Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze arıza lambası Pipo Yöntemi
#1
Arkadaşlar merhaba yaklaşık 7 aydır bu forumu takip ediyorum .2012 Ekim ayında Cruze aldım.Bayiden arabayı çıkarmadan Lovato Yağlama sistemli Obidi kit taktırdım.Bu kit araba yolada giderken bile kendi ayarını kendi yapan bir kitmiş.Ama maalesef arabayı 1500 km kullandıktan sonra araba arıza lambasını yakmaya başladı.Verilen arıza 2096 fakir karışım. Bir çok yöntem uygulanmasına rağmen her defasında arza ışığı tekrar yandı.Araba şu an 8300kmde.Ustanın dediğine göre arıza lambasını yakmasının nedeni tüm sboplara yeteri kadar gazın gitmemesinden kaynaklı yandığını belirtti.Ustanın yalancısıyım.Bu gün ise farklı bir yöntem uyguladı. Pipo yöntemiyle çatallı bir alet benzin ve gazın aynı yerden gitmesini sağlayan bir yapıyı arabaya montajını yaptı.Bu sayede tüm sboplara aynı ve yeterince gaz gideceğini dolayısıyla arıza lambasının yanmayacağını belirtti.Daha öncede bunları çok söylediği için pek güvenim kalmadı aslında.Bu sistemi uygulayan var mı?Sorunu çözer mi? Yoksa illaki manifoltu deldirip çatal aparat yöntemimi uygulamak gerekir?Bilgi verirseniz çok sevinirim.
Bul
Alıntı
#2
Forumda pipo sistemini kullananlar vardı.Sorun cıkardıgı icin manifoldu delinip tekrar montaj yapıldıgını belirtmişti.
Bul
Alıntı
#3
Barış bey ,

Üzgünüm ama hata en başta , arıza tespit cihazları 2096 yı fakir karışım olarak nitelendiriyor, ancak GM in Cruze için hazırladığı diagnostik manualde 2096 için zengin karışım açıklaması var. Usta fakir diye üzerine giderek hepten zenginleştiriyor ve paradoxa giriyor , zenginleştirdikçe araç ısrarla 2096 veriyor.
Dün ve bugün yanıma gelen bir arkadaşımın da aracı 1 senedir 2096 kodu ile arıza ışığı yakıyormuş , ve o usta da arıza ışığını giderememiş , araç geldi yazılım yüklemeden önce diagnostik olarak kontrol ettiğimde aracın zengin çalıştığını tespit ettim. Yani 2096 ikazı zengin çalışma sonrasında veriyor , fakir değil.

P2096 Tongueost Catalyst FuelTrim System Low Limit Bank 1 (Too Rich) ,Determines if the post catalyst O2sensor based fuel control system has been unable to adapt to a rich exhaust gas condition for too long.
yani
katalizator sonrası trim sensoru ölçümü zengin .....

pipo yontemi benzinle çalışmayı kötü etkiler, benzini zerrecikler halinde püskürtmeye yarayan enjektörler benzini manifolt yerine pipo içine enjekte edeceği için atomize püsküren benzin damla haline dönüşür performans düşer.
Bul
Alıntı
#4
Öncelikle teşekkür ederim Sacit bey verdiğiniz bilgiler için bir kaç sorum olacaktı.Arabaya genel anlamda çekiş dışında bir zarar verir mi?Lpg dede aynıçekiş sorunu yaşanır mı? Arıza lambası için çözümmü?Tekrar yanar mı?Siz ne önerirsiniz manifoltu deldirmek mi kesin çözüm olur ?Bilgi verirseniz çok sevinrim şimdiden teşekkürler.
Bul
Alıntı
#5
hiç bir şeye gerek yok ,

LPG ustasının aracı yol testine alıp Uzun trim ve kısa trimin nasıl çalıştığını kontrol edip , LPG haritasından ilgili bölgelerin zenginliğini düşürüp sonra yol testinde uzun trim ve kıs trimi tekrar kontrol etmesi ile şikayetinizi giderecektir.
Bul
Alıntı
#6

Alıntı:
#112687 inal_onur: Forumda pipo sistemini kullananlar vardı.Sorun cıkardıgı icin manifoldu delinip tekrar montaj yapıldıgını belirtmişti.


Öncelikle iyi geceler.. Ben BRC MY-11 Kiti \'\'PİPOLU\'\' sistem kullanıyorum. Aracım 14750 km de iken taktırdım ve şuan 28270 kmdeyim.. ALLAHA çok şükür ki bir kere bile şikayetim olmadı. Bir kere olsun arıza ışığım yanmadı ve performansı bana göre benzinle aynı derece..Fark varsa da ben hissetmiyorum. Manifoltum delinmedği için bu yöntemi tercih ettim.. Aracımın LPG de sorunsuz oluşundan, yakıtından ve benzine oranla çekişinden yana çok memnunum.. Bir PİPO\' lu sistem kullanıcısı olarak nacizane görüşlerim bunlar.. Saygılarımla...Herkese tekrar İyi geceler ve Hayırlı CUMALAR...
Bul
Alıntı
#7
İyi günlerde kullanın aracınızı.Herkez sizin gibi şanslı olamayabiliyor.
Bul
Alıntı
#8
G ökhan bey teşekkür ederim bu sistemi uzun zamandır kullanıyormuşsunuz umarım benim arabamda aynı şekilde arıza lambasını yakmaz .Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Beni rahatlattınız bu sistemi kullanan diğer arkadaşlarda paylaşımda bulunursa sevinirim .Teşekkürler.
Bul
Alıntı
#9

Alıntı:
#112689 samet baba: Barış bey ,

Üzgünüm ama hata en başta , arıza tespit cihazları 2096 yı fakir karışım olarak nitelendiriyor, ancak GM in Cruze için hazırladığı diagnostik manualde 2096 için zengin karışım açıklaması var. Usta fakir diye üzerine giderek hepten zenginleştiriyor ve paradoxa giriyor , zenginleştirdikçe araç ısrarla 2096 veriyor.
Dün ve bugün yanıma gelen bir arkadaşımın da aracı 1 senedir 2096 kodu ile arıza ışığı yakıyormuş , ve o usta da arıza ışığını giderememiş , araç geldi yazılım yüklemeden önce diagnostik olarak kontrol ettiğimde aracın zengin çalıştığını tespit ettim. Yani 2096 ikazı zengin çalışma sonrasında veriyor , fakir değil.

P2096 Tongueost Catalyst FuelTrim System Low Limit Bank 1 (Too Rich) ,Determines if the post catalyst O2sensor based fuel control system has been unable to adapt to a rich exhaust gas condition for too long.
yani
katalizator sonrası trim sensoru ölçümü zengin .....

pipo yontemi benzinle çalışmayı kötü etkiler, benzini zerrecikler halinde püskürtmeye yarayan enjektörler benzini manifolt yerine pipo içine enjekte edeceği için atomize püsküren benzin damla haline dönüşür performans düşer.



Benim Aracım 2012 At Cruze. Landirenzo Lpg var 3 defadır aynı kodlu hata ışığı yanıyor. İlk gittiğimde İzmirdeki Olgun Lpg\'deki usta fakir karışım bu dedi ve zengin karışımı yükledi. Işığı söndürdü. 2. defa tekrar ışık yandı beni özel servise yönlendirdiler. Bujileri değiştirmemi söylediler. Usta bujilere baktı sıkıntı yok \"Lpg Kalitesizdir\" dedi ve ışığı söndürdü. son ışık ise dün aksam yandı öğleyin Olgun Lpg\'ye *****. Tekrar beni Özel servise yönlendirip bujileri değiştirdiler. ıoşığı söndürdüler. Akşam tekrar ışık yandı bu defa direk Özel servisteki ustaya gittim okudu hatayı \"Son Katalizor Yakıt Trim sistemi düşük\" dedi ve ışığı söndürdü ben servis ile görüşeceğim işini çözeceğiz dedi. Araç Kullanımımı genelde İzmir Manisa Yolunu bilirler orada 100 km ortama yokuşta 4 kişi sıkıştırdım biraz veya otoyolda 120-140 km hızlarla gittikten bi 10 km sonra yanmaya başlıyor. Başka bir konuda aynı hatayla ilgili zengin değil fakir karışım yapmanız gerekmekte diye öneri sunmuşsunuz. Yarın fakir karışım yapmasını isteyeceğim Lpg Ustasından umarım işimi çözer. Biraz Titiz biriyim o ışık yanınca kıllanıyorum eğer farklı bir hata var ise diye...
Bul
Alıntı
#10
Arkadaşlar bu başlığı ben açmıştım.Yaklaşık iki yıl önce pipo yöntemini ustamuyguladı o zaman km yanılmıyorsam 8 bin km lerdeydi şu an 33 bin km ye geldi e o km den bu yana çok şükür arıza lambası yakmadı .Arıza lambası yanan kişilere kesinlikle tavsiye ederim.O lambanın yanık kalmasını görmek çok sıkıcı bunu çok yaşadığımdan iyi bilirim.Lambası yana arkadaşlara duyrulur bu arada bende performansta bi düşüklükte olmadı arabam 2012 model ve geçen yaz Sacit beye yazılım attırdım performans dahada iyi oldu .Ben memnunum herkese hem yazılım hemde pipo yöntemini tavsiye ederim.
Bul
Alıntı
#11

Alıntı:
#128309 Emrahdanas:
[red]Alıntı:
#112689 samet baba: Barış bey ,

Üzgünüm ama hata en başta , arıza tespit cihazları 2096 yı fakir karışım olarak nitelendiriyor, ancak GM in Cruze için hazırladığı diagnostik manualde 2096 için zengin karışım açıklaması var. Usta fakir diye üzerine giderek hepten zenginleştiriyor ve paradoxa giriyor , zenginleştirdikçe araç ısrarla 2096 veriyor.
Dün ve bugün yanıma gelen bir arkadaşımın da aracı 1 senedir 2096 kodu ile arıza ışığı yakıyormuş , ve o usta da arıza ışığını giderememiş , araç geldi yazılım yüklemeden önce diagnostik olarak kontrol ettiğimde aracın zengin çalıştığını tespit ettim. Yani 2096 ikazı zengin çalışma sonrasında veriyor , fakir değil.

P2096 Tongueost Catalyst FuelTrim System Low Limit Bank 1 (Too Rich) ,Determines if the post catalyst O2sensor based fuel control system has been unable to adapt to a rich exhaust gas condition for too long.
yani
katalizator sonrası trim sensoru ölçümü zengin .....



pipo yontemi benzinle çalışmayı kötü etkiler, benzini zerrecikler halinde püskürtmeye yarayan enjektörler benzini manifolt yerine pipo içine enjekte edeceği için atomize püsküren benzin damla haline dönüşür performans düşer.



Benim Aracım 2012 At Cruze. Landirenzo Lpg var 3 defadır aynı kodlu hata ışığı yanıyor. İlk gittiğimde İzmirdeki Olgun Lpg\'deki usta fakir karışım bu dedi ve zengin karışımı yükledi. Işığı söndürdü. 2. defa tekrar ışık yandı beni özel servise yönlendirdiler. Bujileri değiştirmemi söylediler. Usta bujilere baktı sıkıntı yok \"Lpg Kalitesizdir\" dedi ve ışığı söndürdü. son ışık ise dün aksam yandı öğleyin Olgun Lpg\'ye *****. Tekrar beni Özel servise yönlendirip bujileri değiştirdiler. ıoşığı söndürdüler. Akşam tekrar ışık yandı bu defa direk Özel servisteki ustaya gittim okudu hatayı \"Son Katalizor Yakıt Trim sistemi düşük\" dedi ve ışığı söndürdü ben servis ile görüşeceğim işini çözeceğiz dedi. Araç Kullanımımı genelde İzmir Manisa Yolunu bilirler orada 100 km ortama yokuşta 4 kişi sıkıştırdım biraz veya otoyolda 120-140 km hızlarla gittikten bi 10 km sonra yanmaya başlıyor. Başka bir konuda aynı hatayla ilgili zengin değil fakir karışım yapmanız gerekmekte diye öneri sunmuşsunuz. Yarın fakir karışım yapmasını isteyeceğim Lpg Ustasından umarım işimi çözer. Biraz Titiz biriyim o ışık yanınca kıllanıyorum eğer farklı bir hata var ise diye...
[/red]


Emrah Bey, olgun lpgden Hakkı ustayla mı muhattap oluyorsunuz? Benim de P2096 arızası veriyor ve Hakkı usta sorunu çözemedi siboplar diye tutturdu.
Bul
Alıntı
#12

Alıntı:

Emrah Bey, olgun lpgden Hakkı ustayla mı muhattap oluyorsunuz? Benim de P2096 arızası veriyor ve Hakkı usta sorunu çözemedi siboplar diye tutturdu.[/i]



İsmini bilmiyorum sanırım Uzun ince bir arkadaş..Ona fakir karışım yap dedim en uygununu yaptım dedi. Tabi biz bilmiyoruz ne yaptı. Pecochip aldım dün onu taktım ışığı söndürttüm bügun tekrar ışık yandı öğleden sonra ama sorun pecochiple ilgili değil. Zaten yandıktan sonra söndü muhtemelen Chip sayesinde söndüğünü düşünmekteyim. Aradım Pazartesi bırak tüm gün bakalım dediler. Manisa yolunda (bazen 4500 5000 devirlere çıkıyorum) aksam ise kendiliğinden söndü.Şaşırdım ışık cidden beni rahatsız ediyor Her zaman ya ileride başka bir arıza olursa ve bunu ışıktan dolayı algılayamazsam korkusu var. Derdim küçük ekonomiler değil varsın biraz fazla yaksın Lpg\'de ama o ışık yanmasın.
Bul
Alıntı
#13

Alıntı:
#128331 kartalsivas58: Arkadaşlar bu başlığı ben açmıştım.Yaklaşık iki yıl önce pipo yöntemini ustamuyguladı o zaman km yanılmıyorsam 8 bin km lerdeydi şu an 33 bin km ye geldi e o km den bu yana çok şükür arıza lambası yakmadı .Arıza lambası yanan kişilere kesinlikle tavsiye ederim.O lambanın yanık kalmasını görmek çok sıkıcı bunu çok yaşadığımdan iyi bilirim.Lambası yana arkadaşlara duyrulur bu arada bende performansta bi düşüklükte olmadı arabam 2012 model ve geçen yaz Sacit beye yazılım attırdım performans dahada iyi oldu .Ben memnunum herkese hem yazılım hemde pipo yöntemini tavsiye ederim.



Sizin önerinize Olgun\'daki Ustaya ileteceğim. Pazartesi değil de Salı günü bırakıcam arabayı..İşlerimde çok çok yoğun umarım 1 günde hallederler aracım 23000 km de süpablar değildir herhalde.
Bul
Alıntı
#14
Benim aracımda sibop sıkıntısı yok çünkü serviste sibopları ölçtürttüm.Bendeki sıkıntı P2096 arıza kodu veriyor bakalım ne yapacak Hakkı ustam, Hakkı usta zayıf uzun boylu arkadaş.
Bul
Alıntı
#15
Umarım bulur bi çözümünü sizin ışık hemen mi yanıyor söndürdükten sonra yoksa arabayı sıkıştırdıktan sonra mı? Benim genelde otoban sonrası veya manisa yokuşu sonrası yanıyor.. Bide Kavuklar Shell\'den alıyorum Lpgyi değiştirdimde ki yine shellin başka istasyonlardan aldığımda denk geliyor. (Gaziemir ve Çamdibi nin ordaki)
Bul
Alıntı
#16
emrah bey sonuçtan haberdar ederseniz sevinirim.
Bul
Alıntı
#17

Alıntı:
#128394 ahmetatici: emrah bey sonuçtan haberdar ederseniz sevinirim.



Ahmet Bey ışık kendiliğinden söndü. Pecochip\'ten dolayı sanırım. Bugun Gaziemir\'den Manisaya Giderken sıkıştırdım yine aracı performanslı kullandım. Ben de kartalsivas58 arakdaşın sıkıntısının aynısının aracımda olduğunu düşünüyorum. Lpg yakıtının yüksek devirde yeterli gelmediğinden veya aldığım kötü Lpg filtreden geçerken yüksek devirde yeteri kadar geçmiyor gibi bişey hissi var. Gerçi ben Makina Müh. değilim Mimar\'ım. Mekanik bilgisi olan arkadaşların bu sorunu çözebileceğine inanıyorum.
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  CRUZE KM HIZ SORUNU KM ÇOK YAZIYOR mhtalidnzzz 2 325 25-11-2020, Saat: 22:38
Son Mesaj: mhtalidnzzz
  Chevrolet cruze ekzantrik değiştirdikten sonra devam eden sorunlar onurbalikci 1 272 16-11-2020, Saat: 07:18
Son Mesaj: samet_baba
  Cruze Motor Suyuna Karışan Yağ ethembozkurt 119 42,157 16-11-2020, Saat: 07:13
Son Mesaj: samet_baba
  Cruze stop lambası sorunu Arf19 1 138 16-11-2020, Saat: 07:07
Son Mesaj: samet_baba
  Cruze Otomatik Vites sorunları daos009 353 125,949 25-10-2020, Saat: 18:38
Son Mesaj: yusufk53

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi