Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boğaz kelebeği ve rolanti sorunu
#1
Boğaz kelebeği ve rolanti sorunu olan arkadaşlar başımdan geçen bir olayı paylaşmak isterim. Daha önce rolanti sorunlu arkadaşın lacettisinin boğaz kelebeğini söküp temizlediğim için 2005 model sorunsuz lacetti hb aracımın işgüzarlık yapıp boğaz kelebeğini komple söküp boğaz kelebeği temizleme spreyi ile bir güzel temizledim Allah var çok kirli idi tertemiz yaptım tekrar yerine taktım ama arkadaştaki sorunu bende yaşamaya başladım rolanti bir türlü yerinde durmuyordu sonra araştırmalar sonucu bizim araçlarda boğaz kelebeğine beyinden gelen soketin temizlerken söküldüğü için beyin rolanti değerlerini siliyor rolanti motoruda saç*****ş adaptasyon falan bahane servise gidip 50 tl verip rolanti değerlerini tekrar yükletmeniz gerekiyor sanayide çoğu ustanın bu konuda bilgisi yok olsada beyni bağlayacak makinesi yok hem benim hem arkadaşın bu şekilde problemi çözüldü çoğu usta boğaz kelebeği arızalı diyor umarım işinize yarar iyi günler
Bul
Alıntı
#2
Dün forumdaki Kasap nickli arakadaşımız ile tel ile görüştüm.Oda sizin olayı anlatmıştı galiba.Bende bu konuda diğer forumlarda soketin söküldüğü için ayarların bozulduğunu duymuştum.Anakartın üstündeki bios pilini çıkardığımızı farzedelim öyle birşey.Aslında kutupbaşlarını sökünce de düzeleceğini duymuştum.Biz söktük 10 dk bekledik ama yinede çözülmedi.Gerçi beynin içindeki kondansatör tarzı birşey mutlaka vardır o beyni daha uzun süre besliyor olabilir.30 dk felan beklemekte fayda var aslında.Fakat cd çalar şifre ister diye düşünüyorum.Temizliği yapan arkadaşım ben bostancıda ücretsiz hallederim dedi aslında.Bende en iyi servis bu işi halleder diye düşünüyorum.Aslında cihazı kurcalasak biz bile yaparız Smile
Alıntı
#3
Mümkün olduğunca aracın değerlerini bozacak işlerden kaçınmak gerekiyor.

Eski 2006 sx imin dediğiniz tarzı ufak bir adaptasyon sorununu halletmek için ne kadar uğraştığımı Allah bilir.

Allah var aracımın sökmediğim yeri kalmamıştı : )

Son aracımda ise değmiyorum hiçbir yerine. : )))
Bul
Alıntı
#4
Kutup başını söktüm 1.5 saat bekledim.Sonra manuel adaptasyon denilen kontağı aça bekle felan filan Smile yaptım yinede yok.sonra başka bir arkadaş vardı onun cihaz la obd den bağlantı yaptık.tüm değerleri görebiliyorsun boğaz kelebeği ile alakalı yerleri de görüyorsun.Fakat müdahele edemiyorsun.O yüzden yine hüsran.Yarın işten sonra Allah izin verirse bostancı yolunu tutacağım.Bu arada her gittiğim servis 100 tl diyor ağız birliği yapmışlar.Ama para kolay kazanılmıyor.
Alıntı
#5
arkadaşlar 1.5 gün kutup başını söküp bekledim adaptasyon yaptık ama nafile bu işin kesin çözümü serviste beyini bilgisayara bağlayıp beyne tekrardan rolanti değerlerinin girilmesi
Bul
Alıntı
#6

Alıntı:
#90907 evo: Dün forumdaki Kasap nickli arakadaşımız ile tel ile görüştüm.Oda sizin olayı anlatmıştı galiba.Bende bu konuda diğer forumlarda soketin söküldüğü için ayarların bozulduğunu duymuştum.Anakartın üstündeki bios pilini çıkardığımızı farzedelim öyle birşey.Aslında kutupbaşlarını sökünce de düzeleceğini duymuştum.Biz söktük 10 dk bekledik ama yinede çözülmedi.Gerçi beynin içindeki kondansatör tarzı birşey mutlaka vardır o beyni daha uzun süre besliyor olabilir.30 dk felan beklemekte fayda var aslında.Fakat cd çalar şifre ister diye düşünüyorum.Temizliği yapan arkadaşım ben bostancıda ücretsiz hallederim dedi aslında.Bende en iyi servis bu işi halleder diye düşünüyorum.Aslında cihazı kurcalasak biz bile yaparız Smile


boğaz kelebeğini temizlediğimiz arkadaş kasap nickli arkadaş ikimizde aynı yerdeyiz.serviste araçları bilgisayara bağlatıp rolanti değerlerini girince ikimizin araçlarıda düene girdi.
Bul
Alıntı
#7
Arkadaşlar Çekmeköyde Gedizlere gittim ve durumu anlattım.Tama dediler aracı bıraktım.Sonra bitti dediler.Bi çıktım yola aynı debriyaja basınca devir yükseliyor.Geri ***** diye bir usta var onun la birlikte çıktık yola dedim işte görüyorsun.Diyork, yok bu normal birşey cart curt yahu arkadşım bn boğaz kelebeği temizletmeden önce böyle bir problemim yoktu diyorum yok adam beni rahatlatmaya çalıştı.sonra tekrar cihaza bağladı calibrasyon yaptı yok hala aynı.Boşu boşuna 65 tl para verdik.Zehir zıkkım olsun problemi çözemediler.Araçtan soğudum yahu...
Alıntı
#8
Neymiş vitesi hızlı değiştiriyormuşum devirin düşmesini beklemeden hemen geçiriyormuşum felan.Kardeşim devir yükseliyo aynı seviyede kalmıyorki.Hani boğaz kelebeğini temizletmesem tamam diyecem.Bazı sitelerde yazılan yorumlardan baskı balata ile alakalı da olabileecği kanısına da vardım.Fakat bizim durum bariz ortada.
Alıntı
#9

Alıntı:
#90856 hollydriver: Boğaz kelebeği ve rolanti sorunu olan arkadaşlar başımdan geçen bir olayı paylaşmak isterim. Daha önce rolanti sorunlu arkadaşın lacettisinin boğaz kelebeğini söküp temizlediğim için 2005 model sorunsuz lacetti hb aracımın işgüzarlık yapıp boğaz kelebeğini komple söküp boğaz kelebeği temizleme spreyi ile bir güzel temizledim Allah var çok kirli idi tertemiz yaptım tekrar yerine taktım ama arkadaştaki sorunu bende yaşamaya başladım rolanti bir türlü yerinde durmuyordu sonra araştırmalar sonucu bizim araçlarda boğaz kelebeğine beyinden gelen soketin temizlerken söküldüğü için beyin rolanti değerlerini siliyor rolanti motoruda saç*****ş adaptasyon falan bahane servise gidip 50 tl verip rolanti değerlerini tekrar yükletmeniz gerekiyor sanayide çoğu ustanın bu konuda bilgisi yok olsada beyni bağlayacak makinesi yok hem benim hem arkadaşın bu şekilde problemi çözüldü çoğu usta boğaz kelebeği arızalı diyor umarım işinize yarar iyi günler


Dostum kalibrasyonla da düzelmedi ben anlamadım gitti.
Alıntı
#10
Arkadaşlar (Kalos 2004 SXNB Sedan 1.4 16V LPG li) aynı sorun bendede var debriyaja basınca devir 3000 lere kendi kendine çıkıyor. Bende boğaz kelebeğini temizlettim ama birşey değişmedi. Servise gidip beyinini tekrar ayarlatmakla çözülüyormu gerçekten? Bir de EGR(Eksoz la alakalı) bir arıza verdiğinden Engine Check sarı lambası yanıyor. Söndürtüyorum yine aynı. Bunun için tavsiyesi olan varmı?
Bul
Alıntı
#11
arkadaşlar bundan bir kaç ay önce aynı sorun bendede vardı servise verdim bi dünya para verip (150TL) boğaz kelebeğini temizleyip gerekli ayarları yaptıklarını söylediler ama arıza tekrarladı rolantide düzgün durmuyor hatta bazen stop ediyordu devirde yükseliyordu. geçen hafta kartal otosanayinde bakımını filan yaptırdığım başaran opel servisde çıkma boğaz kelebeği taktırdım düzelmezse geri sökeriz dediler bende tamam dedim 300 TL\'ye değiştirdiler ve değiştirdikten sonra düzeldi değiştirdikten bir gün sonra antalya\'ya gittim geldim toplam 1570 km yaptım hala bir sorun yok gayet iyi çalışıyor. Hayırlısıyla sorun düzeldi inşallah...
Bul
Alıntı
#12
arabayı aldığımda çalıştırır çalıştırmaz rolanti 3000 devire kadar çıkıyordu ... sonra motor ustam, motorun hava aldığını söyledi,boğaz kelebeği arızalıymış ... çıkma boğaz kelebeği aldım sonra motor düzensiz çalışmaya başladı ...araçta brc marka lpg sistemi var ... heralde gaz ayarı gerekli dedim ikitelli brc servisine gittim araca adaptasyon yapılmasını gerektiğini söyledi... aracın beynine format atılması gerekiyormuş ... bu işlemi sadece servis yapıyor o ustaya bu ustaya ***** bence ... he bu arada araçta lpg varsa zamanla adaptasyonu bozabiliyomuş ... saygılar
Bul
Alıntı
#13
Motordaki her kelebek aracı çok etkiliyor. Özellikle boğaz kelebeği ve akışmetre öncelikli. o yüzden ustasına göstermekte fayda var.
Modifiye Candır!
Alıntı
#14
Hala sorun devam ediyor millet motor sesinden bizi acemi zannedecek Big Grin
Alıntı
#15
arkadaşlar selam,

2004 model kalos 1.2 aracım vitesi boşa atınca yada kırmızı ışıkta, kasiste vs durmak için debriyaja basınca stop ediyordu ve tamirci arkadaş boğaz kelebeğini temizlemek gerektiğini söyleyerek söküp temizledi ve sonuç *****.. aracın rolanti ayarı sapıttı sürekli yükselip düşüyor çok dengesiz çalışıyor. özel bir servis boğaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söyledi ve yenisini takmanın ***** 1000 tl imiş. yetkili serviste ayar yaptırarak düzeldiğini yazan arkadaşlar var. daha önce başına gelen birileri var ise lütfen bilgi paylaşımı yapabilirmi...
Bul
Alıntı
#16
Benim aracımda da rölantide sorunlar vardı. LPG borusundan su kaçırıyordu onun için 1-2 işlem yapıldı ve lpg regülatörü değişti. Toplamda LPG bakımı ile birlikte 300 TL ödedim. Ne rölanti sorunu kaldı ne de başka birşey.
Lacetti WTCC Carbon Siyah K&N Açık Hava Filtresi Pioneer Double Din Ekran For-X Başlık ekranları Vogtland 3.5cm yay.
Bul
Alıntı
#17
benim araçta lpg yok, benzinli...
Bul
Alıntı
#18
arkadaşlar selam,

rolanti arızasını çözdük. ateşleme bobininin tam arkasında kalan emme manifolduna giren parmak kalınlığında bir hava hortumu var ve üzerinde bir sibop var bu sibop arızalıymış. sibobun şuan yenisi olmadığı için sipariş verdik ve sibopun iki tarafınıda körledik araç şuan normale döndü. sibop hiç takılmasa dahi çok önemli değilmiş bilginize...
Bul
Alıntı
#19
Kardeş net olarak sonuca vardın mı acaba.Ve ***** ne olacak geçi ben alıştım artım debriyaja basıca yükselen devire Smile) Ekonomik durumum iyi olmadığı için yaklaşık 4-5 aydır nadir biniyorum arabaya o yüzdende pek takmıyorum.Eğer ***** birşeyse en azından bir çaresine bakarız. Allah\'a emanet ol
Alıntı
#20
Arkadaşlar aynı rolantı problemi benim araçtada temizlik yapıldıkdan sonra başladı boğaz kelebeğinin yenisini istedik geldi olmadı gelen parça arızalı dediler değiştirdik gene olmadı,son olark usta devrini yükselti stop etmesin diye ama yakitı çok fazla açıl olarak yardımınızı bekliyorum
Bul
Alıntı
#21
Parça değişmesine rağmen sorun düzelmediyse, demek ki temizlik yapılırken bir yere zarar verilmiş. Etraflıca kontrol etmek gerekir. EGR\'yi de kontrol ettirin.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#22
arkadaşlar, boğaz kelebeği temizliği rolanti dalgalanması varsa mutlaka yapılmalı. boğaz temizliğinden sonrada yetkili serviste mutlaka adaptasyon ayarı için proğram atılması gerekir.Şaşmaz/Ankara sanayide bu programı atacak makina yok. Tecrübe ile sabit.
Bul
Alıntı
#23
Arkadaslar merhaba oncelikle..2008 model 1.2 aveo aracimi yeni aldim..aracima normal 10.000 km bakimlarina goturdugumde, ozel chevrolet servisinde bogaz kelebeginide temizleyelim daha iyi olur dediler..bende haliyle tamam dedim cunku pek anlamam..sonrasinda hemen rolanti bozdu arac..dalgalanma yapti.gaz verip devir 3000 lere cikiyordu kendi kendine...neyse sabah tekrar gittim..bu sefer dediler ki map sensoru arizalanmis degismesi gerek.. 150 lira verdik degistirdik..yine olmadi..sabaha yine gittim dedilerki map sensorunu degistirelim o sanirim arizaliymis yenisini istediler tam 10 gün oyaladilar..zaten taktiklari map sensorude yan sanayi imis..neyse sinirlendim baska bir opel ozel servisine gittim kelebek bogazin degisecek caresi bu dediler..sifirini aldim 500 liraya..taktik olmadi..dediler map sensoru orjinal degil siparis verdik orjinali geldi 150 lira daha verdik..taktik yine olmadı. .ben iyice cinnet gecirmeye basladim zaten..burada bir kardesimiz atesleme bobininin ustundeki siboptan demis onu bulduk evet oradan hava aliyormus motor ***** ordanmis. .onu iptal edince duzeldi hersey sanirim siboptan.. onun siparisini verdik bakalim nolcak..kisacasi arabanizin bir şikayeti yoksa oynatmayin yazik yaa giden paralara..bende yeni alinca tum bakimlarini yaptirip sorunsuz bineyim istemistim memur adamız sonuçta. .sibopta gelsin bakalim oda olmazsa bilmiyorum inanin ne yapcagimi..birde ozel chevrolet servisi fakat arabadan anlayan kisi ve kisiler yok...yaziktir yaa bu millete.. ben anlamıyorum bu mantigi arkadas..sen chevrolet servisi olduğunu iddaa ediyorsan yetkili servise rakip oluyorsan anlayacaksin yada kapatacaksin o dükkanı.
Bul
Alıntı
#24
yusuf bey öncelikle geçmiş olsun.yetkili serviste hem garantili hemde daha ucuz ve sonuç odaklı bir durumla karşılaşmış olurdunuz diye düşünüyorum.evet yetkili servis fiyatları biraz daha pahalı olabilir ama en azından bu konunun uzmanlarıyla çalışıyor ve karşınıza kurumsal bir yapıyı muhatap almış oluyorsunuz.babanızın sözüne sonuna kadar katılıyorum.babanız son noktayı koymuş zaten.
cruze experienced unutterable
Bul
Alıntı
#25
Bir yetkili servisi fanatikliği kurbanı daha ! Hep söylemişimdir gene söylerim.Gitmeyin arkadaş yetkili servise.Sağlam parçayı arızalı diye değiştirir,2 katı fiyat ve işçilik ücreti isterler.Nedir bu yetkili servisin özelliği ? Yetkili servis olunca daha iyi bir bakım mı oluyor ? Motorun üstündeki yağ kapağını daha nazik bir şekilde mi açıyor Smile 15bin km de fren diskini değiştireni gördüm.Yapmayın yazık günah.Adamlar soruna deneme yanılma yöntemiyle yaklaşıyorlarr.Eğer sorun orda değilse,takılan her parçanın parası paşa paşa alınıyor.Değişen parça sağlam olsa bile ! Gidin özel bir servise,iyi bir usta bulun ve eğer sorun bu parçada değilse paranı vermem deyin.Yetkili serviste böyle yapamazsınız.Yapmayın arkadaşlar.Bizler Chevrolet kullanıcıları olarak orta gelirli insanlarız.Ha yok kardeşim benim param çok,yetkili servisin beni öpmesini seviyorum diyorsanız bilemem.
Bul
Alıntı
#26

Alıntı:
#125667 skyrock: yusuf bey öncelikle geçmiş olsun.yetkili serviste hem garantili hemde daha ucuz ve sonuç odaklı bir durumla karşılaşmış olurdunuz diye düşünüyorum.evet yetkili servis fiyatları biraz daha pahalı olabilir ama en azından bu konunun uzmanlarıyla çalışıyor ve karşınıza kurumsal bir yapıyı muhatap almış oluyorsunuz.babanızın sözüne sonuna kadar katılıyorum.babanız son noktayı koymuş zaten.


Adamın başına ne gelmişse yetkili serviste gelmiş zaten.
Bul
Alıntı
#27
onur bey bunun fanatiklikle bir ilgisi yok.yetkili servis olmasının sizin dahi takdir edeceğinizi düşündüğüm artılarının olmasıdır.siz her ne kadar kabul etmesenizde bu servisler kurumsal bir yapı altında faliyet gösterir ve arabanızın servis alanınıza alınmasından müşteri teslim noktasına kadar belli avrupa standartları normlarına sahiptir.ISO normlarından tutunda ,sizin ve aracınızın güvenliğine kadar.Ve burdaki kişiler aldıkları ilk bayilik ve servis yetkisinden itibaren sürekli eğitimlere tabi tutulurlar.ve bunlar periyodik olarak devam eder ki yurtdışı eğitimleride dahildir. onun için bu kişiler daha mı iyi biliyor demek sanırım yanlış olur.ve bu kişiler tek bir marka üzerinde odaklandıklarınıda unutmamak lazım.Herşeyden önce karşınızda yazılı ve sözlü istek ve şikayette bulunabileceğiniz ve sonucunu olumlu veye olumsuz alabileceğiniz bir şirket var.Mutlaka olumsuz örnekleri sizin de belirttiğiniz gibi olabilir.ama bunu genele yayıp sizin gibi iddalı yorumlarda bulunmak yanlış olur diye düşünüyorum.Hiç kimse sizinde belirttiğiniz gibi kendini öptürmek istemez bir bakıma sizi öptürmek isteyenlere karşı yapılan iş sonunda kendinizi garantiye almış oluyorsunuz bide bu açıdan bakın lütfen.yusuf bey\'in anladığımız kadarıyla yetkili serviste yaşadığı hoş bir durum değil tabiki.keşke biraz üsteleyip sorunun büyümesinin kendileri odaklı olduğunu belirttip diretseymiş.bide map sensörü yan sanayi olduğunu belirtmiş bunu özel servis mi söylemiş? yetkili servisin taktığını ispatlayabilirse,yapılması gereken genel müdürlüğü arayıp bu konuda şikayette bulunmak sonuçta servis belgesive yapılan işlemler kendisinde mevcuttur.
cruze experienced unutterable
Bul
Alıntı
#28
Tartışmam bile o yüzden sadece ok Big Grin
Bul
Alıntı
#29
.
.
.



ARKADAŞLAR LÜTFEN DİKKATLİ OKUYUN!!! Boşuna servislere para kaptırmayın!!!

yaklaşık 1 yıldır LPG li Lacettimin yakıtından şikayetçiydim. Galiba sonunda çözümü buldum.

Yukarıda dediğiniz gibi boğaz temizliğinden sonra rülantideki dalgalanmalar ve durduk yere gaz vermeler tamamen boğaz ayarlarının ECU yani beyinden silinmesi ile ilgilidir.

Çok yakmasındaki neden ise LPG li araçlarda, LPG ile kullanımda bir süre sonra ECU ayarlarının LPG tarafından bozulması imiş.

Enjektör açık kalma süresi çok artmış benim. Bunun için deniliyormuş belli aralıkta yarın depo benzin ile kullanın demeleri...

Araç Benzinde de çok yakmaya başlamış bu yüzden...

Bunu çözmenin 2 yolu var.

1.si, Servise gidip ECU yu resetletip yukarıda arkadaşların dediği gibi boğaz, enjekör, sensör sürelerini, tekrar yükletmek.

2.si, Akü proplarını söküp ECU nun resetlenmesini sağlamak. Reset işlemin barşarılı bir şekilde yapıldığını anlamak için sadece trip km\'sinin silinmesi veya saatin sıfırlanması yeterli değildir.

ECU tam olarak resetlendi ise; yukarıdaki belirtiler ortaya çıkar, debriyaja basınca 4000-5000 devire kadar 1-2 saniye gaz verir, ışıklarda kısa süreliğine gaz verir v.s.

Ecu resetlenince Servise gitmek gerekmez. Servi bu ayarları sıfır km araba ayarı yükler, bu da bizim araçlarımıza tam olarak uymaz.

Uzun lafın kısası, ecu öğrenen bir cihazdır. tüm ayarar optimum değere gelene kadar enjektör sürelerini azaltır, çoğaltır, sensörleri okur v.s. Servisteki atılan ayar 2-3 gün içinde veya 50-60 km içinde silinip ECU araç için en iyi ayarları yazacaktır...

Benimde boğazım temizlenmişti, aracı ustadan aldım, 100 mt gittim ve yukarıda ki sapıtmalar oldu Smile hemen ustaya gittim nolmuş buna dedim, kendi kendine gaz veriyor v.s. Smile bir kaç gün bin, veya 50-60 km yol yap düzelir dedi, inanın hiç inanmadım, yetkili servise gidecektim hemen ama vaktim olmadı bir kaç gün ve gerçekten de araba eski haline döndü...

Bir kez de Baskı-Balatam değiştiğinde akü 1,5 gün sökülmüştü yeniden sapıttı araç ve bir kaç güne eskisi gibi oldu.

Gelelim benim sorunuma. araçta 2,5 yılıdır LPG var. Benzin enjeksiyon süreleri çok artmış.2,5-3 olması gereken yerde, 4,5 larda geziyor. bunun nedeni de ECU nun ayarları LPG nin ayarlarına benzemesi zamanla. Çünkü ECU öğrenen bir cihaz.

O yüzden akşam aküyü söktüm, kontağı açıp 20 sn frene bastım, farlar v.s. açık konuma getirdim. umarım bir kaç güne silinir beyin.

Silindikten sonra ise yarım depo diyorlar ama ben 200 km falan sadece benzinde yol yapacağım. Böylelikle aracın beyninde sadace yep yeni aracın motorun aşınmasına göre ayarlı bir ECU ayarım olacak. 200 km sonunda ise LPG ye tekrar ayar yaptıracağım ve ilk lpg takıldığı gündeki gibi ş.içi 10.5litre/100km değerine ulaşacağım inşallah.

1 yılda yapmadığım masraf kalmadı. debriyaj balatası, buji, yağ katkısı, buji kablosu v.s. v.s.

Bu ne marka ne model olursa olsun tüm araçlarda böyledir. Zamanla ECU nun içindeki benzin ayarı LPG ayarlarına doğru kayar...

LPG ECU\'su, sürekli olarak benzin ayarının aynısını yakalamaya çalışır. Araç benzinde sadece 1-2 km, LPG de ise sürekli çalıştığından Araç ECU su, LPG ayarını baz alır. bir kaç kez LPG ayarına görürdüğümüzde ise ayar tamamen bozulur, çünkü LPG ecusu, Benzin ECU sunu örnek alacak. BEnzin ECUsu LPG yi benzin zannettiğinden LPG yi baz alacak, velhasılkelam orijinal ayar her LPG ayarında daha da bozulacak..

Oyüzden ilk lpg takıldığındaki ayar lpg nin en iyi ayarıdır diyorlar.

6 ayda veya yılda bşr dediğim yöntemi yapmakta büyük fayda var...

Müsterih olun ECU bir kaç güne ayarlarını yapmış olacak. size kalan sadece bir süre benzinde kullanıp, sonra da LPG ayarı yaptırmak..

Tabi bu arada aracın benzin sisteminde (ateşleme sisteminde) sorun varsa bu dediklerim işe yaramaz. Benim önceden benzinde 8-8.5 litre yakıyordu, şimdi 10 lt ye çıkmış.

Bunu da sadece depoyu fulletip, ağzına kadar doldurup 100 km yapıp tekrar ağzına kadar yani görünene kadar doldurmak. 100 kmyi de uzun yolda yapmak Sad(( Depo 320 TL ye doluyor Smile hayatımda ilk defa depo fulledim Smile

Benzin sarfiyatını ölçmeden de yapabilirsiniz aslında, yine de fark edeceksiniz LPG nin daha az tketildiğini...

Saat 05:30, umarım çok saç***** anlatabilmşimdir Smile
Bul
Alıntı
#30
Bu arada Aracım 33lt lpg ile ş.içi 320 km, ş.dışı 450km gibi değerlerdeydi. Şimdi ise ş.içi 220 km anca gidiyor.

LPG ayarını Türkiyedeki ustalar Rölantide ve standart ayar yaparak geçiştiriyorlar. Asıl ayar rölanti ve araç hareket halindeylen yapılır.

LPG ustalarının tek yaptığı ayar LPG ayarlarını Benzine eşitlemeye çalışmak. Ancak zamanla Benzin ayarları da bozulduğundan ayarsızlık git gide büyüyor, sonunda abi sen sat bu arabayı bir sorun var diyorlar Smile

Aynı motor hacmindeki tüm araçlara neredeyse aynı nozül takılıyor, buda LPG basıncının tam olamamasına eden oluyor. LPG ayarına gittiğinizde nozüllerinizin uygun olup olmadığını, büyültüp , küçültmek gerekip gerekmediğini sorun.

Sonunda 2. Meslek edineceğiz LPG cahilliği yüzünden... Herkes LPG ayar kablosu alıp evde yapmaya başladı!!!
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Lacetti Çalışma Sorunu aslan95 0 88 20-09-2020, Saat: 17:12
Son Mesaj: aslan95
  Lacetti Yağ lambası sorunu hakinen 2 900 16-07-2020, Saat: 14:56
Son Mesaj: casillas41
  Km gösterge sorunu mahmud54 0 573 22-12-2018, Saat: 22:49
Son Mesaj: mahmud54
  gaz kelebeği tamiri coolomar 1 773 05-12-2018, Saat: 22:25
Son Mesaj: samet_baba
  Lacetti silkeleme sorunu tdemirtay 18 5,178 03-12-2018, Saat: 19:57
Son Mesaj: Mstf2018

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi