.
14- Ayrıca bu araçlarda Benzin deposunun dibi çok derin olduğu için benzin ışığı E harfinin orta çubuğunda yanıyor. Boşuna yanmıyor diye kafaya takmayın.
15- Ayrıca bu araçlarda frenlemelerde hep problem var. O yüzden yok arka kampana frenlemeye dahil olmuyor yada ABS çalışmıyor diye kafaya takmayın. Hepsi çalışıyor.
Umarım faydalı olmuştur...