Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 1/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze Otomatik Vites sorunları
#1
Arkadaşlar otomatik vites kullanan üyelerimiz soruyordu araç yüksek hızlara çıktığında 6. Vitesden 5. Vitese düşüyor ve bir daha yükselmiyor diye sorularniz vardı bunu gm yetkililerine sorduk gelen cevap aşağıdaki gibidir kesin be net bilgidir

\'\'Araç maksimum hıza ulaşmak istediğinde otomatik şanzımanın vitesi 6\'dan 5\'e düşürdüğü doğrudur.. Bu da motor beyninin şanzıman beynine gönderdiği sinyal ile mümkündür. Bunun sebebi motorun maksimum hıza ulaşması için yeterli maksimum torku bir alt viteste sağlamasıdır. Kesinlikle araçta herhangi bir hata ya da arıza olduğunu göstermez tam aksine bu özellik 6 vitesli araçlarda çok normal ve yaygın bir durumdur. \'\'
Bul
Cevapla
#2
evet uzun yolda bana çok saçma geliyordu hala daha saçma gelmeye devam ediyor Smile madem koydun o vitesi o torkuda sağlat arabaya coşalım bizde demi Smile
E.G.
Bul
Cevapla
#3
Ben daha oncesinde de otomatik araç kullandım, ancak performans anlamında 6. Vites ile 5.vites arasında açıkça
Bir fark sezinleyemiyorum, bu konuda söylenenler kulağa son derece mantıklı geliyor ama
Kullanıcı olarak bu farkı pek yaşamamıyoruz gibi,
Bul
Cevapla
#4

Alıntı:
#81084 daos009: Arkadaşlar otomatik vites kullanan üyelerimiz soruyordu araç yüksek hızlara çıktığında 6. Vitesden 5. Vitese düşüyor ve bir daha yükselmiyor diye sorularniz vardı bunu gm yetkililerine sorduk gelen cevap aşağıdaki gibidir kesin be net bilgidir

\'\'Araç maksimum hıza ulaşmak istediğinde otomatik şanzımanın vitesi 6\'dan 5\'e düşürdüğü doğrudur.. Bu da motor beyninin şanzıman beynine gönderdiği sinyal ile mümkündür. Bunun sebebi motorun maksimum hıza ulaşması için yeterli maksimum torku bir alt viteste sağlamasıdır. Kesinlikle araçta herhangi bir hata ya da arıza olduğunu göstermez tam aksine bu özellik 6 vitesli araçlarda çok normal ve yaygın bir durumdur. \'\'



(Baki kardeş yazacaklarım senin söylediklerini düzeltmek değil, sana bilgi veren zatı muhteremin sözlerini düzeltmektir.)

Baki Beye söylenenler tanım itibarı ile doğru ancak Cruze için kesinlikle yanlış bilgidir.
Şöyleki;
Ani hızlanma gerektiren durumlarda vitesin bir alt vitese düşmesi doğaldır ve bizim Cruze\'lar aynısını yapar. Yalnız yakınılan 6 dan 5 düşme olayı, ani hızlanma dışındaki durumda gerçekleşmektedir. Otobanda 180 ile 6. viteste gidiyorsunuz. Yol düz, hatta biraz da yokuş aşağı, gazı yavaş yavaş artırıyorsunuz, o ne? Tak vites 5\'e düşmüş araba bar bar bağırıyor. Manuele alıp 6\'ya takmaya çalışıyorsunuz. Durum nanay, vites illa 5\'te duracağım diyor. Ondan sonra yaklaşık 3-4 dakika vites 5\'te takılıp kalıyor. Hızınızın ne olduğuna bakmıyor bile. Bu da programlama hatasıdır arkadaşlar. Hatta belki de bir başka sorunu gizleme manevrasıdır. (Biliyorsunuz katalogda maksimum hız 185 diyor)
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Cevapla
#5
bende otomatik kullandım ama böyle birşeye denk gelmedim. Hatta 6ncı vitese atsam bişe değişmiyordu 5 de canavar gibiydi 6ncı vites sadece rahatlatıordu o kadar sonra hızımı yavaşlatıordu çünkü yemiyordu..
Cevapla
#6

Alıntı:
#88225 PATAKLAYAN:
[red]Alıntı:
#81084 daos009: Arkadaşlar otomatik vites kullanan üyelerimiz soruyordu araç yüksek hızlara çıktığında 6. Vitesden 5. Vitese düşüyor ve bir daha yükselmiyor diye sorularniz vardı bunu gm yetkililerine sorduk gelen cevap aşağıdaki gibidir kesin be net bilgidir

\'\'Araç maksimum hıza ulaşmak istediğinde otomatik şanzımanın vitesi 6\'dan 5\'e düşürdüğü doğrudur.. Bu da motor beyninin şanzıman beynine gönderdiği sinyal ile mümkündür. Bunun sebebi motorun maksimum hıza ulaşması için yeterli maksimum torku bir alt viteste sağlamasıdır. Kesinlikle araçta herhangi bir hata ya da arıza olduğunu göstermez tam aksine bu özellik 6 vitesli araçlarda çok normal ve yaygın bir durumdur. \'\'



(Baki kardeş yazacaklarım senin söylediklerini düzeltmek değil, sana bilgi veren zatı muhteremin sözlerini düzeltmektir.)

Baki Beye söylenenler tanım itibarı ile doğru ancak Cruze için kesinlikle yanlış bilgidir.
Şöyleki;
Ani hızlanma gerektiren durumlarda vitesin bir alt vitese düşmesi doğaldır ve bizim Cruze\'lar aynısını yapar. Yalnız yakınılan 6 dan 5 düşme olayı, ani hızlanma dışındaki durumda gerçekleşmektedir. Otobanda 180 ile 6. viteste gidiyorsunuz. Yol düz, hatta biraz da yokuş aşağı, gazı yavaş yavaş artırıyorsunuz, o ne? Tak vites 5\'e düşmüş araba bar bar bağırıyor. Manuele alıp 6\'ya takmaya çalışıyorsunuz. Durum nanay, vites illa 5\'te duracağım diyor. Ondan sonra yaklaşık 3-4 dakika vites 5\'te takılıp kalıyor. Hızınızın ne olduğuna bakmıyor bile. Bu da programlama hatasıdır arkadaşlar. Hatta belki de bir başka sorunu gizleme manevrasıdır. (Biliyorsunuz katalogda maksimum hız 185 diyor)
[/red]





6. vites ekonomi icindir. Dusuk hizlarda bu vitese gecilir ve arac rahatlar. Fakat daha da hizlanmak istediginizde arac yeterli gucu uretebilmek icin vites dusuruyor. Eger aracin motoru daha guclu olsaydi(150 160 hp) muhtemelen boyle bir sey olmazdi. Bu gucte bir motora sahip arac icin aracin yaptigi gayet normaldir. Programlama hatasi falan degildir. Eger arac 6. viteste kalsaydi sahip oldugu hizi hic bir sekilde arttiramazdi.
Bul
Cevapla
#7

Alıntı:

6. vites ekonomi icindir. Dusuk hizlarda bu vitese gecilir ve arac rahatlar. Fakat daha da hizlanmak istediginizde arac yeterli gucu uretebilmek icin vites dusuruyor. Eger aracin motoru daha guclu olsaydi(150 160 hp) muhtemelen boyle bir sey olmazdi. Bu gucte bir motora sahip arac icin aracin yaptigi gayet normaldir. Programlama hatasi falan degildir. Eger arac 6. viteste kalsaydi sahip oldugu hizi hic bir sekilde arttiramazdi.[/i]




Neyin ne için olduğunu biliyorum da, bilgisi olmadan fikir sahibi olanlar için ne yapılır onu bilmiyorum işte.

Otomatik Cruze\'u olanlar durumu biliyorlar da, yeni başına gelenler de şaşırmasın bilgilensin. Önerim, başınıza geldiğinde paniklemeyin, ısrarla 6\'ya takmaya uğraşmayın (zira geçmeyecektir sabit olarak 5 te kalacaktır, ne aşağı ne yukarı yani) hızınızı makul bir seviyeye düşürün, fazla düşürmeyin araç 5. viteste takılı kaldığı için sarsılabilir. Yaklaşık 2 dakika sonra vitesleriniz normal şekilde geçmeye başlayacaktır.

Bu durum bir tasarım hatasıdır ve Cruze\'un diğer kronik hataları gibi çözümsüz bir şekilde kalacaktır.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Cevapla
#8
Valla bu atismalara baktikca bir sonraki aracimin cruze at olup olmayacagindan emin olamiyorum. Aveo 1.4 at sx 2007 eec modeline biniyorumki nadir bir donanimdir Turkiyede ve hem yakiti hem gidisinden memnunum. Captiva aliyordumki kiradan kurtulmak icin bir imkan dogdu ve ev aldim ha ama forever chevy, keske 4x4 kamyonetlerini getirseler
Some Says, Some Makes !
Cevapla
#9

Alıntı:
#90312 PATAKLAYAN:
[red]Alıntı:

6. vites ekonomi icindir. Dusuk hizlarda bu vitese gecilir ve arac rahatlar. Fakat daha da hizlanmak istediginizde arac yeterli gucu uretebilmek icin vites dusuruyor. Eger aracin motoru daha guclu olsaydi(150 160 hp) muhtemelen boyle bir sey olmazdi. Bu gucte bir motora sahip arac icin aracin yaptigi gayet normaldir. Programlama hatasi falan degildir. Eger arac 6. viteste kalsaydi sahip oldugu hizi hic bir sekilde arttiramazdi.




Neyin ne için olduğunu biliyorum da, bilgisi olmadan fikir sahibi olanlar için ne yapılır onu bilmiyorum işte.

Otomatik Cruze\'u olanlar durumu biliyorlar da, yeni başına gelenler de şaşırmasın bilgilensin. Önerim, başınıza geldiğinde paniklemeyin, ısrarla 6\'ya takmaya uğraşmayın (zira geçmeyecektir sabit olarak 5 te kalacaktır, ne aşağı ne yukarı yani) hızınızı makul bir seviyeye düşürün, fazla düşürmeyin araç 5. viteste takılı kaldığı için sarsılabilir. Yaklaşık 2 dakika sonra vitesleriniz normal şekilde geçmeye başlayacaktır.

Bu durum bir tasarım hatasıdır ve Cruze\'un diğer kronik hataları gibi çözümsüz bir şekilde kalacaktır.[/i][/red]

Bana söylenenleri aktardım programlama hatası mı yoksa aracın kendini hızını arttırmak için yapılmış bir olaymı çok bilemiyorum. yorum yapmacayağım
Bul
Cevapla
#10
otomatik 2012 cruze almayı düşünüyorum.iyisiyle kötüsüyle bi yorumlayın arkadaşlar
Bul
Cevapla
#11
Arkadaşlar ben sizlere başka bir sorunumdan bahsetmek ve fikir almak istiyorum.otamatik cruze var benda araç vites düşürürken 3.vitesten 1. vitese iniyor 2. vitesi kullan mıyor.manuel de de aynı sorun var oradan vitesi takip ederseniz 3\'den 1\'e indiğini görebilirsiniz bu da şehir içi kullanımda aracı yoruyor performans kaybına yol açıyor acaba bunu fark edenler oldumu yada çözüm önerisi olanlar varmı.
Bul
Cevapla
#12
diğer başlık kapatıldığı için buraya yazıyorum... admin tekrar açarsa iyi olur aslında bu başlıktaki durumla o farklı
http://www.chevroletkulubu.org/forums.ph...sts&q=7618

durum şu arkadaşlar : yolcuuluğunuz sırasında 5 dakika mola verdiniz tekrar yola çıktınız. daha sonra bakıyorsunuz ki hızınız ne olursa olsun araç 6. vitese çıkmıyor. bahsettiğim durum 160 170 veya daha üstü hızlar değil. örneğin 100 le gidiyorsunuz her zaman 6. vitese geçen araba şimdi 6 ya geçmiyor. manuele alıp 6 ya atmayı deniyorsunuz olmuyor.
hatta benim başıma çok sık geldiği için şöyle bi durum da oluyor: araç 6. vitese geçmediği gibi hızlanırken de yüksek devirde vites arttırıyor. gaza ne kadar az basarsam basayım 3500 devirleri görmeden üst vitese geçmiyor ve dediğim gibi 6. vitese zaten geçmiyor.
neyse yola bu şekilde devam edince bi 10 dakika sonra araç düzeliyor.

bu olayı yaşayan başka arkadaşlar da var belli ki... linkini verdiğim konu tekrar aktif hale getirilirse faydalı olabilir. belki sorunun çözümü bulunabilir.

dediğim gibi bu durum yüksek hızda 6. vitese geçmeme değil , kısa süreli duraksamalardan sonra aracı tekrar çalıştırıp yola çıkınca hız ne olursa olsun 6. vitese geçmeme durumu.
Bul
Cevapla
#13
aracı istop edip anahtarı kontaktan çıkarın ve sürücü kapısını da açıp kapatıp açın sonra tekrar çalıştırın. araç kendini ***** yada spor moda almış olabilir.
Bul
Cevapla
#14

Alıntı:
#92227 hilmi: Arkadaşlar ben sizlere başka bir sorunumdan bahsetmek ve fikir almak istiyorum.otamatik cruze var benda araç vites düşürürken 3.vitesten 1. vitese iniyor 2. vitesi kullan mıyor.manuel de de aynı sorun var oradan vitesi takip ederseniz 3\'den 1\'e indiğini görebilirsiniz bu da şehir içi kullanımda aracı yoruyor performans kaybına yol açıyor acaba bunu fark edenler oldumu yada çözüm önerisi olanlar varmı.



Pecochip modulu ;
dusuk devirde gucu ve torku artirdigi icin vites kucultmeyecek, en azindan 2ye dusmesini saglayacaktir. Dedigim olmazsa iade edebilirsiniz.
ARIZA VE SORUNLARINIZ için lütfen aramayınız özel mesaj atmayınız, tamirci DEĞİLİM, arızalar ile İLGİLENMİYORUM ve Destek vermiyorum.  
https://www.facebook.com/groups/pecochip
https://www.facebook.com/groups/CruzeLPG
Bul
Cevapla
#15
Bence yuksek hizda vitesi 5 e dusurmesinin sebebi hata degil, bilincli bir taktik. Araclara konan hiz limitoru beyine girilerek kaldirilabiliyor. Ancak sanziman beyni farkli ve cozebilen yok. Amac vites 5 e dustugunde devir kesici vasitasiyla aracin hizinin belli bir seviyeyi asmasini onlemek. Bunu sanziman beynine girip cozup duzeltmek imkansiz yada zor(3 parti bir kisi icin)
ARIZA VE SORUNLARINIZ için lütfen aramayınız özel mesaj atmayınız, tamirci DEĞİLİM, arızalar ile İLGİLENMİYORUM ve Destek vermiyorum.  
https://www.facebook.com/groups/pecochip
https://www.facebook.com/groups/CruzeLPG
Bul
Cevapla
#16

Alıntı:
#94633 daos009: aracı istop edip anahtarı kontaktan çıkarın ve sürücü kapısını da açıp kapatıp açın sonra tekrar çalıştırın. araç kendini ***** yada spor moda almış olabilir.



zaten bunu yaptıktan sonra başıma gelenleri anlattım ben de. yolda 5 dakka mola verdik. aracı stop ettik kapıları kilitledik kolamızı suyumuzu benzinimizi aldık sonra yola çıktık. araç 6 ya geçmiyor ve yüksek devirde vites değiştiriyor.

şimdiye kadar hiç yoksa 50 kere başıma gelmiştir. sonradan (yani 10-15 dakika sonra) tekrar düzeldiği için pek dert etmedim. servise söyledim tabi. söylediğim zaman her arızada olduğu gibi bunda da alık alık baktılar sadece. test sürüşü yaparız dedi Big Grin aracımın garantisi bitsin servisten kurtulayım diye can atıyorum.
Bul
Cevapla
#17
fuchka, kazım bey beni aydınlattığınız için teşekkür ederim. 6. vitese hiç geçmeme sıkıntısı benim sadece bir kere başıma geldi. Umarım seninde benimde başıma bir daha gelmez. Yolum düştüğünde çorlu daki servise gidince soracam mevzuyu. Oradakiler izlenimlerime göre ilgili ve bilgili gibi geldiler. Onlar birşey söyleyebilirlerse sizinle baylaşacağım.
Bul
Cevapla
#18
Hiç Duymmadım hissetmedim. bi ara bakım Big Grin
Satılık Punto EVO 2010 Model Otomatik Full+Full Lpg\'li...
0534 434 78 68
Cevapla
#19
bende baktım ,sıkıntı yok 6 da devam Smile
Cevapla
#20

Alıntı:
#90312 PATAKLAYAN:
[red]Alıntı:

6. vites ekonomi icindir. Dusuk hizlarda bu vitese gecilir ve arac rahatlar. Fakat daha da hizlanmak istediginizde arac yeterli gucu uretebilmek icin vites dusuruyor. Eger aracin motoru daha guclu olsaydi(150 160 hp) muhtemelen boyle bir sey olmazdi. Bu gucte bir motora sahip arac icin aracin yaptigi gayet normaldir. Programlama hatasi falan degildir. Eger arac 6. viteste kalsaydi sahip oldugu hizi hic bir sekilde arttiramazdi.




Neyin ne için olduğunu biliyorum da, bilgisi olmadan fikir sahibi olanlar için ne yapılır onu bilmiyorum işte.

Otomatik Cruze\'u olanlar durumu biliyorlar da, yeni başına gelenler de şaşırmasın bilgilensin. Önerim, başınıza geldiğinde paniklemeyin, ısrarla 6\'ya takmaya uğraşmayın (zira geçmeyecektir sabit olarak 5 te kalacaktır, ne aşağı ne yukarı yani) hızınızı makul bir seviyeye düşürün, fazla düşürmeyin araç 5. viteste takılı kaldığı için sarsılabilir. Yaklaşık 2 dakika sonra vitesleriniz normal şekilde geçmeye başlayacaktır.

Bu durum bir tasarım hatasıdır ve Cruze\'un diğer kronik hataları gibi çözümsüz bir şekilde kalacaktır.[/i][/red]

aynı durum uzun yolda sürekli benimde başıma geliyor motoru stop edip tekrar çalıştırdıktan sonra vitesler ancak 4000 devirden sonra değişiyor düşük devirde kesinlikle vites yükseltmiyor ve bir süre 6. vitese geçmiyor bu kesinlikle bir hata ama servislerin birşey yapabileceğini sanmıyorum fabrikanın programda düzeltme yapması gerekir sanırım.
Bul
Cevapla
#21
arkadaşlar merhaba hortlatmış olcam ama... konuyu ve tüm cevapları belki üç sefer okudum ama hala aklım almıyor ben kocaelinde oturuyorum ve bir ucundan bir ucuna sürekli seyehat etmekteyim. ancak bu seyahatlerde bu sorunla karşılaşmıyorum. maksimum 40 km tek yön...

şimdi asıl sorun yaşadığım durum ve konumuz istanbula yolum düştüğünde ki ayda bi kaç kez tek yön 80-90 km.

aracı normal kullanıyorum. otobanda sabit cc siz 120 km hızda gidiyorum. motoru hiç zorlamıyorum. bunu otomatikte de manuelde de yaptım. mesela motor 6da zorlanıyor tak 5 e düşüyorum. sürekli torkunda ve devrinde sürmeye çalışıyorum yani. ama 40-50 km yol kat ettikten sonra arabanın 6. vitesi iptal sanki boşuna konmuş aynı durumu biraz zorlayarak da denedim yüksek hızlarda gitmeye çalıştım yani 140-150 gibi. zorlamadan rahat rahat da denedim ortalama hızımı bir tripte 110 yaptım birinde 120 birinde 140 hep aynı senaryo herşeyden bağımsız belirli bir süre ya da km sonra kendi kendine 6. vitesi iptal ediyor. ya kasti ya da hata bilemiyorum ama arabayı otobanda kullanırken ortalama hızım genelde 120-140 arası olur ve bu hızlarda 2000-3000 devirde olmayı isterim. motoru zorlamadan tabi, ancak bu senaryo ile ben 120 ile giderken dahi araç 4000-4500 devri zorluyo bangır bangır bağırıyo ve ayrıca yakıt tasarrufu da hak ***** bu hızda anlık 11,5 lt den aşşağı düşmüyo ki sanırım ortalaması bu viteste bu hızda gitmek iöçin 14 lt civarında falan olacaktır. bir detay daha aracı durdurduğumda otoban sonunda şehir içine girdiğimde araçta şöyle bir durum gördüm araba düşük vitesleri yüksek devirlere kadar zorlamaya çalışıyor her zamanki gibi değil yani sanki bir buton var tak basmışız ekonomiden performansa geçmişiz kesinlikle düşük devirde vites yükseltmiyo. böle bişe varsa dahi benim kontrolüm dışında buna nasıl karar verirsin değil mi...

bu durumu servise de göstermedim ki bana istediğim cevab vereceklerini sanmıyorum \"kardeş dur yazılımda bi sorun oluşmuş bazı üretimlerde oluyo lanları da biz hemen düzeltiyoz uya da yağı suyu ne bilim dur dişlisine bi bakalım\" böyle bir dünya yok arkadaşlar. takip edenler için daha önce bir code136 vakası yaşamıştım ki sağolsun sacit abi diag ile kontrol edip power train sorunu olduğunu paylaşmıştı ki o günde aynı sorunla karşılaştım sacit abi hatırlar servise gittim adamlara sorunları gösterdim ne olduğunu bizim ir şekilde hata ayıklama yaptığımızı ya da yapacağımızı anlamadılar da bakmadılar da zaten dilleri de yetersiz anlamaya neyse dedim poer train hatası yüksek sıcaklık hatası bi yağı kontrol edin ne bilim suyu kontol edin adamlar bakmadılar bile olur öyle dediler.

şimdi biliyorum çok uzattım arkadaşlar kusura bakmayın ama benim toparlayıp soracağım şu ki bu konuda yukarıdaki cevapların dışında ekstra bilgi var mıdır ne yapmak lazım bu durumu detaylı anlatabileceğimiz ve bilgi alabileceğimiz bi adres yok mudur yazalım ben kendi adıma detaylandırıp yazarım ve zorlamak istiyorum konuyu... hepinize saygılar...
Bul
Cevapla
#22
Abdullah Bey,
Yazınızı okudum ama pek anlayamadım \'\'... bu durumla bu triplerle karşılaşmıyorum...\'\' dedikten sonra vitesin 6 ya geçmediğinden ve başka sorunlardan dert yanmışsınız.

Sorun şu ki, bir yazılım üçkağıdıyla araç 185\'in üstüne çıkmamaktadır. Bunun şu an için bir çözümü bulunmamaktadır. Sorun yaşamadığını söyleyenler de var ancak gözümle görürsem ikna olurum. Kaldı ki Bir Cruze diğer bir Cruze\'a asla benzememektedir. Zaten kulübün efsanesidir, Cruze\'un kendi kendini tamir ettiği geyiği... İstanbul\'a Sacit\'e falan geldiğinizde bana da haber verirseniz daha fazla bilgi paylaşımı yapabiliriz.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Cevapla
#23
Suavi Bey,

kusura bakmayın yazıyı yazdığımda baya değişik duygular içerisindeydim biraz karışık olmuş olabilir. özetle benim durumum (180-185i zaten görmem de) normal bir şekilde otobanda 110-120 ile gideken 40-50 km sonra vitesin 6dan 5 düşmesi ve 6ya tekrar çıkmaması. bana oldukça saçma gelen bir durum ve yapabileceğim bir şeyler olmalı diye düşünüyorum. mesela siz de at araca sahipsiniz uzun yolculuklarda bu tarz bir şey ile karşılaştınız mı?

bu arada istanbula ylum düşerse görüşmek isterim bir istanbul buluşmasında falan en kötü. saygılar.

not: anlamadım dediğiniz yerde de kastım bu sorunla karşılaşmadığım olacaktı düzelttim yazıda da bu sorunlarla 40km civarına kada yaptığım seyehatlerde rastlamıyorum ama 50-60 km oldu mu bu sorun karşıma çıkıyor...
Bul
Cevapla
#24
Önerim, acilen şanzıman yağını değiştir. Bunu da tecrübeli bir yerde yaptır. Her servis beceremez. Global bu iş için iyi. Gelince görüşürüz...
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Cevapla
#25
arkadaşlar geçen gün servise gttim ve yoğunluktan ancak yazabildim. kocaeli ekcan opel chevrolet yetkili servisten randevu aldım ve aracımı *****. önce bana test edilmesi gerek dediler. tabi ki organizasyonu yapanlar bu konuda bilgi sahibi olmadığından test apılmasını uygun görmüşlerdi. daha sonra mustafa usta ki sanırım servisin baş ustası luyor aracı test etmek üzere geldiğinde durumumu anlattım ona. yukarıda yazılı zaten tekrar anlatmayayım. özelliklke bunun kick down ya da hızlanmak için yapılan vites düşüleri ya da yokuş çıkıldığından tork gerektiğinden vites düşüşü olmadığını belirttim belli ki bir sorun var dedim.

cevap: adam teste dahi gerek olmadığını söyledi bu durumla ilgili daha önce de çok kullanıcıdan bu şikayet geldiğini bu şikayetten dolayı şanzuman dahi değiştirdiğini söyledi sonuç adam bir hafta sonra aynı şikayetle geri gelmiş. vatandaşlar bu konuyu macaristana (niye macaristan diye sormadım belki ciddiyet kazandırmak için yemişlerdir ama dediği uluslararası arıza bilmem neyi varmış orda GM in) yazmışlar gelen cevap bu durumun normal olduğu bu yazılımın bu şekilde yapıldığı imiş. bana saçma geldi 120 ile dahi giderken arabanın 5. vitese düşmesi; kendini ***** amaçlı yapılmış olamaz. adam da evet saçma ama bu böyle diye ekledi.

şanzuman yağının kontrol edilip edilmediğini sordum anlaşılıyor mu dedim yağın erken değişmesi gerektiği vs. tabi dedi iyi kontrol edin dedim ettiler ve sonuç yağda hiç bir sorun yok. normal değişim periyoduna kadar ***** dedi ve erken yağ değiştirmenin gereksiz olduğunu söyledi.

durum bu arkadaşlar bilgi ve yorumlarınız için paylaşmak istedim...

bu arada eklemek isterim bu vatandaşı daha önce şöyle tanıyorum bakımlarında ve lpg sonrası buji değişiminde adamla biraz muhabbet etmiştik ki adam güvenilir birine benziyor bilgili gibi duruyor tabi detaylı tanımıyorum.
Bul
Cevapla
#26
iyi geceler. Abdullah bey bende lpgden sonra dedıklerının aynısını yasadım Bizim havaalanı yolu yaklasık 20km guzel bı yol orda gıderken 110 120 ıle düz veya 5 derecelık yokusta bu sorunu yasadım.Ve şehiriçine geldıgımde 2 vitese 3500 de gecer oldu dedm noluyo bı de baktım aynısını siz yasamıssınız yazılıma ragmen bende yazılım veya modulde yok :S Ve dedıgınız gıbı yakıtım uzun yolda bıle dusmez oldu siz bana gore cok tecrubelısınız bi sonuca vardınız mı yoksa boyle devam edecekmı bu durum ?Smile
Bul
Cevapla
#27
doğrusu böyle devam edilecek gibi hatta bunu bir sorun olarak da nitelememk lazımmış forumu okuyup bilgi sahibi olmak isteyenler için sonuç sadece bunun normal olduğu Smile

ama aklımdan bir de şanzımanın yazılımını güncelletmek geçiyor kime, nasıl, ne zaman yaptırırım bilmiyorum, yapılıyor mu yapılmıyor mu onu da bilmiyorum ama belki o zaman dğişiklik olur

bu durumun kaynağının yazılım olduğunu daha çok benimsesem de bir teorim daha var. şanzıman yağının cruzda çok ısındığını, bu konudan da diğer bazı konulardan da görebiliyoruz. hatta kartel muhafazayı önermiyoruz doğal hava dolaşımını engellemesin diye. şimdi sıcaklık değerlerinin normalden biraz yukarda olduğunu düşünürsek şanzıman yağının viskozitesinin normalden daha fazla düştüğünü söyleyebiliriz. benden daha bilgili arkadaşlarımdan, düşük viskoziteli yağın şanımanda oluşturacağı sonuçlar hakkında bilgi alabiliriz. ben araştırdım biraz ama şanzıman mekanizmasınında yağın etkilerine yönelik pek bilgi bulamadım bu teoriyi destekleyecek. belki de buradan yola çıkarak gerekli oldğunu ispatlar isek A/T şanzımanlara cooler vs. tasarımına sebep olabiliriz. tabi ki bu bir teori Wink
Bul
Cevapla
#28
bir şey daha eklemek istiyorum, yazılımın ya da peco chip in bu tarz sorunlara sebep olacağını sanmıyorum hatta eminim yazılım ile sadece motor zamanlamaları ile ilgili parametrelerde düzenleme yapılıyor ki bir durumun konu ile alakası yok peco chip ise sadece inlet havasının sıcaklığını daha gerçek değerlere çekerek ecu ya gercek değerleri gönderiyor ki sensörün pozisyonu gereği (tasarım hatası) baya fark ediyor, ki konu ile hiç mi hiç alakası yok. sacit abi daha detaylı bilgi verebilir buradan da selamlarımızı gönderelim.

(gülümseme) sacit abiye yazılım attırmaya giderken sorun ile karşılaşmıştım hatta sacit abi ile geyiğiini bile yaptık dönüş yolunda olsaydı yazılıma sebep bulabilirdim diye...
Bul
Cevapla
#29
Tesekkur ederım verdıgınız bılgıler ıcın. Bende sıcaklarla oldgunu dusunmuyo degılım Smile zaten Sacit abı soylemısti sıcakta bayılma devir isteme gıbı olaylar daha fazla olacaktır diye.Atmosferik arabanın kaderimi bu yoksa aynı motora sahip 115 lık astra ınsıgna veya bu ozellıklere yakın atmosferık motorlarda da boyle bı sorunlar yok mu o cok kafama takılıyo ...?
Bul
Cevapla
#30
arkadaşlar merheba

konu ile ilgili son gelişme şu şekilde. ben kendimi durumun normal olduğu şeklinde şartlandırmışken bugün bir telefon geldi ki iki-üç hafta önce farklı bir forumda otomatik şanzıman konusunda tecrübeli ve iddialı olduğunu öğrendiğim (ki bu bir iddia) (reklam olmasın diye iletişim ve firma bilgileri vermeyeceğim sadece maslakda Atatürk sanayide olduğunu belirteyim) vatandaşa durumu belirtir bir mail atmıştım tel ile ulaşamayınca. vatandaş sağolsun firma sahibi bu kadar zaman geçmesine rağmen durum ile ilgili görüşünü bildirmek için bugün beni aradı ve tekrar sönmekte olan ateşime alttan üfledi biraz.

vatandaşın görüşü; bu bir sorun olabilir ki ya yazılımdan olma olasılığı var der ve güncelleme isteyebilirmiş; ya da beyinden der ve değiştirmek gerekebilirmiş ama boşuna getirme dedi Smile tam emin olamadan beyin değiştirmeye gerek yok dedi ve ekledi istersen bir yazılım güncellemesi yap ama yetkili servisinden.

şimdi ben chevrole müşteri hizmetlerini aradım. konuyu anlattım bana chevrolet türkiye müşteri ilişkilerinin direk numarasını verdi onlar ilgilenir sizinle dediler. şu an için arıyorum ama ulaşamıyorum birazdan tekrar deneyeceğim ve sizleri de bilgilendiririm.

şimdi sayın bilgili ve tecrübeli abilerimden daha önce şanzıman yazılımı güncelleten var mı ya da konu ile ilgili bilgisi olan rica edebilir miyim bizleri aydınlatırsanız sevinirim...
Bul
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Cruze - Elektrikli Katlanır Dış Dikiz Aynaları daos009 696 183,673 08-12-2019, Saat: 11:15
Son Yorum: aliizzet86
Exclamation Cruze USB Okumama Sorunu a.milli38 0 60 23-11-2019, Saat: 22:52
Son Yorum: a.milli38
  Cruze Teyp Açılma sorunu elyas 28 8,292 19-11-2019, Saat: 08:25
Son Yorum: hdundar
  Cruze anlık yokuşta gaz yememesi.! cevatgoksoy 0 115 11-11-2019, Saat: 11:46
Son Yorum: cevatgoksoy
  Cruze Motor Suyuna Karışan Yağ ethembozkurt 118 30,992 10-11-2019, Saat: 20:41
Son Yorum: cumbaba

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi