Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Otomotik Vitesinde Kuralları Var !
#1
Otomatik vitesin de kuralları var

Otomatik şanzımanlı araçta en iyi performansı elde etmek ve masraf çıkarmamak için öneriler şöyle:

Gaz pedalına basılıyken vites kolu P (park) ve N (boş) konumundan başka bir konuma getirilmemeli.

Araç hareket halindeyken P konumuna alınmamalı. Aksi takdirde ciddi hasarlar ortaya çıkabilir.

Geri vites ® konumuna geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmeli.

Yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalı.

Otomatik şanzı*****ı araçlarda, motor çalışmadığında kesinlikle vurdurmak olarak bilinen uygulama yapılmamalı.

Otomatik şanzıman yağ değişimi zamanlarına mutlaka uyulmalı. Aksi taktirde yağ bozulur ve bozulan yağ şanzımanın performansında düşüşe ve arızalara neden olur.

L konumundaki sürüşlerde 50 Km´nin üstündeki hızlara çıkılmamalı.

ALINTIDIR.
[Resim: fuaotw.jpg]
Bitti...
Hayatım değil, ömrüm değil, nefes almam değil biten.
Biten bir sondu.
Şimdi,yeni bir başlangıç başlar,
Biten eskide kalır...
Tecrübelerle bu sefer beyaz yerine yıllanmış bir kırmızı başlar...
Alıntı
#2
dediklerin doğru ama otomatik vitesin zevkleride var gaza sonuna kadar bastığında turboya geçmesi sürücüye göre davranması yokuş kolaylığı sağlaması gibi.......
Bul
Alıntı
#3
1.Bizde turbo yok...
2.Bizde L de yok...
Diğer hususlar standart zaten neyse turbo ve L yok sıkıntı yok heheheheeeee Smile
Alıntı
#4
hemen ekliyim benim onceki lacettim otomatikti ve ben o ara baya bi araştırdım en cok hapılan hata kırmızı ışıklarda durulurken P konumuna alınması bu cok buyuk bir hataymış bu arada eklemek istedim Burak arkadaşıma...
[Resim: 2d1n60j.jpg]
Bul
Alıntı
#5
Evet hocam, çok haklısın...

N ye bile almak bana göre hata... Ancak uzun süre bekleme olacaksa, o zaman N ye almak arka stopları söndürmek için mantıklı.

Dediğine katılıyorum...
[Resim: fuaotw.jpg]
Bitti...
Hayatım değil, ömrüm değil, nefes almam değil biten.
Biten bir sondu.
Şimdi,yeni bir başlangıç başlar,
Biten eskide kalır...
Tecrübelerle bu sefer beyaz yerine yıllanmış bir kırmızı başlar...
Alıntı
#6
şanzıman araba çalışır durumdayken P konumuna alındıgında yağlama yapmıyor buda sonra D ye alındığında sürtünmeyi arttırıyor buda zamanla dişlilerde ve şanzıman zincirinde hasara yol açıyor.Anlatabildiğim kadarıyla paylaşmak istedim insallah faydalı olmuşturSmileSmileSmile
[Resim: 2d1n60j.jpg]
Bul
Alıntı
#7
evin önüne geldık yanaştık arabayı nasıl ıstop ettırecegız .ben önce P ye alıyorum ondan sonra kontagı kapatıyorum.bu yaptıgım dogru kontak kapatma mıdır . yada D4 te ikenmı kontagı kapatacagız .yada N ye alıpmı kontagı kapatacagız. bu yorumları bılgılerı okuyunca kafama takıldı aydınlatırsanız sevınırım. şimdiden tesekkurler
Bul
Alıntı
#8

Alıntı:
#5879 doga gunugur: şanzıman araba çalışır durumdayken P konumuna alındıgında yağlama yapmıyor buda sonra D ye alındığında sürtünmeyi arttırıyor buda zamanla dişlilerde ve şanzıman zincirinde hasara yol açıyor.Anlatabildiğim kadarıyla paylaşmak istedim insallah faydalı olmuşturSmileSmileSmile



Aracı ilk çalışırdığımızda, P de oluyor zaten?

Sonrasında, Frene basıp, vitesi hareket ettiriyoruz. Stop ederkende, D4 konumundan, P ye alıyorum ben ve kontağı kapatıyorum. Ve ardından el frenini çekiyorum... Bu yaptıklarım olması gerekenler ama bu konuyu ben sorayım en iyisi...

Sevgiler.
[Resim: fuaotw.jpg]
Bitti...
Hayatım değil, ömrüm değil, nefes almam değil biten.
Biten bir sondu.
Şimdi,yeni bir başlangıç başlar,
Biten eskide kalır...
Tecrübelerle bu sefer beyaz yerine yıllanmış bir kırmızı başlar...
Alıntı
#9
Benim aracım Cruze. Cruze\' larda vitesi P\' ye almadan D\' de de kontak kapanır fakat anahtarı size vermez. Kısacası P\' ye almadan anahtarı asla alamazsınız. Ama diğer Chevy modellerinde durum nedir bilemiyorum.
Bul
Alıntı
#10
Hocam,

Bizde anahtarı alıyoruz ama araba çalışımıyor Big Grin, P konuma almadan marş basmıyor Aveolar...
[Resim: fuaotw.jpg]
Bitti...
Hayatım değil, ömrüm değil, nefes almam değil biten.
Biten bir sondu.
Şimdi,yeni bir başlangıç başlar,
Biten eskide kalır...
Tecrübelerle bu sefer beyaz yerine yıllanmış bir kırmızı başlar...
Alıntı
#11
İlginç Smile Tam tersi olmuş bizde. İlk zamanlar çok yaptım o hatayı, P\' ye almadan motoru stop edip anahtarı almaya çalıştım ama vermedi Big Grin Tekrar D\' de marşa basıp P\' ye alınca veriyor yani..
Bul
Alıntı
#12
BİRDE VİTES \"D\" VEYA SÜRÜŞ VİTESİNDE BEKLERKEN EL FRENİ ÇEKMEYECEKSİN
Alıntı
#13
arkadaşlar dolu nedeniyle aracı hasar gören ve herhangi bir yöntem ile tamir ettiren varmı
ücret ne ve ne şekilde tamir yapılacak
Alıntı
#14
otomatik vites ş.içi tampon tampona trafikte çok zaman geçirenler için büyük rahatlık. ama yokuş kalkış kolaylığı tüm düz vitesli arabalarda (serçeden mercedese kadar) mevcut. nasıl mı? tabii ki el freni ile:p
Bul
Alıntı
#15
Otomatik vites hakkında 2 yıllık gözlemlerimi paylaşmak isterim.

İlk olarak şunu söylemeliyim, D4 otomatik vitesi (Aveo - Lacetti modellerinde kullanılan) gördüğüm en iyi otomatik şanzımanlardan biri.

İkinci olarak, \"çok yakıt harcar otomatikler\" sözünü boşa çıkarıyor. Çünkü düz vitesle yakıt yakması arasında çok ince farklar var sadece.

Şehir içinde rahatlığı, şehirler arası yolda ki yakıt avantajıyla birleşiyor.

Otomatik şanzıman beyini çok anlamlı görevler üstleniyor. Sizin sürüş dinamiklerinize göre kendini ayarlayıp, vitesler değiştiriyor. Bazen kafası karışıyor: Özellikle sizden önce arabayı başka biri kullandıysa ve yolunuz, rampa ve yokuş aşağı yollardan oluşuyorsa, bunu hissediyorsunuz. Ama vites size alıştıktan sonra, herşey normale dönüyor.

Aveo Sedan kasası 1.4 e çok uygun olduğu için, araçta çok ağırlık yoksa, çekişte hatırı sayılır bir sorun yaşamıyorsunuz. Buda vitesin herşeyi sorunsuz yapmasına olanak tanıyor.

Ayrıca, Vites beyini, çok güzel güvenlik özellikleriyle de donatılmış. Sabit hızda, yanlışlıkla vitesi manuel mod dediğimiz 1\'e takarsanız, beyin bunu yanlışlıkla yaptığınız algılayarak, vites değişikliği yapmıyor. Ne zaman ki ayağınızı frene basıp, arabanın devrini düşürmeye başlarsanız, beyin vites değişkliğini gerekli gördüğünüz için yaptığınız düşünerek vites değiştiriyor. Böylece muhtemel bir kazadan sizi kurtarıyor.

D4 otomatik şazıman, el freninin yükünü de bir nebze olsun almasıyla ayarlanmış. Bildiğin gibi, el freni kullanarak belli başlı sürüş haraketlerini yapamıyorsunuz. El frenini tam çektiğiniz zaman belli ölcüde lastikleri frenliyor ama manuel araçta gördüğünüz bir yükü yok arabaya. Arabanın asıl el freni görevini Park konumu görüyor. Ama emniyet olsun diye, Park konumundaykende el freni çekilmesini şiddetle tavsiye ediyorlar.


Otomatik vitesi manule çevirmek her araçta gerekli olan birşeydir. Geçmişte bende, çekişte bir sorun yaşamadığım için buna gerek yok diyordum ama yanılmışım.

Özellikle rampa inişlerinde mutlaka manuel vitese alıp ya 2 ya da 1 ile inişi gerçekleştirmemiz gereklidir. Bunu yapmadığımız zaman, fren balatalarına ciddi yük bindirir ve zamanından önce balata ve disk değişimi yapmamız gerekebilir.

Özellikle D4 dediğimiz otomatk modda araç daha atak olduğu için, rampa inişinde ciddi hızlanacak ve bizimde devamlı suretle frene basmamız gerekecektir. Bu noktada, 2 ye takıp aracın seriliğini azaltmamız ve motor frenini kullanmamız çok akıllıcadır. Eğer rampa inişi çok keskin ise, 1. vitese almamız daha akıllı hareket olacak böylece frenlere daha az yükleneceğiz.

Otomatik vitesi hakkını vererek dikkatlice kullandığımız sürece ciddi bir sorunu yoktur. Masrafı çok olur diyenlere, manuel vitesi öğren sonra otomatiğe geçersin diyenlere aldırmayın. Bunlar şehir efsanesidir. Otomatik vites araç kullanmak farklı, düz vites kullanmak farklıdır. Ve bana göre araba kullanmaktan keyif almak isterseniz, farkı ödeyip otomatik vites almanızı tavsiye ederim.

Sevgiler...
[Resim: fuaotw.jpg]
Bitti...
Hayatım değil, ömrüm değil, nefes almam değil biten.
Biten bir sondu.
Şimdi,yeni bir başlangıç başlar,
Biten eskide kalır...
Tecrübelerle bu sefer beyaz yerine yıllanmış bir kırmızı başlar...
Alıntı
#16
Çok güzel ve yerinde tespitler Burakcım. Teşekkürler.

Yalnız ben, aracımı aldım alalı, hiç el frenini kullanmadım, gerek de duymadım. Zira senin de yazdığın gibi P yükü çekiyor zaten.
Bul
Alıntı
#17
Bende otomatik vites kullananlardan biriyim kendi aracım manuel ama şirket araçlarımız komple otomatik.Şehir içi trafiğinde rahatlığına diyecek yokk Trafiği kalabalık olan yerlerde kesinlikle tavsiye ederim otomatik aracı...
[Resim: 9u3pxc.jpg][Resim: ilxibt.jpg]

[Resim: ataturk-silueti-imzasi-bayrak.jpg]
Alıntı
#18
burak bey çok faydalı çok güzel bilgiler ama sadece N ye alma konusunda hemfikir değiliz..duraklamalar 10 saniyeyi geçecek ise kesinlikle D den N ye almamız gerektiği konusunda bilgi verdi servisteki arkadaşlar.Sebebi ise hem frenlerin daha az aşınması. \"çünkü araç D konumunda olduğu için sürekli ilerlemek isteyecek\" hem de \"yakıt tasarrufu\" açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum..
Bul
Alıntı
#19
+1
CRUZE 2009 1,6 LS mt +landirenzo+pecochip+wtcc
Bul
Alıntı
#20

Alıntı:
#48774 erbesler: burak bey çok faydalı çok güzel bilgiler ama sadece N ye alma konusunda hemfikir değiliz..duraklamalar 10 saniyeyi geçecek ise kesinlikle D den N ye almamız gerektiği konusunda bilgi verdi servisteki arkadaşlar.Sebebi ise hem frenlerin daha az aşınması. \"çünkü araç D konumunda olduğu için sürekli ilerlemek isteyecek\" hem de \"yakıt tasarrufu\" açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum..



Peki, o esnada N\' ye aldınız, yağlama her defasında kesilecek. Bunun zararını düşündünüz mü?
Bul
Alıntı
#21
Özgürcüm N boşta demek değilmi? null yani. Bizim manuel viteslerde dururken boşa aldığımızda yağlama kesiliyormu, bence hayır. Özgürcüm ben anlamadım onu Smile
CRUZE 2009 1,6 LS mt +landirenzo+pecochip+wtcc
Bul
Alıntı
#22
otomatik viteslerin çalışma prensibiyle manuel vitesin farklı olduğunu hepimiz biliyoruzdur o yüzden fazla kurcalamayalım ben 10 yıldır otomatik araç sürüyorum giderken ne bir kere N konumuna aldım nede ışıkta beklerken P ye. adı üstünde otomatik vites ne yapacağını o bilir durunca frenen basın balata falan yemez hatta tam tersi hafif yokuşlarda frene basmadan D konumunda iken araç durabiliyor onu yapmayacaksınız işte frene basıp bekleyeceksiniz.
E.G.
Bul
Alıntı
#23
10 yılın tecrübesine dayanarak ok. diyorum kendi adıma Smile
CRUZE 2009 1,6 LS mt +landirenzo+pecochip+wtcc
Bul
Alıntı
#24

Alıntı:
#48785 Nouma: otomatik viteslerin çalışma prensibiyle manuel vitesin farklı olduğunu hepimiz biliyoruzdur o yüzden fazla kurcalamayalım ben 10 yıldır otomatik araç sürüyorum giderken ne bir kere N konumuna aldım nede ışıkta beklerken P ye. adı üstünde otomatik vites ne yapacağını o bilir durunca frenen basın balata falan yemez hatta tam tersi hafif yokuşlarda frene basmadan D konumunda iken araç durabiliyor onu yapmayacaksınız işte frene basıp bekleyeceksiniz.



yaş 24
10 yıldır otomatik araç kullanımı yani 14 yaşında başlanılan sürücülük Smile
N bu kadar gereksizdi de neden konuldu acaba?
Aveo
Bul
Alıntı
#25
Arabayı ilk çalıştırırken lazım galiba sadece Smile hani viteste kalmasında öne arkaya fırlamasın diye galiba null Smile
CRUZE 2009 1,6 LS mt +landirenzo+pecochip+wtcc
Bul
Alıntı
#26
Hakan abi Null\' un bana göre tek işe yarayan kısmı, aracın çekilmesi sırasında N\' ye alınması gerektiğidir Smile
Bul
Alıntı
#27
Smile Smile Smile hadi canım sende. yaşlıyız diye kafa bulma benle
CRUZE 2009 1,6 LS mt +landirenzo+pecochip+wtcc
Bul
Alıntı
#28
İşte başkan olmak böğlebirşey üyelerini bilgilendirdiği için 15 gündür aradığım cevapları nihayet okudum ve mutlu oldu Burak başkana verdiği bilgiler için çok teşekkür ederim.
Bul
Alıntı
#29

Alıntı:
#48801 sevgiylekalin: Smile Smile Smile hadi canım sende. yaşlıyız diye kafa bulma benle



Aman abi estağfirullah Smile
Bul
Alıntı
#30
Aveo\'da kullanılan D4 otomatik viteslerde araç sadece P veya N konumundayken çalışır,kontak çevirince diğer viteslerde araba çalışmaz. uzun bekleme sürelerinde aracı rahatlatmak için N konumuna almak faydalıdır, çünkü araç sürekli ileri gitmek isteyecek şanzıman ileri hareket etmek için motordan aldığı gücü uygulayınca doğal olarak motorda ve şanzımanda baskı uygulayacak bu da doğal olarak uzun süreli beklemelerde zarar verebilir. Boştayken yağlanmama diye bir şey de söz konusu olmayacağını düşünüyorum zaten motor yağı ve şanzıman yağı içinde bulunan parçalar, bu parçalar hareket ettikçe yağlanır, yağ dolaşımı sağlanır, pistonlar zaten sürekli çalıştığı için yağın içinde ancak şanzıman bölümü ise araç ister N de olsun ister D4 te takılı haldeyken hareket etmediği sürece yağlanma tam olarak gerçekleşmez çünkü şanzıman parçaları iki durumda da hareket etmiyordur ama bu tamamen yağsız kalıyor anlamında değil zaten yağlı daha doğrusu yağın içindeki parçalar bunlar...
Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi