Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze Motor Suyuna Karışan Yağ
#1
Arkadaşlar dün kardeşimin cruze aracının motor suyu haznesinde aşırı yağlanma gördük. yedek su deposunun içi kat kat yağ olmuş. zaten aracında motor yağı yaklaşık 1 litre eksilmiş. bu duruma genelde araç conta yakmış vs diye düşünenler olabilir. fakat problem yağ soğutucusundan çıktı. contaları deforme olduğundan soğutma suyuna yağ karıştırmış. contalar değişti ,yuvaları temizlendi ve soğutucu kontrol edilerek yerine takıldı. bu arada unutmadan yazayım, radyatör ve hortumlarda yağ kalıntaları olduğundan iki sefer ayrı ayrı antifiriz koyarak aracı çalıştırdık ve fan açana kadar motoru ısıttık. aracı stop edip 10 dakika sonra tüm suyu tahliye ettik. çıkan yağ kalıntıları felaketti,son temizlikte yok denecek kadar az yağ çıktı ve işlemi bitirdik. sizlerde böyle problem yaşarsanız hararet yapmıştır kapak sökülecek denildiği zaman önce bu parçayı kontrol ettirin.


[Resim: eWgqGq.jpg]


[Resim: eX9Mg3.png]

[Resim: eX9MR5.jpg]
Cevapla
#2
ethem eline sağlık gene güzel bir paylaşım olmuş. konuyu sabit yaptım.
Bul
Cevapla
#3
sağolasın baki , paylaşıma devam Smile
Cevapla
#4
aynı sorun bende de var galiba. antifirize bakayım dedim, bir de baktım tortu gibi bişey var. hemen sanayiye *****. antifirizi değiştirdim. usta yağ soğutucusunda sorun vardır dedi. bikaç bişey saydı değişecek dedi. 600-700 gibi bir fiyat çıkardı. biraz düşüneyim dedim, antifirizi değiştirip çıktım. arabamda hararet gibi bir sorun yok ama bugün baktığımda yine tortu gibi bişey vardı.

bu arada sizin anlattıklarınıza göre ***** ne kadar?
Bul
Cevapla
#5
Tortu var ise muhtemelen aynı sorundur.200-300 civarı ***** olmuştu hatırladığım.
Bul
Cevapla
#6
Arkadaşlar motor suyunu nazil degiselim tam olarak asama asama anlatibilirseniz çok memnun kalicam.şimdiden tesekkurler
Bul
Cevapla
#7
merhaba,
benim cruze dada aynı sorun baş gösterdi. Motor suyuna yağ karışmıştı.Yağ soğutucu değişecek dediler.Yağ soğutucu ve oringleri aldım.ustaya *****. değiştirdi.sistem temiz<liği yapıldı.4 gün sonra bi baktım aracın motor yağı azalmış,bi baktım motor suyu haznesi gene yağ.Usta ya taktığımız soğutucu delik dedi, ya da silindir kapak contası yanmış dedi ama araba hiç hararet yapmadı ki.90 dereceyi bile geçmedi. bir yardım lütfen, ben ne yapmalıyım?
Bul
Cevapla
#8
yardım edebilecek kimse yok mu
Bul
Cevapla
#9
Emin bey yeni takılan yağ soğutucusuna ait contalarda problem var gibi. Takılan parça orjinal mi yoksa yan sanayi midir? Bu tarz parçaların orjinal GM olması çok mühimdir. Özellikle soğutma sistemine ait parçalar orjinal GM değilse almamak lazım. Önce bunu netleştirmeniz gerekiyor. Yan sanayi parça ise sızdırma yapması çok büyük oranla muhtemel.

Bunun akabinde yağ soğutucusu yenilenirken sistem içerisindeki motor suyu temizlendi mi? Bu temizliğin yapılması şart. Aracınızın conta yaktığını sanmıyorum.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Cevapla
#10
Yetkili servisleri işte bunun için öneriyorum. Onarımlar 1 yıl garantili yapılıyor. Yani onarım sonrası aynı durum devam ederse servis yeni bir ücret talep etmeden olayı çözmek durumunda. Tabii sanayilerde de böyle mert davranan ustalar yok değil. Kendi hatasını kabullenip para almadan onarım yapanlar var. Ama onları da nereden bulacaksın? Muhtemelen ustanız parçayı ya da contasını tam yerine oturtamadan kasıntılı vaziyette sıktı ve parça su koyverdi. Geçmiş olsun. Ben de Ozan Bey\'in dediklerine katılıyor ve aracınızın conta yaktığını sanmıyorum.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Cevapla
#11
Teşekkür ederim Suavi bey. Ayrıca şunu eklemekte fayda görüyorum. Soğutma sıvısı kapalı bir sistem olduğu için belli bir zaman sonra örneğin 2 sene civarında içerisindeki asit miktarı artmaktadır. Bu durum araçlarımızın soğutma elemanlarına zarar vermektedir. Benim naçizane tavsiyem yılda bir komple soğutma sıvısının sistemden temizlenip yeni, kırmızı orjinal antifirizin eklenmesidir. Yağ soğutucu, termostat, termostat yuvası ve devirdaim pompası gibi soğutma elemanlarının contalarındaki en belirgin deformasyon uzun süre değiştirilmeyen motor suyu sebebi ile meydana gelmektedir. Lütfen bu hususa dikkat edelim.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Cevapla
#12
yardımlarınız için çok teşekkür ederim...aldığım parça orjinaldi.zaten büyük oring soğutucuyla aynı paketteydi.diğerlerinin ambalajındada gm etiketi vardı. sistem suyla 2 defa temizlendi, radyatör temizleyicide kullanıldı.sonra antifiriz dolduruldu. bugün tekrar antifirizi boşalttık, soğutma suyu kabında en üstte 1 parmak yüksekliğinde yağ vardı.antifiriz altta tertemizdi.yağ yoğunluğundan yukarı çıkmış.yerine tekrar antifiriz koydum, bi süre gözlem yapıcaz artık.acaba diyorum sistemde yağ mı kaldıda yukarı çıktı. ama motor yağı neden azalmış ona cevap bulamıyorum.usta parçayı değiştirirken eksilen yağı koydum dedi ilave 1 litre.acaba koymadı da böyle mi oldu bilemiyorum.zaman göstericek artık.sonuçları tekrar yazacağım...
çok teşekkür ederim yardımınız için...
Bul
Cevapla
#13
Arkadaşlar dün Kayseri\'li bir kardeşimizin 2011 model Cruze Lt Plus aracındaki Eşanjör(Yağ soğutucusu) problemine çözüm bulmaya çalıştık. Arkadaşın aracındaki durum ***** hiç iç açıcı değildi. Araç hararetten artık gidemez hale gelmiş. Yedek su deposu tamamen yağ içindeydi aynen aşağıdaki resimlerde görüldüğü şekilde;
[Resim: N3gM5g.jpg]
[Resim: ajMko2.jpg]

Arkadaş bana ulaştı ve sorunu anlattıktan sonra Ethem Bey\'in bu konusu aklıma geldi. Hemen gerekli usta yönlendirmesi yaptıktan sonra buluştuk ve bizzat bende başında durarak sonucu görmek istedim. Aracı gördüğümde aracın üst kapak contasından da yağ sızıntısı olduğunu gördük. ***** arkadaş aracını bir ustacığa emanet etmiş ve bu ustacık aracın hakkından gelmiş. Arkadaş aracın nasıl bir işlemden geçtiğini görmemiş bu sebeple emin değil fakat conta yakma şüphesiyle aracın üst kapağı açılmış ve kaçağın buradan olmadığı anlaşılınca sessizce kapak geri kapatılmış gibi geldi bana. Günahını da almak istemiyorum ama bu sızıntı aracı bu ustaya emanet ettikten sonra oluşmuş. Tabi sonuç üst kapak contası da değiştirildi. Yazık günah diyorum! Ben verdiğim parayı haram ederdim. Soğutucunun conta bölümündeki silikonu görseydiniz neden bu kadar kızdığımı anlardınız. Her neyse;

Yapılan işlemleri ve bu sorunu yaşamamak için gereken bazı bilgileri vereceğim.

Yapılan İşlemler:
Önce yağ soğutucusu sökülüp yeni takım ile değiştirildi. Bu sette yağ soğutucu, oringler, Yağ soğutucu radyatörü ve yağ filtresi birbirine montaj yapılmış halde geliyor. Ürün resmi aynen Ethem beyin paylaştığı üründür. Bende aşağıda tekrar gösteriyorum.
[Resim: pj8rRo.jpg]

2. işlem olarak yedek su deposu sökülerek sıcak su ile ön temizlikten geçti. Yağ katmanı büyük ölçüde temizlendikten sonra su deposu araca tekrar takılarak ve sadece su eklenerek araç fan açana kadar bir kaç kez çalıştırılıp sistemdeki su boşaltıldı.

3. işlem olarak tesisattaki suyun yeterli temizlikte olduğuna kanaat getirdikten sonra bir kez daha yedek su deposu sökülüp yağ kalıntısı giderilene dek temizlendi.

4. ve son işlem olarak yeni kırmızı antifrizi ekleyerek işlem tamamlandı ve araç hazırlandı.

Şu anda sonuç olumlu ve 1 haftalık gözlemlenecek şekilde arkadaş bilgilendirildi ve aracı teslim edildi. 1 hafta içerisinde problem olursa tekrar gelip bakılacak.
[Resim: RX9dJY.jpg]

Bu problemin kaynağı:

Problem aracın soğutma elemanlarına ait contaların hassas olması ve antifrizin bir ömrünün olması. Kırmızı antifiriz ömrü maksimum 4 yıl olmakla birlikte yeşil antifriz 1 yıl kadar bir ömre sahip olduğu belirtiliyor. Araçlarımızda asla yeşil antifriz kullanılmaması gerekiyor. Sadece kırmızı antifriz ve mümkünse orjinal GM marka. Bu antifrizi de ***** Türkiye koşulları dikkate alınarak maksimum 2 yılda bir komple sistemden boşaltılıp temizlenmeli. Aksi takdirde ömrü biten ve oksijen ile temas eden antifriz asit üreterek contalara ve diğer elemanlara zarar vermekte. Bana kalırsa hiç riske girmeden yılda bir antifrizi tamamen yenilemeli. Zira parça ucuz değil.

Fiyat Bilgisi:
Eşanjör takımı komple orjinal GM: 600-700 TL civarında.
İşçilik: 100-200 TL arasında

Ürün Kodu:GMC93186324
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Cevapla
#14
Güzel bilgiler.Peki bu soğutma suyunu kendimiz değiştirebilir miyiz ? Soğutma suyunun belli zamanlarda değişmesini çok duydum fakat ben şimdiye kadar hiçbir aracımda değiştirmedim.Hatta bazı araçlarıma çeşme suyu koduğum bile olmuştur ve hiçbir sorunla karşılaşmamıştım.Özellikle de 93 model doğan slx imin yağını bile değiştirmezdim.Uzun yola çıkmadan çıkmaya kaydırıcı ilave ederdim.Araç canavar gibiydi maaşallah.Biraz da bu işler şans işi sanırım.
Bul
Cevapla
#15
Sağolasın Onur. Bence bu tarz şeyler biraz hor kullanılmış araçlarda oluyor gibi. Araçlarımızda biraz hassas hani. Özellikle bakım zamanlarına çok dikkat etmemiz gerekiyor. Riske girmeden daha erken sürede tüm yağ, su gibi en önemli bakımlarını aksatmamalıyız. Sanayiye her uğradığımda ufak ama çok daha yeni şeyler görmeye başladım araç hakkında. Sırayla bunları da sizlerle paylaşacağım. Bilhassa aracın 5 derecelik bir eğimde ve yağmurlu günde su alması ve buna ait çözüm hakkında bir paylaşım daha yapacağım. Çözüm çok basit, neredeyse beleş ve kesin çözüm. Herkes kendisi dahi yapabilir. :wink

Aslında tabi ki sistemdeki antifrizi değiştirebiliriz. Bunun için bazı şeylere ihtiyacımız var ve değiştirilen eski antifrizi kesinlikle doğaya salmamalıyız.Ben şahsen Cruze aracımda hiç değiştirmedim. Ama değiştirme prosedürü diğer araçlarla aynıdır diye tahmin ediyorum. O da şu şekilde olmaktadır;

Öncelikle araç altına (radyatör altına) konulacak ve eski antifirizi toplayacak bir kap,leğen vs.
Bir çift eldiven
Biraz tazyik olması açısından bahçe hortumu
Sabır

*Önce eski motor suyunu genellikle radyatör altında bulunan bir vana yardımı ile boşaltıyoruz. Buna \"Çekvalf\" denildiğini hatırlıyorum. Su tamamen boşaldıktan sonra bu eski motor suyunu kapalı olarak muhafaza edecek şekilde başka bir kaba aktarmamız gerekiyor.

*Daha sonra radyatör kapağından yani yedek su deposunun üzerindeki kapağı açıp buradan hortum ile dolana kadar su ekliyoruz. Sistem içerisindeki antifriz tamamen temizlenene dek bu işleme devam ediyoruz. Zaten biz yukardan suyu eklerken su çekvalften aracın altındaki kaba akıyor. Bu işleme aracın altından akan suyun renginin doldurduğumuz su gibi olduğunu görene dek yapıyoruz. Yoksa bir anlamı yok.

*Son olarak çekvalfi kapatıp yeni antifrizi doldurup herhangi bir kaçak v.s. var mı kontrol ediyoruz. Sonra su deposunun kapağını kapatmadan bir müddet aracı çalıştırıp sistem içinde kalan bir hava varsa onu da bu sayede alıyoruz.

*En son aracın kliması v.s. açıp bir müddet daha çalıştırıp diğer sistemlerinde içerisinde kalan bir hava varsa onu da bu yolla alıyoruz ve aracın maksimum su seviyesine göre biraz daha su ekleyip kapağı kapatıyoruz. Muhafaza ettiğimiz eski antifrizi ise bir yetkili birime geri dönüşüm için vermemiz gerekiyor.

Komple antifriz değişim işlemi bu şekilde oluyor. En iyi soğutma suyu karışım oranı %50 Antifriz ve %50 Damıtılmış su olmalı. Musluk suyu ***** bu işe uygun değil. İçerisindeki mineraller antifrizin yapısını bozuyor. Bu sebeple damıtılmış hazır su kullanmak yerinde olacaktır. :wink

Önemli Not: Şu uyarıyı da yapmadan duramayacağım. Bu işlem biraz riskli. Ne yapıldığını tamamen bilmiyorsak yapmamalıyız. Bu işleme yalnızca motor soğuk iken başlanmalı ve araç çalıştırıldığında suyun çok ısınacağı için ciddi yanıklara sebebiyet verebileceği göz önünde bulundurulmalı. Dikkat edilmeli ve asla genleşme kabı yada su deposu kapağı motor sıcakken açılmamalı.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Cevapla
#16
Hmm...Evet aslında yapabilirim.Tabi radyatör altında böyle bir kapak var ve açması/ulaşılması kolay ise.Damıtılmış hazır su denilen şey,marketlerden aldıgımız,aynı zamanda da içtiğimiz hazır su mu ? Yanlız henüz 25 bin km de olan aracım için değişim gerekir mi acaba.
Bul
Cevapla
#17
Ozan düzeltilmesi gereken noktlar var yazında

*Daha sonra radyatör kapağından yani yedek su deposunun üzerindeki kapağı açıp buradan hortum ile dolana kadar su ekliyoruz. Sistem içerisindeki antifriz tamamen temizlenene dek bu işleme devam ediyoruz. Zaten biz yukardan suyu eklerken su çekvalften aracın altındaki kaba akıyor. Sistemdeki suyu boşaltıktan sonra bütün açık vana veya benzeri şeyleri kapatıp su/antifriz doldurup aracı çalıştırypruz fan açana kadar aracı rölantide çalıştıryoruz fan açtıktan 3-4 dk sonra tekrar tekrar aracı durdurup gerekli işlemi tekrar yapıyoruz Bu işleme aracın altından akan suyun renginin doldurduğumuz su gibi olduğunu görene dek yapıyoruz. Yoksa bir anlamı yok.


*Son olarak çekvalfi kapatıp yeni antifrizi doldurup herhangi bir kaçak v.s. var mı kontrol ediyoruz. Sonra su deposunun kapağını kapatmadan bir müddet aracı çalıştırıp sistem içinde kalan bir hava varsa onu da bu sayede alıyoruz. [blue]Yedek deponun ağzını kapatmaz isen sigorta kutusu başta olmak üzere çevredeki bütün sistemleri yıkarsın ve devir daim işlemi tam olmaz

[/blue]
*En son aracın kliması v.s. açıp bir müddet daha çalıştırıp diğer sistemlerinde içerisinde kalan bir hava varsa onu da bu yolla alıyoruz ve aracın maksimum su seviyesine göre biraz daha su ekleyip kapağı kapatıyoruz. bak bu konuda yorum yok ben böyle yapmadım hiç
Bul
Cevapla
#18

Alıntı:
#128964 Diplomali_amele: Ozan düzeltilmesi gereken noktlar var yazında

*Daha sonra radyatör kapağından yani yedek su deposunun üzerindeki kapağı açıp buradan hortum ile dolana kadar su ekliyoruz. Sistem içerisindeki antifriz tamamen temizlenene dek bu işleme devam ediyoruz. Zaten biz yukardan suyu eklerken su çekvalften aracın altındaki kaba akıyor.[red] Sistemdeki suyu boşaltıktan sonra bütün açık vana veya benzeri şeyleri kapatıp su/antifriz doldurup aracı çalıştırypruz fan açana kadar aracı rölantide çalıştıryoruz fan açtıktan 3-4 dk sonra tekrar tekrar aracı durdurup gerekli işlemi tekrar yapıyoruz
Bu işleme aracın altından akan suyun renginin doldurduğumuz su gibi olduğunu görene dek yapıyoruz. Yoksa bir anlamı yok.


*Son olarak çekvalfi kapatıp yeni antifrizi doldurup herhangi bir kaçak v.s. var mı kontrol ediyoruz. Sonra su deposunun kapağını kapatmadan bir müddet aracı çalıştırıp sistem içinde kalan bir hava varsa onu da bu sayede alıyoruz. [blue]Yedek deponun ağzını kapatmaz isen sigorta kutusu başta olmak üzere çevredeki bütün sistemleri yıkarsın ve devir daim işlemi tam olmaz

[/blue]
*En son aracın kliması v.s. açıp bir müddet daha çalıştırıp diğer sistemlerinde içerisinde kalan bir hava varsa onu da bu yolla alıyoruz ve aracın maksimum su seviyesine göre biraz daha su ekleyip kapağı kapatıyoruz. bak bu konuda yorum yok ben böyle yapmadım hiç [/red]

Öyleyse 2 defa temizlememiz gerekiyor anladıgım kadarıyla.
Bul
Cevapla
#19
gerekirse 3 4 5 artık ne kadar titiz olduğuna bağlı
Bul
Cevapla
#20
Antifriz MEG yani Mono Etilen Glikol denilen bir tür şekerdir. Organik bazlıdır ve bozunum ömrü vardır. Bu ömür ürünün kalitesine göre değişiklik gösterse de maksimum 4. seneden sonra değiştirmek gerekir. Bu ömür kilometre bazında 50.000 e karşılık gelir. Değişmezse ne olur? Öyle aman aman bir sorun olmaz ama ısı transferi zorlaşır, donma derecesi yükselir üretim esnasında eklenen bazı kimyasallar çökelme ve sıvanma yapabilir o kadar. Değişim sırasında aracı en az 10 gün sadece su ile kullanıp sistemin tam olarak temizlenmesi sağlanmalıdır. Temiz su çevriminin 2 kere yapılması yeterlidir. Bu çevrim sırasında kullanılmak üzere üretilmiş bazı temizleyici kimyasalların kullanımı az da olsa işe yarayacaktır. Zira her ne kadar daima antifriz kullanılmış olsa bile sistemde kireç ve benzeri birikintiler oluşmaktadır. Özellikle radyatör içinde oluşan bu birikintilerden kurtulmak pek öyle kolay bir iş de değildir.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Cevapla
#21
Evet aynen belirttiğin gibi Yücel işlem öyle. Aklımda kaldığınca aceleyle yazdım aklımdakileri. İlk işlemde antifrizi çekvalften temizledikten sonra vanaları kapatıp bu sefer su dolduruyoruz su deposuna. Vana tekrar açılıp tekrar temizleniyor. Bu şekilde yapıyordum ben. Baktım aşağı akan su antifiriz renginde değilse işlemi sonlandırıp vanaları kapatıp en son işlem olarak sistem içerisindeki havayı almak için aracı fan açmadan rölantide bir müddet su kabı kapağı açık vaziyette hatta klimayı sıcağa getirip en yüksek devirde açıp sistemdeki var olan bütün havayı alıp daha sonra üzerine de su ilavesi yapıp kapağı öyle kapatıyordum. Bu klima olayını iyi bir ustadan öğrenmiştim. Bu işlerde uzmandı kendisi.

Not: Buradaki fan açmadan su kabının kapağını açık tutarak dememin sebebi klima kompresörünün bu işi motora fan açtırmadan daha hızlı şekilde hatta yanma tehlikesini ve su fışkırtma tehlikesini yaşamadan halledilmesinden ötürü böyle yapıyordum. Bu radyatör ustası bu şekilde yapıyordu ve bende hep böyle yapmıştım. Ama yapılış şekli değişkenlik gösterebilir tabi. Senin yöntem de doğrudur.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Cevapla
#22

Alıntı:
#128975 PATAKLAYAN: Antifriz MEG yani Mono Etilen Glikol denilen bir tür şekerdir. Organik bazlıdır ve bozunum ömrü vardır. Bu ömür ürünün kalitesine göre değişiklik gösterse de maksimum 4. seneden sonra değiştirmek gerekir. Bu ömür kilometre bazında 50.000 e karşılık gelir. Değişmezse ne olur? Öyle aman aman bir sorun olmaz ama ısı transferi zorlaşır, donma derecesi yükselir üretim esnasında eklenen bazı kimyasallar çökelme ve sıvanma yapabilir o kadar. Değişim sırasında aracı en az 10 gün sadece su ile kullanıp sistemin tam olarak temizlenmesi sağlanmalıdır. Temiz su çevriminin 2 kere yapılması yeterlidir. Bu çevrim sırasında kullanılmak üzere üretilmiş bazı temizleyici kimyasalların kullanımı az da olsa işe yarayacaktır. Zira her ne kadar daima antifriz kullanılmış olsa bile sistemde kireç ve benzeri birikintiler oluşmaktadır. Özellikle radyatör içinde oluşan bu birikintilerden kurtulmak pek öyle kolay bir iş de değildir.


:yes
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Cevapla
#23

Alıntı:
#128963 inal_onur: Hmm...Evet aslında yapabilirim.Tabi radyatör altında böyle bir kapak var ve açması/ulaşılması kolay ise.Damıtılmış hazır su denilen şey,marketlerden aldıgımız,aynı zamanda da içtiğimiz hazır su mu ? Yanlız henüz 25 bin km de olan aracım için değişim gerekir mi acaba.



Evet Onur. Damıtılmış sudan kastım hazır sudur. Senin aracın 2012 model diye hatırlıyorum. Halen ilk günkü soğutma suyu ile duruyorsan bence değiştirmende fayda olacaktır. Antifriz denilen şey çok pahalı olmamakla birlikte soğutma elemanlarını riske atmaya değmez. Kafan rahat olsun anlayacağın. :wink
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Cevapla
#24
Anladım.Aracımda ilk günkü su mevcut.Bir kaç kere su ilavesi yapmışlığım olmuştur.***** lpg dönüşüm sonrası T borulardan sızıntı vardı bir zamanlar.1 senedir ne su nede antifiriz koymuyorum.Seviye iyi durumda oldugu için.
Peki bu değişim sonrası motor blogundaki suda boşalmış oluyor mu ?
Bul
Cevapla
#25
Tabiki. Komple sistem temizlenmiş oluyor. Ufacık bir dipnot olarak genleşme kabı yani yedek su deposunun kapağını her açtığımızda antifrizi hava ile temas ettirdiğimizde antifrizin ömründen biraz daha çalmış oluyoruz. Dediğim gibi ben şahsen komple temizletirdim. Tabi tercih senin.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Cevapla
#26
Merhaba arkadaşlar, öncelikle faydalı bilgileriniz için teşekkürler,
benim aracımdada soğutma suyuna yağ karışma sorunu var; araç 2012 model cruze 2.0 dizel motor. sudaki yağlanmayı tesadüfen gördüm, yedek deponun siyahlığından anladım, ne hararet, ne yağ eksilme, ne yağa su karışma nede performansta bir sorun var yani gözle görülür hiçbir sorun yok, ancak 6 ay önce yedek su deposu kırıldığı için su eksilmesinden dolayı araç hararet yaptı motor kendini ***** alsada silindir kapak contası yanmış olabileceğini düşünüldü, yetkili serviste yedek su deposu garantiden değişti ve başka bir hasar görmediği söylendi. şansızlık buya garanti 10 gün önce doldu ve servis garanti 1 gün geçse dahi chevrolet garantiye almıyor dolayısıyla bu iş garantiden olmaz dedi, anlattıklarıma göre motoru hiç incelemeden %99 değil %100 silindir kapak contası yanmıştır diyor (başka bir yetkili servis) minimum masraf 3000 TL olduğu söylendi, acaba yağ soğutucudan olabilirmi bi baksanız desemde ihtimal yok, kesin hararet yaptığında conta hasar gördü şimdi sorun çıktı diyor. Pek ihtimal dahilinde olmasada chevrolete garantiye alabilmek için yazı yazdılar 3 gün oldu henüz olumlu olumsuz bir cevap yok. garantiye girmezse ki büyük ihtimal girmeyecek ve ben ne yapacağımı bilmiyorum. varsa değerli fikirlerinizi beklerim.
Teşekkürler.
Bul
Cevapla
#27
İyi bir yerde ve bu işi bilen ellerde aracınıza kompresyon testi yaptırırsanız aracınızın conta yakıp yakmadığını anlarsınız.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Cevapla
#28
Evet arkadaşlar motor soğutma suyuna yağ karışması   sıkıntısını bende yaşadım. Aracı yeni aldım forumda dikkatimi çekti  baktım benim araçta da aynı sıkıntı var. Ethem bozkurt bey bu konuda paylasimlarda bulunmuş sağolsun ona istinaden ustaya ***** direk yağ sogutucusunu sokmesini orda sıkıntı olabileceğini söyledim. Bunlarda yağ soğutucu varmiymis hocam iyice bi arastir yeri falan neresi demesine rağmen forumdan gerekli yazıları fotoğrafları bulup ustayı yonlendirdim. Beklediğim gibi yağ sogutucusunun oringlerinin yıpranmış olup yağ dan suya bir geçiş olduğu anlaşıldı.

[Resim: l7yXjl.jpg]

yıpranma bu fotoğrafta bariz belli oluyor. Oringler 3 parçadan oluşuyor yıpranma sadece bu fotoğrafını koyduğum parçada olmasına rağmen diğer 2 sini de değiştirdik. Yedek su deposu çıkartılıp yağdan arindirildi. Usta sadece su koydu bir iki gün böyle gez soğutma sistemindeki yağ temizlensin antifrizi öyle koyarız dedi. Bu durumla karşılaşan arkadaşlar araç yedek su deposu tamamen yagla dolmadan Araç hararet yapmadan gerekli işlemi yaptırıp daha büyük masrafların önüne geçirebilirler. Bu durumu nasıl anlayacagiz derseniz soğutma suyu rengi kahverengi oluyor yedek su deposunun üst kisminda krem gibi yağ tortusu oluşuyor. Yapılan işlemin bedeli Oringler 90 lira işçilik 100 lira birde antifiriz alınacak o kadar.
Bul
Cevapla
#29
Geçmiş olsun diyelim, yorum için de teşekkürler.
Biliyorsan karşındakine saygından da olsa sessiz kalma, Bilmeyip savunan ve bağıranlara kalmasın meydan.
Bilgi Güçtür, Öğret , Kullan, Uygula...
Araç Kitapçıkları için tıklayınız...
Cevapla
#30
(02-05-2015, Saat: 09:23)ozkanyildirim66 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Evet arkadaşlar motor soğutma suyuna yağ karışması   sıkıntısını bende yaşadım. Aracı yeni aldım forumda dikkatimi çekti  baktım benim araçta da aynı sıkıntı var. Ethem bozkurt bey bu konuda paylasimlarda bulunmuş sağolsun ona istinaden ustaya ***** direk yağ sogutucusunu sokmesini orda sıkıntı olabileceğini söyledim. Bunlarda yağ soğutucu varmiymis hocam iyice bi arastir yeri falan neresi demesine rağmen forumdan gerekli yazıları fotoğrafları bulup ustayı yonlendirdim. Beklediğim gibi yağ sogutucusunun oringlerinin yıpranmış olup yağ dan suya bir geçiş olduğu anlaşıldı.

[Resim: l7yXjl.jpg]

yıpranma bu fotoğrafta bariz belli oluyor. Oringler 3 parçadan oluşuyor yıpranma sadece bu fotoğrafını koyduğum parçada olmasına rağmen diğer 2 sini de değiştirdik. Yedek su deposu çıkartılıp yağdan arindirildi. Usta sadece su koydu bir iki gün böyle gez soğutma sistemindeki yağ temizlensin antifrizi öyle koyarız dedi. Bu durumla karşılaşan arkadaşlar araç yedek su deposu tamamen yagla dolmadan Araç hararet yapmadan gerekli işlemi yaptırıp daha büyük masrafların önüne geçirebilirler. Bu durumu nasıl anlayacagiz derseniz soğutma suyu rengi kahverengi oluyor yedek su deposunun üst kisminda krem gibi yağ tortusu oluşuyor. Yapılan işlemin bedeli Oringler 90 lira işçilik 100 lira birde antifiriz alınacak o kadar.

Usta hata yapmış , su konmaz , 30tl. lik antifriz için çok daha buyuk hasar verir hatta motor yakarsınız. 
Hemen ustanıza gidin antifriz ilave etsin. Antifriz kaynama derecesini 120-140 dereceye kadar yukseltir.
Cunku Aractaki termostat 105 derecedir. Su ise 100 derecede kaynar ve asla 100 derece üzerine cıkmaz ve termostatı acamayacağı için su devirdaim olmaz motor sogumaz ve su 100 dereceyi geçmediği için harareti goremezsiniz , motor yatak sarar kitler... 
ARIZA VE SORUNLARINIZ için lütfen aramayınız özel mesaj atmayınız, tamirci DEĞİLİM, arızalar ile İLGİLENMİYORUM ve Destek vermiyorum.  
https://www.facebook.com/groups/pecochip
https://www.facebook.com/groups/CruzeLPG
Bul
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Cruze - Elektrikli Katlanır Dış Dikiz Aynaları daos009 696 183,669 08-12-2019, Saat: 11:15
Son Yorum: aliizzet86
  Cruze Otomatik Vites sorunları daos009 342 102,668 24-11-2019, Saat: 18:19
Son Yorum: Seca2
Exclamation Cruze USB Okumama Sorunu a.milli38 0 59 23-11-2019, Saat: 22:52
Son Yorum: a.milli38
  Cruze Teyp Açılma sorunu elyas 28 8,291 19-11-2019, Saat: 08:25
Son Yorum: hdundar
  Cruze anlık yokuşta gaz yememesi.! cevatgoksoy 0 113 11-11-2019, Saat: 11:46
Son Yorum: cevatgoksoy

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi