Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Egzantirik dişlisi ve sensörü
#31
epeydir arıza ışığım yanıyordu çekişten düştü ( max 110 120 ) ve motor sesi yükseldi ben lpg den kaynaklanıyor diyerek lpg taktığım yere ***** ama egzantrik hatası dediler servise bıraktım aracı egzantirik hatası veriyor filtreleri temizleyelim olmazsa değişiriz dediler şuan ışığım söndü çekiş normale döndü sesi falan normale döndü..bakalım inşallah birdaha olmaz..hata kodu p01 di yanlış görmediysem..
Bul
Alıntı
#32
Forumda başlığı mevcut. Sensörlerdeki filtrelerin çıkarılması ve biraz daha sık yağ değişimi gerekir.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#33
Arkadaşlar benim aracın sensör ve eksantrik işlemleri bugün bitti. üçüncü kez değiştirdiğim için yeterince bilgiyi aldım diye düşünüyorum Smile
aracımda lovato lpg kiti var ve 90.000 km de. yaklaşık 12.000 km önce lpg taktırdım. bu araçların kronik sorunu, motorda bir arıza olması halinde arıza kodu olarak eksantrik dişlisi, eksantrik dişli sensörü selenoid valf, krank mili pozisyonu yani sensör arızası olarak gösteriyor. pc ye bağladığımızda eksantrik dişli arızasını ve selenoid valflerin arızasını gösterdi bunun üzerine emme eksantrik, eksoz eksantrik dişlisini değiştirdik araç zaten dizel gibi çalışıyordu. daha sonra eksantrik dişli sensörleri yani selenoid vafleri emme eksoz değiştirdik. bu sensörler motoru karşınıza aldığınızda sol tarafta arkalı önlü iki adettir. pc ye bağlayıp kontrol ettik bu kez eksantrik dişlisi devir sensörü emme eksoz arızası çıktı onlarıda değiştirdik. bu sensörler motorun sağında aküye yakın önlü arkalı iki adettir. tekrar pc ye bağladık bu kez krank mili pozisyonu, yani krank mili devir sensör arızasını gördük. bu sensör motorun biraz altında vites kutusuna yakın bir yerde sökmesi takması dertli bir yer yani onu değiştirdik arıza kodunu silip biraz kullandık ve tekrar arıza ışığı yandı. pc ye bağladığımızda krank mili devir sensör arızasını tekrar gösterdi bunun üzerine lpg servisine ***** orada lpg filtrelerini değiştirdik bakımını yaptırdık arıza kodunu sildik şu an kullanıyorum bir sorun görünmüyor çekişte ve motor sesinde problem yok.
İşin özüne gelirsek araç eksantrik dişli arızası verdiğinde dişliler bozulmuyor dişlilerin içinde yağlama yapan pompaya benzer bir sistem var, ***** kalitesi kötü olduğu için onlar bozuluyor.
Selenoid valflere gelince valflerin ucundaki filtreler kirli yağdan tıkanıyor ve hatalı okuma nedeni ile yağlamayı düzgün yapamıyor haliyle dişlilerdeki pompayı bozuyor bununlada kalmayıp kalan sensörlere hata kodu veriyor ve sensörlerin bozulmasına neden oluyor.
Lpg sistemine gelince; lpg sistemindeki filtrelerden veya enjektörlerden birinde arıza olduğu zaman lpg beynine hata kodu veriyor buda aracın yakıt sistemine ve beynine bağlı olduğu için virüs gibi aracın beynine hata kodu veriyor yani hatayı ya selenoid valflerde gösteriyor yada krank mili pozisyonuna yani krank mili devir sensöründe gösteriyor.
Araçtaki arızayı giderebilmek için öncelikle lpg li araçlar için lpg bakımı yapılmalı lpg beyninde hata kodları varsa silinmeli. daha sonra yağ filtresi ve yağ değişmeli. ardından araç arıza kodunda eksantik olarak arıza görünüyor ve araç dizel araç gibi tıkırtılı çalışıyorsa eksantrik dişlisi ( eksoz ) değiştirilmeli. eğer tıkırtı yok çekiş problemi varsa eksantrik dişlisi ( emme ) değiştirilmeli. bu değişimler yapılırken motorun solunda bulunan iki adet selenoid sensörleri söktürüp temizletin. aracın arıza kodunu sildirin. tekrar ışık yanar ve hata kodu olarak eksantrik verirse 4 adet sensörü değiştireceksiniz. eğer sorun ilerlemiş ise kalan 5. sensörüde değiştirmek zorunda kalırsınız krank mili devir sensörü.

Araçta kronik sorunu olan 7 parça mevcut hepside birbirine bağlı. motor arıza lambası yandığında elinizi çabuk tutarda işin ehli bir ustaya gösterirseniz bir veya 2 parçayla, benim gibi 8 ay ısrarla kullanırsanız 7 parçayla bu işi çözebilirsiniz.
1. eksantrik dişlisi emme 2. eksantrik dişlisi eksoz 3. selenoid valf emme 4. selenoid valf eksoz 5. eksantrik devir sensörü emme 6. eksantrik devir sensörü eksoz 7. krank mili devir sensörü.
akşam değişen parçaların resimlerini detaylı şekilde paylaşacağım. aklınıza takılan birşey olursa yardımcı olmaya çalışırım.

değişen parçaları internetteki cruze parçacılarından aldım hepsini bulabilirsiniz. fiyat bilgisinide yazayım

lpg bakımı : 50 TL ödedim. bulunduğunuz servise göre değişebilir
yağ, yağ filitresi, hava filitresi, polen filitresi, buji değişimi : 150 TL ödedim. bulunduğunuz servise göre değişebilir.
eksantrik dişlisi selenoid valf adet fiyatı kdv dahil 185 TL toplam 370 TL
eksantrik dişlisi eksoz 345 TL
eksantrik dişlisi emme 345 TL
eksantrik devir sensörü eksoz 78 TL
eksantrik devir sensörü emme 78 TL
krank mili devir sensörü 150 TL
işçilik 300 TL
Alıntı
#34
Konu ile ilgili böylesine geniş bir geri bildirim için teşekkürler.Smile
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#35
Ayni sorunlari bende yasiyorum suanda serviste parca fiyatlari cok yuksek internetten hangi siteden aldiniz ve size sorun cikardimi parcalar bir yili asmis arizasi var mi @khanxl
Bul
Alıntı
#36
Arkadaşlar bugün baktım egzoz selonid valfinin içinden yag kaçırıyor 1 ay önce filtrelerini kırdırmıştım onunla alakası olabilirmi acaba ?
Bul
Alıntı
#37
Filtrenin turuncu olanları kırdıysan sorun olmaz sanmıyorum ama uctaki siyahlarıda kırdıysan olabilir
Bul
Alıntı
#38
Yok oralara dokunmamistim ustaya gittim bozulmuş bu dedi yenisini aldik degistirdik şimdilik bi sıkıntı görünmüyor
Bul
Alıntı
#39
filtrelerin turuncu kısımlarını çıkardım ama benim aracın performansında etkili olmadı.aynı şeyler devam ediyor.yazılım şart o yüzden
Bul
Alıntı
#40
Merhabalar daha once yazılım artirirken sacit beyinle farkettigimiz dislisi sorununu gecentigimiz hafta egzos ve emme disliler selonid valflar tamamı değişti yalnız sorunum hala devam ediyor araç sogukken calistiginda hiçbir problem yok yaklaşık 10 dakikalık bir yoldan sonra tekrar marsa bastığımda motor isteksiz sesi değişmiş ve ne kadar gitmek istesenizde gitmeyen bir araç oluyor.devamında arıza lambasini yakıyor 2 gun sonra sabah marsa bastığımda sönüyor konu hakkında tecrübe sahibi yaşayan arkadaşlardan desteklerini bekliyorum
Saygılar
Bul
Alıntı
#41
bu dişliyi daha sağlam bir ***** sanayideki cns ustalarında yaptırsak iş görmezmi ?
Bul
Alıntı
#42
bende hem p0016 hemde p0017 hata kodları gösteriyor p.tesi arabayı yaptıracağım ve yapılan işlemi sizlerle paylaşırım burada.
Bul
Alıntı
#43
İlk marsta kısa süreliğine bi hırıltı geliyor. Sonra geçiyor sorun yaratır mi
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Exclamation Cruze eksantrik dişlisi ses yapıyor ??? chevrocekuuu 4 793 25-10-2019, Saat: 20:19
Son Mesaj: chevrocekuuu
  Çözülemeyen Oksijen Sensörü Sorunu hoksi 7 1,591 29-06-2019, Saat: 19:38
Son Mesaj: Fatih27
  Cruze Eksantrik Dişlisi Değişimi bysal 10 7,860 10-01-2019, Saat: 00:03
Son Mesaj: mrcengok
  Cruze P0141 Oksijen Sensörü Arızası coolvrelax 23 5,963 28-08-2018, Saat: 18:38
Son Mesaj: kmlalperen
  dış ısı sensörü -40 tuncayy 13 3,526 06-07-2018, Saat: 23:13
Son Mesaj: cuneytaltuner

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi