Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ankara Opis Servisinden Üyelere Tavsiyeler...
#31
Mobil yağ kullanıyoruz tüm araçlarımıza tam sentetik
Opal otomobil Pazarlama sanayi ve A.ş
Konya devlet yolu no:187 Balgat/ankara
Tel:03125830583
Cep:05324490650
Bul
Alıntı
#32
benim aracıma shell helix 40 -10 yag konmustu. dısarıdaki ustalar bu yagın 10 bin kmlik oldugunu 15 binden once degistirilmesi gerektigini soylediler. aracımda bir probleme neden olur mu Deniz Bey?

[Resim: 9u3pxc.jpg]
[Resim: ilxibt.jpg]

[Resim: eu3674.jpg]
Bul
Alıntı
#33
yagın özelligi ister istemez bozuluyor özelligini kaybedincede görevini tamamlayamadıgı için ister istemez zarar verir..büyük sorunlar yaratırmı yaratmaz ama zamanında değişmesinin motorunuz için çok önemli
Opal otomobil Pazarlama sanayi ve A.ş
Konya devlet yolu no:187 Balgat/ankara
Tel:03125830583
Cep:05324490650
Bul
Alıntı
#34
deniz bey tam sentetik derken 0-40 mı yoksa 5-30 mu kullanıyorsunuz cruze araçlar için
Bul
Alıntı
#35

Alıntı:
#5615 opis: yagın özelligi ister istemez bozuluyor özelligini kaybedincede görevini tamamlayamadıgı için ister istemez zarar verir..büyük sorunlar yaratırmı yaratmaz ama zamanında değişmesinin motorunuz için çok önemli



Deniz Bey dediklerininzin hepsine katılıyorum ama bu Helix 10-40 yagı kac km\'de bir değiştirmek gerekecek tam bir muamma galiba. Ankara Reis 30000bin bakımımda Shell Helix 10-40 yag kullanmıstı. araçlarımız 15000de bakıma giriyor. Geçen hafta Ulus\'taki ustalardan biri ile konuşurken kendisi 10000km\'de mutlaka değiştirmem gerektiğini söyledi. Bugün servisteydim. Servis müdürümüz Ufuk Bey 7500km\'Den sonra yağın bozulmaya başladığını ve işlevini kaybetmeye başladığını söyledi.

Açıkçası kafam allak bullak oldu. simdi arabam 39000 km geçmiş durumda ve bakım kagıdıma gore 46000km\'de bakıma girmem gerekiyor söylenene bakarsam... fakat 7500den sonra yag bozulmaya baslıyorsa bu benim için buyuk bir problem. Çünkü ben hergün okula git gel Ankara Kırıkkale arası 170kmye yakın yol yapıyorum. Yağımın dayanaksız bir ürün olması ve çabuk özellik kaybetmesi çok canımı sıktı. \"İleride bu yağ başıma iş açar mı?\" diye korkmaya da başladım

[Resim: 9u3pxc.jpg]
[Resim: ilxibt.jpg]

[Resim: eu3674.jpg]
Bul
Alıntı
#36
Şimdi lacettilerde 7500 ara yag değişimi var bakımdan sonra genel kapsamlı bakımda yine motor yagınız değişiyor..
Cruze araçlara opel motoru oldugu için 0-40 konuluyor
Opal otomobil Pazarlama sanayi ve A.ş
Konya devlet yolu no:187 Balgat/ankara
Tel:03125830583
Cep:05324490650
Bul
Alıntı
#37
Bendede yağ konusunda sıkıntı var 16.000kmde yağım değişmişti bir sonraki değişim km\'si olarakda 23.500km yazıldı23.500kmde reise gittiğimde gerek yok dediler 30.000kmde gel dediler ama tabi motor sıfırlanınca komple yağ değişti araç 27.000kmde Big Grin
[Resim: 2yvjwqw.jpg]
Alıntı
#38
Bagaj içine komple ses izolasyonu yapıyor musunuz? hangi ***** ve fiyatı nedir?
Bul
Alıntı
#39
tuğrul kardeşim ben yaptırdım araç ses sistemi için bagaja izalasyon soun line marlası sen bir fiyat al bende sana bir fiyat alırım
Bul
Alıntı
#40

Alıntı:
#5717 opis: Şimdi lacettilerde 7500 ara yag değişimi var bakımdan sonra genel kapsamlı bakımda yine motor yagınız değişiyor..
Cruze araçlara opel motoru oldugu için 0-40 konuluyor


peki lpg\'li cruze araçlarda yağ değişim km\'si ne olmalı
Bul
Alıntı
#41
AYNI 1 YIL YADA 15.000 KM HANGİSİ ÖNCE DOLARSA..
Opal otomobil Pazarlama sanayi ve A.ş
Konya devlet yolu no:187 Balgat/ankara
Tel:03125830583
Cep:05324490650
Bul
Alıntı
#42
[blue]Arkadaşlar tüm araçlarımızda bakım aralığı 15 000 Km yada yılda 1 önce hangis dolar ise
7 500 yağ değişim arlığı zorunlu değil sadece ağır (kısa mesafe, dur kalklar, çok sık marş aralıkları) kullanım şartları için tavsiyedir[
/blue]
Bul
Alıntı
#43
Uzaktan kumanda ile motor çalıştırma kitleri sizde bulunmaktamı...
Bul
Alıntı
#44
Motor çalıştırmadan kastınız nedir?
Opal otomobil Pazarlama sanayi ve A.ş
Konya devlet yolu no:187 Balgat/ankara
Tel:03125830583
Cep:05324490650
Bul
Alıntı
#45
Motor çalıştırma sistemi takılıyor fakat güvenlik açısından önermiyoruz çünkü vites konumunu tanımıyor..350 tl istediginizde temin edebilirim.
Opal otomobil Pazarlama sanayi ve A.ş
Konya devlet yolu no:187 Balgat/ankara
Tel:03125830583
Cep:05324490650
Bul
Alıntı
#46
http://urun.gittigidiyor.com/CycloneMoto...ZZ20674031 sayfasında bu ürünü görünce dikkatimi çekmişti..size soruyu o nedenle sormuştum...
Bul
Alıntı
#47
lastik hava basınçları cruze da 32-39 arası olması gerekiyormuş kapı içinde yazan değerlere göre..bunu 28 e düşürsen (konfor için) sıkıntı olur mu? nitrojen tavsiye eder misiniz ne gibi fayda sağlar..
Bul
Alıntı
#48
deniz bey opisde cruze araca iç plastik ***** ne kadara yapılıyor ve birda dış araç ***** ayrı ayrı fiyatlarını verebilir misiniz
Bul
Alıntı
#49
merhaba arkadaşlar. ben cruze sahibiyim yarın ( 06.03.2010 ) 15000 bakımına gideceğim opisteki indirimden faydalanabilirmiyim.
Bul
Alıntı
#50
arkadaşlar bugun ankarada opis servisine gittim bir kac sorunum vardı saolsunlar herkes kendi arabası gibi ilgilendi her turlu sorunu cozduler bu arada opisteki arkadaslarla tanışma fırsatı buldum ve inanın servisteki dostluktan ve işçilikten son derece memnun kaldım butun opis calısanlarına tesekkur eder calış***** devamını dilerim.

TESEKKURLER...
[Resim: 2d1n60j.jpg]
Bul
Alıntı
#51
fethi bey bekliyoruz elbetteki kulub üyesi olduğunuzdan kulube tanınan bütün avantajlardan faylanacaksınız
iskitlere gelirseniz servis danışmanı irfan beyi görmenizi şaşmaza giderseniz deniz beyi görmenizi rica edeceğim
Opal otomobil Pazarlama sanayi ve A.ş
Konya devlet yolu no:187 Balgat/ankara
Tel:03125830583
Cep:05324490650
Bul
Alıntı
#52
doğa direksiyonun nasıl istediğin gibi rahatmı
Opal otomobil Pazarlama sanayi ve A.ş
Konya devlet yolu no:187 Balgat/ankara
Tel:03125830583
Cep:05324490650
Bul
Alıntı
#53
rahatladı tesekkur ederim bide havalandırmada bi sıkıntı vardı vd 40 falan sıktılar içine valla ısıtması bile attı tekrar tesekkurler.
[Resim: 2d1n60j.jpg]
Bul
Alıntı
#54
Arkadaşlar Ankara\'da başka bir yetkili serviste yaşadığım problemlerden sonra geçen hafta (27 Şubat) Opis\'e gittim. Aracımla kendi araçları gibi uzun uzun ilgilendiler, özellikle LPG bölümünden Uğur bey ve diğer arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Bundan sonra kesinlikle Opis dışında bir servise gitmeyi düşünmüyorum...
Bul
Alıntı
#55
Ben aracımı Ankara Opis Şaşmaz\'dan satın almıştım.
İskitler ile Şaşmaz servisi arasında herhangi bir farklılık var mı? (Örneğin: Bazı şeyler Şaşmaz\'da yapılamıyor olabilir mi? Kısaca, sürekli Şaşmaz\'a gidersem bir eksiklik olur mu? İkametgahıma yakın olması nedeniyle Şaşmaz\'ı tercih ediyorum)
Aracımı Mayıs 2009 \'da satın almıştım. Şu anda 7000 km\'de. İlk bakım 15.000 olduğuna göre senesi dolunca servise bi uğramam gerekiyor mu? Uğramam gerekiyorsa neden? Aracımı satın alırken bana 7.500 veya 1 yıl dolunca servise gelmen gerekir yoksa garanti dışı kalırsın demişler di??
İskitler servisinde arka koltuk döşemem imalat hatası nedeniyle değiştirilmişti. O günden bu güne seyir halinde yol hafif bozuk olsa dahi arkadan gıcırtı sesi geliyor. Bu sorunu Şaşmaz\'da halledebilirler mi? Yoksa illaki İskitlere mi gitmem gerekiyor.
Cevap verirseniz sevinirim. Selamlar
NE KADAR BİLİRSEN BİL, SÖYLEDİKLERİN KARŞINDAKİNİN ANLAYABİLDİĞİ KADARDIR
Bul
Alıntı
#56
dostum servislerin ikiside opis hiç fark etmez şaşamazda sen deniz beyi bul o sana gereken yardımı yapacaktır. bakıma gelince hangisini önce yaparsan ona göre servise gidiyorsun 7500 demelerinin sebebi kullanılan yağdan kaynaklanıyor. eğer 1 sene geçm,şde bu km\'yi yapamıyorsanız o zamn gene servise gidin bildiğim kadarı ile yağ özelliğini kaybediyor. ama seevisdeki arkdaşlar daha doğru bilgiyi size verirler
Bul
Alıntı
#57

Alıntı:
#5827 mt_cruze: lastik hava basınçları cruze da 32-39 arası olması gerekiyormuş kapı içinde yazan değerlere göre..bunu 28 e düşürsen (konfor için) sıkıntı olur mu? nitrojen tavsiye eder misiniz ne gibi fayda sağlar..


????????
Bul
Alıntı
#58
Sevgili hocam,

Ben elbette uzman değilim. Lastik basınçlarıyla ilgili uzmanlarımız daha iyi bilgi verirler. Sadece mantık gereği havaların az olması lastiğin yere daha çok yapışmasına ve buda yol tutuşunu arttırmasına sebebiyet verir. Bunun ölcülerini dediğim gibi uzmanlar daha iyi bilirler.

Bu mesajı aslında, Nitrojen ile ilgili sorunuza istinaden attım. Genel bir google bilgisi verdikten sonra isterseniz kendi yorumlarımı yapayım...



LASTİKLERİ NİTROJEN İLE ŞİŞİRMEK

Hava basıncı, oksijen ve nitrojenden oluşur. Oksijen molekülleri, nitrojen moleküllerine oranla daha küçüktür ve lastiğe daha hızlı nüfus eder. Nitrojen ile doldurulan lastik, normal hava ile doldurulana göre 3kat daha yavaş basınç kaybeder, sonuç olarak lastiklere bu sıklıkta hava basma ihtiyacı doğmaz ve lastik doğru basınç değerini daha uzun süre muhafaza eder. Havadaki oksijen, lastiği oluşturan maddeleri (örn: kord bezi, topuk telleri oksidize etmeye eğimlidir. Soluduğumuz havada bulunan %21 oranındaki oksijen, lastiğin ham maddesi olan kauçuğun daha çabuk yorulması ve yıpranmasına yol açar. Nitrojen gibi kuru ve hareketsiz bir gaz ile lastikleri doldurmak bu problemleri azalttığı gibi, basınç kaybını minimize eder. Lastiğin ömrünü uzatır ve sürüş güvenliğini arttırır.

NİTROJEN BASINCININ AVANTAJLARI
İnsanların yaşamasını ve nefes almasını sağlayan havadaki %21 oranındaki oksijen, lastikler için ciddi problemler oluşturmaktadır, çünkü lastiğin ham maddesi olan kauçuğa zarar vermektedir. Lastiğin içerisindeki oksijen lastiğin yaşlanmasını hızlandırmaktadır. Bir diğer problem ise, en iyi tanklardan bile sızabilen oksijenin kauçuğun arasından sızmasının, havada %78 oranında bulunan nitrojene oranla daha kolay olmasıdır.

Nitrojenin daha az basınç kaybetmesi ve kauçuğun oksidize etmemesi, nitrojeni havaya karşı daha kullanışlı ve güvenilir hale getirmektedir.
Lastik içerisinde basınca maruz kalan oksijen, lastiğin topuk tellerinde (jantla birleşme noktası) paslanmaya neden olmaktadır. Buna ek olarak oksijen, lastiğin iç yanağına ve koruyucu kaplamasına (sızdırmaz tabakası) zarar verecek darbe gören lastiğin daha kolay balon yapmasına sebep olmaktadır. Lastiğin içersindeki oksijeni boşaltarak nitrojen doldurmak içerideki nem oranını düşürerek lastiğin ömrünü uzatır.

Formula 1, askeri ve iş makinaları gibi lastik kullanım şartlarının ağır ve lastiğin çok önem kazandığı anlarda kullanılan nitrojen basıcı, normal lastik kullanımlarında çok daha iyi lastik performansı sağlar

LASTİK ŞİŞİRME ARALIĞI NİTROJEN İLE DAHA FAZLADIR. Nitrojen kullanımıyla, lastiklerin rutin kontrolü normalinden 3 katı daha uzun sürede yapılır. (lastik içindeki “basınçlı hava kaybı” normal basınca göre üç kat daha azdır.

LASTİK İÇİ YOĞUNLAŞMAYI AZALTIR.

Oksijen lastiklerde yoğunlaşmayı arttırır; bu da hem lastiklerin ömrünü azaltır hem de paslanmayı çabuklaştırır. Nitrojen bunu ciddi ölçüde azaltır.

LASTİK PATLATMA RİSKİNİ AZALTIR. (Hayat Kurtarır!)

Nitrojen, oksijen gibi yüksek ısıya ulaşmaz. Bu da, ısıdan kaynaklanan muhtemel patlamaları önler.

LASTİKLERDE DEĞİŞMEYEN BASINÇ. (Hayat Kurtarır!)

Lastikte bulunan oksijen zamanla oksitlenmeye neden olur, bu da lastikteki basıncı ve sürüş koşullarını kötüleştirir. Nitrojen ile basınç aynı kalır, değişmez.
Lastiklerinizin basıncını normalde 15 günde bir kontrol etmeniz önerilmektedir. Lastiklerinizi nitrojen ile şişirdiğinizde bu aralık üç kat uzun sürede gerçekleşir.

LASTİKLERİ ŞİŞİRMEDE NİTROJEN KULLANINIZ.

Yıllardır; yarış, askeri amaçlı, iş ve tarım araçları lastiklerde kullanılan nitrojen, artık Avrupa, Avusturya ve Almanya gibi ülkelerde de günlük kullanımda yaygın hale gelmektedir.


NİTROJEN OKSİJEN İÇERMEZ.

Lastikte oksijenin olmaması, lastikte bulunan bileşenlerin bozulma (kötüleşme) hızını aza indirger.

NİTROJEN KURU BİR GAZDIR.

Lastik şişmede kullanılan nitrojen, karbondioksid’ in ve havadaki nem oranının hemen hemen olmasını garanti eder.
NİTROJEN TEMAS HALİNDE BULUNDUĞU MATARYALLERİN UZUN ÖMÜRLÜ OLMASINI SAĞLAR.

Sıkışmış havadan farklı olarak nitrojende; oksijenin, karbondioksidin, kirlilik ve diğer bileşenlerin olmaması, sübap ve jantın da uzun ömürlü olmasını sağlar.

NİTROJEN İLE LASTİKLERİ ŞİŞİRMEK, LASTİĞİN BASINCININ DURAĞAN OLMASINI SAĞLAR.

ÇEVREYE ZARARLI DEĞİLDİR.

NİTROJEN İLE DAHA VERİMLİ BASINÇ ELDE EDİLİR.

NİTROJEN İLE OKSİDİZASYONUN OLMAMASI, LASTİKLERİN ÖMRÜNÜ UZATIR.

NİTROJEN İLE ŞİŞİRİLEN LASTİK OKSİJENLE ŞİŞİRİLMİŞ LASTİKTEN 3 KAT DAHA AZ SÜREDE LASTİK BASINCINI AZALTIR.

NİTROJEN KULLANIMI İLE JANT BİLEŞENLERİNİN PASLANMASI AZALIR.

//Alıntıdır//


Yorumum şu: bana göre içten lastiğin aşındırmasını azaltmasının hiçbir önemi yoktur. Çünkü, dışarıdan yaşanan aşınma gereği zaten belli bir süre kullanabiliyorsunuz lastiklerinizi. Yani, içi aşınmamış diye ben hiç 10 yıl aynı lastiği kullanan birisini görmedim. Bu yüzden bence bu faktörün abartılacak bir faydası yoktur.

Ama diğer faktörler önemlidir. Az sürede basınç azaltması, uzun süre basınç ayarlarını *****ı size avantaj sağlar. Ama basınç\'ına para verdiğiniz bu gazıda düşünmeniz lazım. Yani uzun süre ve paralı şişirme. Ama diğer yandan kısa sürelerde samimi olduğunuz bir lastikçinin ücretsiz oksijen basması...

Birde, uzun yollarda yolculuk edenler için ciddi bir faydasından bahsetmeliyim. Nitrojen geç ısındığı için buna bağlı olarakta lastik ve fren düzeneği geç ısınır. Böylece balatalar ve jant soğuk kalır. Buda aşınmayı azaltır. Ancak, lastiğin cabuk ısınması yakıt tüketimini azaltan bir özelliktir. Bunuda göz ardı etmemek lazım.

Ben bu acıdan baktığımda aslında faydalarının o kadar abartılacak düzeyde olmadığını görüyorum. Ama lastiklerin daha uzun periodlarla kontrolü gibi faydalarının olması sürücü açısından iyidir. Ve sizin uzun yol deneyimlerinizin fazlalığıda önemlidir.

Sonuç olarak, bende Nitrojen kullanıyorum, yani bu iş biraz, sizin yatkınlığınıza kalıyor...

Umarım, fikir verici bir yazı olmuştur.

Sevgiler...
[Resim: fuaotw.jpg]
Bitti...
Hayatım değil, ömrüm değil, nefes almam değil biten.
Biten bir sondu.
Şimdi,yeni bir başlangıç başlar,
Biten eskide kalır...
Tecrübelerle bu sefer beyaz yerine yıllanmış bir kırmızı başlar...
Alıntı
#59
Bilgi için teşekkürler. Teyzemin oğlu Rot Balansçıdır. Atölyesinde aynı zamandan nitrojen gazı vardır, ama daha gidip de bastırmadım işin doğrusu..
Bul
Alıntı
#60
Burak kardeşim, cevap için teşekkürler..Ayrıntılı ve tatmin edici olmuş,eline sağlık...
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  ankara opis chevrolet yetkili bayi u_yavuz 28 7,033 21-11-2016, Saat: 18:21
Son Mesaj: store6060
  Opis Mahkeme sonucu daos009 8 4,124 18-04-2013, Saat: 12:59
Son Mesaj: ciancarlo
  Ankara Opis Yeni Yeri Batıpark daos009 37 13,997 06-03-2013, Saat: 21:17
Son Mesaj: suezo
  Opis\' te Güncel Yazılım mı Var ??? okayhan 13 5,840 05-09-2011, Saat: 14:01
Son Mesaj: madbad
  OPİS UFUK BEYE SORU??? samsunluatilla 4 3,806 23-05-2011, Saat: 21:50
Son Mesaj: ozzytr

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi