Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boğaz kelebeği ve rolanti sorunu
#61
merhaba;

2010 model lacetti 1.4 se sahibiyim. aracı 23000 km.de 3 yıl önce aldım ve sorunsuz kullandım. aracımdan çok memnundum. 63000 km.ye geldiği için triger değiştirmeye karar verdim ve bakım yaptırdığım ustaya gittim. triger değişimi sırasında boğaz kelebeğini temizlemişler. lacettide bunu yapınca tekrar ayar tutmuyormuş. araç devirden düşmüyordu. aracın gaz pedalının bağlandığı kalebeğin üzerindeki yuvarlak plastik çarka bir vida ekleyip gaz telini falan değiştirdiler. gaz pedalı acayip sertleşti, eskisine göre rölanti düzeldi ama yinede dalgalanıyor ve eskisi gibi gazdan ayağı çeker çekmez devir düşmüyor. araç arada bir öne yığılma yapıyor. kısacası araçtan acayip soğudum şu an. adamlar güzelim motoru mundar ettiler.

sorunun çözümü için ne önerirsiniz? boğaz kelebeğini değiştirsem sorun çözülür mü?
Bul
Alıntı
#62
Öncelikle herkese merhabalar 2004 model 1.2 hb kalos aldım üzerinde mimgaz takılıydı tesisat eski olduğundan hepsini yeniledim regülatör enjektörler kablolar borular hepsi elden geçti 2 tane oksijen sensorunu degistirdim baskı plaka egr valfı değişti. Ve ardından boğaz temizliği yapıldı ve ***** sorun bende de olmaya başladı ilk önce gazda kullanırken klima açıkken stop etme problemi yaşadım çok uğraştım bir turlu duzeltemedik ardından gazı iptal ettim sırf benzinde kullanmaya başladım ama rölanti sorunum bir turlu duzelmedi ve sormak istediğim birşey daha var egzos manifoltuna giren hortuma chekvalf taktılar hava girişini kesmek için bu doğru birseymi yoksa oraya motordan çıkan havanın girmesimi gerekiyor bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim inanın arabadan sogudum binmek istemiyorum herkese şimdiden çok tesekkur ederim son olarak hızı azaltıp durmak isterken debriyaja bastığında farlarda düşme oluyor buji ve kablolarını degistirdim acaba başka bir elektriksel problem mi var
Bul
Alıntı
#63
Nasil bir rolanti sorunun tam anlayamadim. Rolanti mi yuksek? Ayrica klima acikken stop etme olayi icin ugrasma. Lpg takilinca kronik sorun.
Bul
Alıntı
#64
Arkadaşlar araçlarınız da boğaz kelebeği temizliği yaptırdığınız da daha sonra kalibrasyon ayarı yaptırmanız gerekiyor, yoksa rolanti sorunu yaşarsınız. Bunu da her tamirci veya usta yapamaz, yaptım dese de yalan söyler. Ayrıca her arıza tespit veya kalibrasyon yazılımı veya cihazı bizim araçlarımıza uymuyor. T100 denilen bir cihaz gerek bildiğim kadarı ile, o da her ustada veya serviste yok.

Boğaz kelebeğine işlem yaptıracaksanız, bunu aklınızdan çıkarmayınız. Ben onu ayarlarım diyende kusura bakmasın ama ayarlayamaz ancak üfürmüş olur.
Biliyorsan karşındakine saygından da olsa sessiz kalma, Bilmeyip savunan ve bağıranlara kalmasın meydan.
Bilgi Güçtür, Öğret , Kullan, Uygula...
Araç Kitapçıkları için tıklayınız...
Alıntı
#65
Rölanti sorunu çözüldü.
Boğaz kelebeğinden motor üst kağağına bağlanan hortumun motor tarafındaki ucunun takıldığı motor hava valfini değiştirdim sorun kalmadı. Rölanti eski haline döndü. Bu hortumun takıldığı yerde hava ayarlayıcı bir subap bulunuyor. Eğer bu sübap havayı dengelemsse Boğaz kelebeğine fazla hava geliyor ve rölanti beyni saç*****. Eğer Boğaz kelebeği temizlettiyseniz bu parçaya bakın. Arızanın bu parçada olup olmadığını anlamak için bu hortumu çıkartıp iki taraftanda Bağlandığı Noktaları kapattığınızda rölanti normal seviyede kalıyorsa Boğaz kelebeğinde hiçbir sorun yok demektir. Subabı değiştirmek sorunu giderecektir.
Bul
Alıntı
#66
(13-03-2016, Saat: 02:31)hacisandal demiş ki: Rölanti sorunu çözüldü.
Boğaz kelebeğinden motor üst kağağına bağlanan hortumun motor tarafındaki ucunun takıldığı motor hava valfini değiştirdim sorun kalmadı. Rölanti eski haline döndü. Bu hortumun takıldığı yerde hava ayarlayıcı bir subap bulunuyor. Eğer bu sübap havayı dengelemsse Boğaz kelebeğine fazla hava geliyor ve rölanti beyni saç*****. Eğer Boğaz kelebeği temizlettiyseniz bu parçaya bakın. Arızanın bu parçada olup olmadığını anlamak için bu hortumu çıkartıp iki taraftanda Bağlandığı Noktaları kapattığınızda rölanti normal seviyede kalıyorsa Boğaz kelebeğinde hiçbir sorun yok demektir. Subabı değiştirmek sorunu giderecektir.
Geçmiş olsun,çok faydalı olmuş arızayı çözerek burada belirtmeniz, ilerde bizlere tecrübe olur boş yere uğraşmayız.
Bul
Alıntı
#67
bende ustaya boğaz kelebeğini sökmeden temizle dedim. ''öyle temizlenmez chevrolet lerin hiçbirinde adaptasyon gerekmez millet internetten yalan yanlış öğrenip uyduruyor'' falan dedi. söktürerek temizlettim. şimdi aracımda dalgalanma şeklinde sürekli gaz verme olayı var. üstelik 1300 devirinde altına hiç düşmüyor. hala daha adaptasyon olmadığını iddia ediyor ama problemi de çözemiyor. sanki o problemi ben oluşturmuşum yada önceden de varmış muamelesi yapmaya çalışıyor elimde kalacak yumruk manyağı yapıcam haberi yok. yetkili servise gitsem hem arabayı yatıracaklar 1 gün hem de en az 150 tl alacaklar. nasıl iş anlamadım ya başka marka araç da almak istemiyorum seviyorum lacettiyi. adaptasyon nerde yaptırabilirim acaba? yada dediğiniz gibi hava valfi değişse sorun çözülür mü? ki servis özel olduğu için yine o hava valfini benim bulmam gerekecek of ki ne of
Bul
Alıntı
#68
Kardeş temizlenirken kelebeğe bile dokunmamak gerekiyo, incecik dişlilerle hareket alıyo, sen o ustayı derhal değiştir usta bile denmez ona kasap denir sanayide böylelerine, ecu'lu bir motor nasıl çalışıyormuş acaba merak ettim,Şunu belirtmek isterim 2000 model üstü tüm marka araçlarda oluşan arızaları yapacak usta bulmak gerçekten çok zor içine ediyorlar araçların, Adaptasyon yapan bir yer bulursan yaptır olmazsa servise git orda yapsınlar.
Bul
Alıntı
#69
Ah be kardeşim ah ah ah diyorum.bunlar ilgili sadece forumumuzda değil her forumda aynı şeyler söyleniyor.bu parça yerinden çıkarsa sorun oluyor diye.al ışte keşke bu işlere girmeden önce ince eleyip sık dokusaydin.sanayidekilerin ağzında sakis olmuş aha internet çocuğu geldi diyorlar.
Bul
Alıntı
#70
Arkadaşım lacettilerde gaz pedalı gaz kelebeğine halatla bağlı olduğu için adaptasyon istemez. Adaptasyon elektrikli tiplerde yapılır. Fakat Gaz kelebeğinden beyine giden bir soket vardır bu rölanti motorunu kumanda eder. Bu soket söküldüğünde aracın beynindeki rölanti değerleri gidiyor. O yüzden aracınızın beynine bağlanılıp değerlerin girilmesi lazım. Sanırım sizin sorununuz da bu.
Bul
Alıntı
#71
Adaptasyon denen şey gaz pedalı ile gaz kelebeğinin arasındaki iletişimin senkronizasyonu. Lacettide gaz pedalı ile gaz kelebeği arasında halat olduğu için senkronizasyona gerek olmuyor. Cruze gibi araćlarda gaz pedalı ile gaz kelebeği aras8ndaki iletişim elektrik sinyalleri ile yapıldığı için bunun ecu üzerinden senkronizesi yapılması gerekiyor. Fakat rölanti dediğimiz olay rölanti motoru ile sağlandığı için ve bu rölanti motoru ecu den gelen elektrik sinyaline göre çalıştığı için ecu ye girerek oraya rölanti devrin tekrardan girilmesi gerekiyor. Ecu deki rölanti devri bilgisinin silinmesi gaz kelebeğinin yerinden sökülmesi ile değil rölanti gaz kelebeğine gelen fişin yani soketin sökülmesi ile oluyor. Burada adaptasyon ile değil rölanti devri bilgisinin ecu ye yeniden girilmesi ile sağlanıyor. Bu arada arkadaşın arızası rölanti motorunun arızalı olmasındanda kaynaklanabilir. Bunların kontrolü beyine girilerek rölanti motoruna farklı devir bilgileri girilmesi ile kontrol edilebilir.
Bul
Alıntı
#72
Lacettilerde servis dışında hangi cihazlarla bu işlemi yapıyorlar acaba bilginiz varmı.
Bul
Alıntı
#73
Kozcakır arkadaşım gaz kelebeğinin üzerindeki bağlı olan gaz halatını söküp rolanti devrini kontrol ettinizmi? Gaz pedalı yada gaz halatından kaynaklanan bir sıkıntı olma ihtimali de var. Gaz pedalının tam geri gelmesini engelleyen pislik yada başka bir durum bu arızayada sebep olabilir. Bunu gaz kelebeği üzerindeki halatı söküp rölanti devrini kontrol ederek anlayabilirsiniz.

Kahraman38 arkadaşım ***** bu konuda bilgim yok.
Bu arada benim çözüm yollarını sunduğum arıza sadece araç rölantisinin yüksek devirde sabit kaldığı durumlar içindir. Rölanti dalgalanması yaşıyorsanız bu çözüm önerilerim geçerli değildir.
Bul
Alıntı
#74
Dediğiniz gibi ecu ya rölanti devri girilmesi gerekiyor sanırım ama asıl problemim yaptıracak yer bulamamam. yetkili servisleri arıyorum hepsi aynı. tespit ücreti 150 TL ve aracınız kalması gerekebilir falan filan. İstanbul Avrupa yakasında yok mu bildiğiniz bir yer Sad
Bul
Alıntı
#75
***** bilgim yok...
Bul
Alıntı
#76
araç odak opelde şu an program yüklemişler düzelmiş. 180 TL haşırt oldu. Dedikleri aynen şu '' yine şanslısınız bu araçların boğaz kelebeğinin elektronik aksamı çok hassas o yüzden temizlemiyoruz sadece değiştiriyoruz yoksa hemen bozuluyor sizinki sağlam kalmış programla çözdük'' buna sebep olan ustanın dediği ise şuydu '' daha geçen gün aynı araçtan temizledim hiçbir şey olmaz kendi aracımınkini 20 defa temizlemişimdir'' hafta sonu misafirim gelecek onunla uğraşamam ama diğer hafta sonu hırpalamaya gidicem gavatı
Bul
Alıntı
#77
Geçmiş olsun tecrübe olmuştur arık sizin için...
Bul
Alıntı
#78
yeriniz nerede?
Bul
Alıntı
#79
evet yeriniz nerde herkes adam gibi çözüm bulacak usta arıyor adresinizi yazında bi gelelim telefon yazıp gitmişsiniz
Bul
Alıntı
#80
(12-07-2015, Saat: 09:28)kadirmania demiş ki: İyi günler arkadaşlar. Aveo 1.2 se 8 valf aracım var. Temizlik için Gaz kelebeğini yerinden sökmeden temizledim. Ve arac durduğu zaman rolanti 1100 devire falan düşüyor. Hareket edince 2000- 2500 devire yükseliyordu. Adaptasyon bozuldu diye düşündüm bir kaç ustaya gittim bu araçlara adaptasyon yapımadığını söylediler.
Sonra basladım araştırmaya. Mucahit arkadasımız bobin arkasında sibopdan bahsetmiş.Siyah mavi plastik parmak kadar bir parça hemen gittim o sibobu söktüm araya bir demir taktım sorunum çözüldü.
Muhtemelen boğaz kelebeği temizlenirken sıkmıs olduğum balata spreyi bu sibpu bozduğunu düşünüyorum. Yüksek rolanti şikayeti olan arkadaşlar öncr o parçaya baksınlar derim. Mucahit arkadasada teşekkürler.

(12-07-2015, Saat: 21:05)mylife07 demiş ki:
(12-07-2015, Saat: 09:28)kadirmania demiş ki: İyi günler arkadaşlar. Aveo 1.2 se 8 valf aracım var. Temizlik için Gaz kelebeğini yerinden sökmeden temizledim. Ve arac durduğu zaman rolanti 1100 devire falan düşüyor. Hareket edince 2000- 2500 devire yükseliyordu. Adaptasyon bozuldu diye düşündüm bir kaç ustaya gittim bu araçlara adaptasyon yapımadığını söylediler.
Sonra basladım araştırmaya. Mucahit arkadasımız bobin arkasında sibopdan bahsetmiş.Siyah mavi plastik parmak kadar bir parça hemen gittim o sibobu söktüm araya bir demir taktım sorunum çözüldü.
Muhtemelen boğaz kelebeği temizlenirken sıkmıs olduğum balata spreyi bu sibpu bozduğunu düşünüyorum. Yüksek rolanti şikayeti olan arkadaşlar öncr o parçaya baksınlar derim. Mucahit arkadasada teşekkürler.

temizlikten sonra akü kutup başının herhangi birini söküp ( - daha mantıklı) 3-5 dk bekleseydiniz sorun çözülebilirdi. bende temizlik sonrası aynısı oldu dediğimi yaptım düzelmişti.
ben bu "böbin arkasında parmak kadar bir parça" şeklinde tarif edilen parçayı bulamadım. arabam lacetti 2006. ya biz de bu parça yok ya da ben göremedim. manifolta giren hortumların birinin üzerinde elektrik fişli bir parça var. kasdedilen parça o mudur? bu parçayı daha detaylı tarif edebilecek var mıdır? teşekkürler.
Bul
Alıntı
#81
Cuma günü Zeytinburnu Opel Balkan'a gittim dur kalklarda klima devreye girdiğinde rölantide dalgalanma oluyordu vitesi D'den N'ye almazsam veya klimayı kapatmazsam araç stop ediyordu. Sektörde ki sıkıntılardan dolayı Opel Balkan kapatma kararı almış ve bazı cihazları arızalı olduğundan ve tamir ettirmeyi düşünmediklerinden araca bakamadılar.
Suavi Alten arkadaşımızın yönlendirmesiyle cumartesi günü Acıbadem Opel GTC Global'e gittim; yapılan tetkiklerde klimanın biraz fazla sesli çalıştığından bakıma girmesi gerektiği, kompresör devreye girdiğinde gaz kelebeği kirli olduğundan rölantiyi tam ayarlayamadığı kanaatına varıldı ve gaz kelebeği temizlendi.
3 gündür yoğun trafikte yol testi yaptığımda sıkıntının giderildiğini gördüm Kasım ayında ki yıllık bakımı Ağustos ayına çekerek klima ile birlikte diğer bakımları da yaptıracağız...
Violence is the last refuge of the incompetent
Bul
Alıntı
#82
Merhaba bende de bu sorun var su an balikesirdeyim bu adapdayonu nereler yapıyor aracim eski kasa 2011 aveo sedan 1.4 tüplü

Bu adapdasyonu yapan yerler nereler acaba
Bul
Alıntı
#83
(27-05-2018, Saat: 21:49)Ibrahim1905 demiş ki: Merhaba bende de bu sorun var su an balikesirdeyim bu adapdayonu nereler yapıyor aracim eski kasa 2011 aveo sedan 1.4 tüplü


Bu adapdasyonu yapan yerler nereler acaba

Ben yetkili servis dışında her hangi bir ustaya hiç gitmedim, Balıkesir'de Opel yetkili serviste gösterebilirsin. Haziran/2014, 2016 ve 2018 de servis bakımlı araç muayeneye girdi ve hep kusursuz olarak geçti. Servisler biraz pahalı olsa da kalıcı çözüm halletmede daha başarılı oluyorlar.
Violence is the last refuge of the incompetent
Bul
Alıntı
#84
Chevrolet rezzo Aracımın boğaz kelebeği temizlenmesi sonucu boğaz kelebeği değişmek zorunda kaldim sonrasinda ise aracin tamiri esnasında yeni boğaz kelebeği üzerindeki fişin çekilmesi sonucu Aracımı boşa aldığımda devri 1300 1200 bandında seyrediyor tamamen durana kadar kendi rölantisine yani 800 devire durunca düşüyor sonrasında ise haraket halinde tekrar vitesi boşa aldığımda ara ara 1300 devirdeyken devir düşüp tekrar yükseliyor vites geçişlerinde kendi kendine gaz basıyor ilginçtir ki klima açıkken tekrar eski haline geliyor bu durumla daha once karşılaşan varmı acaba
Bul
Alıntı
#85
Merhaba ayni sorun bende de var. Naptininiz halletinizmi sorunu acaba

Be hala halledemesim çünkü kimse ne yapacağını bilmiyor su an konyadayim
Bul
Alıntı
#86
08-08-2016 da belirttiğim gibi kelebek temizlendi ve araç düzeldi...
Violence is the last refuge of the incompetent
Bul
Alıntı
#87
Sorun kısmen çözüldü manifold üzerine gelen arka taraftan bir hortum çıkmış ek yapmama rağmen şu anda hala daha aracı boşa aldığımda devir Normalde 800 bandında seyrederken arac durana kadar 900 1000 devir araliginda kaliyor tamamen durunca düşüyor bunu gectin vites degisim sirasinda veya boşa aldığımda araci devir aşırı şekilde yavas düşüyor ve aracım hem benzinde hemde lpgde ciğ yakıt atıyor sanirim problemim rolanti valfiyle alaklı ayni durumu yaşayan varsa yardımcı olursanız sevinirim ve kocaeli opel servisi vasatında altında adama rolanti degerlerini girermisiniz kelebek uzerindeki fis cekilince bilgileri siliyormus diyorum yalan onlar kim soylediyse inanmayin diyor
Bul
Alıntı
#88
(12-09-2018, Saat: 13:56)kardinas demiş ki: Sorun kısmen çözüldü manifold üzerine gelen arka taraftan bir hortum çıkmış ek yapmama rağmen şu anda hala daha aracı boşa aldığımda devir Normalde 800 bandında seyrederken arac durana kadar 900 1000 devir araliginda kaliyor tamamen durunca düşüyor bunu gectin vites degisim sirasinda veya boşa aldığımda araci devir aşırı şekilde yavas düşüyor  ve aracım hem benzinde hemde lpgde ciğ yakıt atıyor sanirim problemim  rolanti valfiyle alaklı ayni durumu yaşayan varsa yardımcı olursanız sevinirim ve kocaeli opel servisi vasatında altında adama rolanti degerlerini  girermisiniz kelebek uzerindeki fis cekilince bilgileri siliyormus diyorum yalan onlar kim soylediyse inanmayin diyor

2011 lacetti hatchback aracımda ilk çalıştırmada hemen geri sönme, birkaç denemeden sonra düzelme, düzeldikten sonra giderken vites değiştirirken sönme oluyordu. hem benzinde hem lpg de yaşıyordum bu sorunları. servislere bayılmadan önce araştırayım dedim. başka marka araçlarda başına gelenlerin yaptıkları içinde yapabileceklerimi yapayım olmazsa servise bayılırım dedim. 


sorunun olası sebepleri

egr valfi kirlenmiş olabilir - temizletilmeli
zengin fakir benzin karışımı - benzinciyi değiştir
boğaz kelebeği - temizlik yada değişim
ecu (elektronik kontrol ünitesi) arızalanmış olabilir - değiştir yada tamir ettir
map sensörü kirlenmiş/dozulmuş olabilir - değiştir yada tamir ettir.

ben son iki hususu yapabilirim dedim. akü kutup başını (eksi kutbu) söktüm. söktükten sonra map sensörünü temizleyim dedim bide ne göreyim; map sensörü hortumu çatlamış ve yarılmış. yarık yerinden kestim geri kalanını taktım. sonra aküyü taktım. tek seferde aldı motor. ve sıkıntım kalmadı şükür. sorunu 2 şıktan hangisi çözdü bilemem ama bunu yaptım. başınıza gelirse umarım faydasını görürsünüz. 

bu arada akü kutup başını söküp 5-10 dakika baklemek ecu (elektronik kontrol ünitesini resetliyormuş) gaz kelebeğini temizledikten sonra ayar tutmayan varsa yapması gereken tek şey bu.
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Lacetti Çalışma Sorunu aslan95 0 77 20-09-2020, Saat: 17:12
Son Mesaj: aslan95
  Lacetti Yağ lambası sorunu hakinen 2 894 16-07-2020, Saat: 14:56
Son Mesaj: casillas41
  Km gösterge sorunu mahmud54 0 568 22-12-2018, Saat: 22:49
Son Mesaj: mahmud54
  gaz kelebeği tamiri coolomar 1 770 05-12-2018, Saat: 22:25
Son Mesaj: samet_baba
  Lacetti silkeleme sorunu tdemirtay 18 5,168 03-12-2018, Saat: 19:57
Son Mesaj: Mstf2018

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi