Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Partikül Filtresi ve Direksiyon Tıkırtısı
#1
Merhaba arkadaşlar,

İsmim Tamer ve 2011 model ilk el captiva sahibiyim. Aracım şu anda 110 bin km.\'de. Aracımdan genel olarak fiyat/performans orantısında gayet memnunum fakat ne gariptir ki aracım garanti sürecini tamamlar tamamlamaz DPF sıkıntısı ve direksiyondan tıkırtı şeklinde ses gelmeye başladı. Özellikle bu konuda sıkıntı yaşayan veya konuyla bir şekilde ilgilenmiş arkadaşlarla görüş alışverişinde bulunmak isterim.

Aracın bakımlarını ilk alımından beri aynı yetkili servise ***** yaptırmama rağmen partikül filtresi sorunumu şans eseri Yalova\'da filtre değişimde tespit ettik. Aracı sürekli ben kullandığım için son zamanlarda araçta en az %15-20 oranında yakıt sarfiyatı artışı ve bunun tersine güç düşüşü hissettim ve herhalde filtreler tıkanmıştır düşüncesiyle Yalova sanayisinde bir dükkana girdim. Filtreleri değiştirdikten sonra yağı da kontrol edelim derken yağın fazla ve seyrelmiş olduğunu fark ettik. Yaklaşık 3 litre fazla yağ çekildi karterden. Tabi o an Partikül filtresi aklımızın ucundan bile geçmedi. Daha sonra yaptığım araştırmalarda motor yağına mazot karışması olayının Partikül filtresinden kaynaklandığı bilgisine ulaştım. Olayın açıklaması ise sistem Partikül filtresindeki kurumu temizlemek için motor ısısını yükseltirken fazladan mazot basıyor ve filtre tıkalı olduğunda yada işlevini gerçekleştiremediğinde bu mazot kartere iniyor ve doğal olarak yağ seviyesini yükselterek kalitesini düşürüyor. Bunun çözümü düzenli olarak Carbon clean yapılması ve servis koşullarında makineye bağlanarak sistemin temizlenmesi tedavinin ilk aşaması. İkinci aşama ise servisin garanti vermemesi ile birlikte filtrenin sökülerek kimyasal temizleme yapılması. Açıkcası ilk 2 aşamadan sonra yakıt sarfiyatı eski seviyelerine döndü sayılır fakat halen yağa mazot karışması durumu devam ediyor. Servisin dediğine göre bundan sonraki aşama 10000 TL verip filtreyi değiştirmek Smile)) Gülüyorum çünkü zaten değeri 50-60 bin TL bandına düşen bir arabaya yaklaşık %15-20 gibi bir harcama yapmak gerçekten insanın zoruna gidiyor. E bu haliyle satmak da vicdana uymuyor.
Uzattım ama şimdi gelelim anlamadığım kısma. Şimdi bizim araçlarımızda partikül filtresi otomatik olarak temizleniyor, bilirsiniz sarı renk ikaz lambası yanar ve biz kurbanlar evin önüne gelip kontağı kapatacakken yanan bu ışık sebebiyle deli gibi döner dururuz etrafta temizlik bitsin diye. Peki bu sisteme çok dikkatli bir şekilde uyduğum aracımda sürekli temizleme yapılırken nasıl bu filtre tıkanır. Hadi bu yağ ve yakıt seviyesi artışına yol açan arıza bu filtrenin tıkanması ise neden araç bununla ilgili bir ikaz lambası yakmıyor. Yani bu filtre işlevini görmüyor ise aracın sürekli temizleme uyarısı vermesi ve sürekli yakıt sarfiyatını artırması gerekmiyor mu?
Sonuç itibariyle ben bu konudaki sorularıma net bir yanıtı hiç bir yerden bulamadım. Fikirlerinizi almak istiyorum çünkü bu iş fena halde canımı sıkmaya başladı. Bu konu ile ilgili 2. soru eğer Partikül filtresinde temizlik işlemlerinden sonra bir sıkıntı kalmadıysa ve enjektörleri kontrol ettirdim gayet sağlıklı olduğu söylenmesine rağmen motor yağına mazot karışmasının başka nasıl bir açıklaması olabilir.???
Bu sıkıntı ile uğraşıp Amerikayı tekrar keşfetmeye çalışırken şimdi de direksiyondan sağa sola dönüşlerde tıkırtı gelmeye başladı. Bu tıkırtı arada sırada oluyor ve düz giderken değil dönüşlerde yapıyor buna ne yorum getiriyorsunuz?

Bu sefer söz son soruSmile Servisin EGR valfinden geldiğin söylediği, sanki vitesli arabada yüksek viteste arabayı durdururken bir zırıltı olur ya ona benzer bir ses alıyorum. Bu sesi ben son 10-15 bn km dir alıyorum ama servisin ustabaşı bu sesin bizim arabalarda EGR valfinden kaynaklı olarak sürekli olduğunu söylüyor.E ben de diyorum ki sevgili kardeşim ben bu arabayı sıfır km olarak kontağını çevirerek aldım ve yaklaşık 120 bin km boyunca tek kullanıcısı oldum. Bu sesi duymadım nasıl sürekli vardı? Sizde benzer bir ses var mı ?

Uzun lafın kısası çok uzun oldu ama daha kısa anlatamadım, kusura bakmayın. Bu sorunları yaşayıp çözen arkadaşlarımdan, ya da ben bu işte ustayım diyen arkadaşların görüşlerine ihtiyacım var. Son olarak gerçekten güvendiğiniz ve anlatımı ile beni doyurabilecek bir Captiva ustanız var mıdır İstanbul Avrupa yakasında?

Sürçü lisan ettiysek affola, sevgiler saygılar....
Bul
Cevapla
#2
Kulübümüze hoşgeldiniz bay/bayan tirevul Smile
Öncelikle avatarınızdaki bilgileri tamamlamanız iyi olur. En azından hitap sorunu olmaz.

2011\'den beri bir Chevrolet kullanıyorsunuz ve ancak şimdi kulübe üye oluyorsunuz.:dozingoff

Gelelim sorununuza; bu partikül filtresi ile ilgili Kulüpte çok konuşuldu ve hep aynı şey soruldu. Verdiğimiz cevap ise hep aynıydı aracın kitapçığında yazan işlemi yapın. Kitapçığı olmayana da işlemin nasıl yapılacağını anlattık. Ama bu öneriler sizin için değil. Zira siz zaten bunu bilinçli olarak gerçekleştirmiş durumdasınız. Konu ile ilgili olarak detaylı bir bilgim yok. Ancak partikül filtresinden kartere mazot kaçağı yapabilecek bir bağlantı olduğunu sanmıyorum. Yine de kulüpte bir arama yaparak servis manueli bilgisayarınıza indirip oradan ilgili parçayı bularak detaylı incelemeyi yapabilirsiniz. Benim pek vaktim yok açıkçası. Bence sorun EGR valfinizde. Valf kurumla dolduğu için kapama işlemini gerçekleştiremiyor diye düşünüyorum. Söküp temizletebilirsiniz. Direksiyondaki ses için de bir çok sebep olabilir. O yüzden iyi bir usta ile test sürüşüne çıkmanızı öneririm.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Cevapla
#3
Hoşbulduk Suavi Bey,

Genelde kimlik bilgilerinin herkese açık sitelerde paylaşılmasını güvenli bulmayanlardan olduğum için profilim eksik, fakat sizin uyarınız için bir düzenleme yaptım Smile Ayrıca herhangi bir paylaşımda bulunma durumum olmadığı için üyeliğimi de yeni oluşturdum, sizi şaşırttığım için kusura bakmayın.

Cevabınız için teşekkür ederim. Özetle sizin de dediğiniz gibi partikül filtresinden mazotun yağa karışması fikri bana da mantıklı gelmediği için açıkcası başka fikirler arıyorum.

Dediğiniz gibi EGR bir mantık ama ben EGR valfinin eksoza giden gazların bir kısmını geri dönüşüm için motora gönderdiğini biliyorum ama bu yakıtın yağa karışması olayını doğurmaz gibi geliyor.

Servis manuelini buldum inceleyeceğim ama teknik bilgim yeter mi göreceğiz Smile

İlginize teşekkürler...
Bul
Cevapla
#4
Ha şöyle...
Merhaba Tamer Bey, kulübümüze tekrar hoşgeldiniz.Smile
Kulüp buluşması başlığına adınızı ekleyin o gün tüm duayenler orada olacak derdinizin çaresine bakabiliriz. Görüşmek üzere.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Cevapla
#5
partikül fitresini temizleyen ustalar var adı üstünde usta olucak ama bozüyük saniyisinde tek ozgan oto filtreyi temizletiyorsun bide enjeksiyon larını kontrol ettir bakımını yaptır okadar sorunun çöözülür kurumsal şirketlere gitme ustasını bul yeter
Bul
Cevapla
#6
DPF,

Yaklaşık bir yıl önce Toros\'ları tırmanırken benim araç önce şıkırtı benzeri bir ses, takibinde güç düşüşü ve nihayetinde koyu duman ve hararet yapmıştı. Yokuşları ancak çok düşük devirle tamamlayabilmiştim. Ankara\'ya dönünce Reis otoya *****. Radyatörü (?) değiştirmeye kalkdılar. Yaptırtmadım. Sonra Opan\'a ***** ve onlar da bir problem tespit edemediklerini söylemişlerdi. O zamandan beri hem yakıt sarfiyatı arttı ve hem de çekiş düştü. Zaman zaman (özellikle yokuşlarda) koyu duman, düşük güç tekrarladı. En son 4 ay kadar önce OPAN\'a ***** ve DPF\'yi temizlediler. Problem 2 hafta önce tekrarladı ve DPF\'i değiştirmeleri gerektiğini söylediler. Orijinal problem DPF\'den kaynaklanmış olsa bile şu aşamada DPF\'i değiştirmenin yararlı olacağına ikna olmadığım için değiştittirtmedim. Sonuç olarak binlerce lira harcama yapacağım ama problemin çözülüp çözülmeyeceğinin bir garantisi olmayacak. Sorunu kökten halletmek için sanayide DPF\'i söktürttüm. Yazılım yenilendi ve alarmlar silindi.

Son 2 kere de fark ettiğim (ama servisin bana söylemediği) mazotun yağa karışması ve miktarın 10 litreye kadar çıkmış olduğu.

DPF\'i söken Izmirli ustanın problemin tespiti ile ilgili yapılmasını tavsiye ettiği iş şöyle:

Araç orijinal chevrolet test makinasına bağlanacak, DPF\'in dolu olup olmadığı kontrol edilecek. Görünüyorsa fark basınç sensörü arızalı veya boruları tıkalı demek. Eğer normal ile enjektörler ve su sıcaklık sensörü kontrol edilecek.

Bu bilgilerle birlikte 2-3 gün içinde sanayide bir ustaya gideceğim (Ergenç Opel). Eğer başka bir ustayı tavsiye etmek isteyen de olursa memnun olurum.
Bul
Cevapla
#7
İlkere bey,

Valla anlattığınız duruma hem üzüldüm hem de biraz garip olacak ama sevindim. Çünkü benimle aynı durumu yaşayan başkası nasıl olmaz diye çıldırmak üzereydim. Yani bu kadar Captiva satışı olup internette bu konu ile ilgili \"budur kardeşim\" diyecek ve yaptık oldu diyecek birini bir türlü bulamadım. Ben de aynen sizin gibi düşünüyorum sırf bundandır diye bana 1 parça için 1 tofaş parası ödetecekler, olmazsa da hay allah diyecekler. bu kadar saçma birşey olurmu. Servise diyorum ki kardeşim bu kadar net bir şekilde DPF diyorsunuz sorun aynı sizin gibiydi,değiştirdik düzeldi açın konuşun diyebileceğiniz müşteri ismi verin bana en azından bir konuşup değerlendirelim dimi? Nerdeeeee.... Neyse mesajınızı saklıya aldım. Şu ustanın dediklerini yapabilecek bir yer ve açıkçası zaman ayarladığım anda bir araştıracağım. Sadece şunu söyleyeyim sonuçta aracın DPF i dolu olduğunda bizde Sarı ikaz lambası belirir. Ki bu sorunu farkettiğimden beri yaklaşık 3-4 ayda 4-5 defa bu sensör uyardı ve ben kitapçığa uygun şekilde söndürdüm. bu da demek oluyor ki benim mantığıma göre filtre dolduğunda sensör işlevini görüyor ve uyarıyor, boşaltınca da sönüyor. E bu durumda sensörde hata yok ise, e sensör de filtren doldu kardeşim dediğinde işlemi tamamlayınca filtren boşaldı kardeşim diyorsa, e demekki filtrem normal işlevini görmüyormu? E mantıken görüyor. Filtre doluyor ve boşalıyor o zaman neden DPF i komple değiştireyim. sorun tıkanıklıkta değil demekki? (Ya da ben mi aptalım, böyle mantık mı olur kardeşim?)

Yukarıdaki mantığım doğru ise yazılım filtreyi doğal olarak dolu göstermeyecektir ve bu durumda ilk şık geçersiz olacak. Ha normal gösteriyorsa enjektör olayını direk eliyorum çünkü benim aracımdaki enjektörler orjinal BOSCH enjektör, direk Bosch servise zaten ilk aşama da gidip acaba arıza mı var diye baktırdım, enjektörler araç 100 bini devirmesine rağmen taş gibi ve servis sadece birinde Binde 2 lik bir sapma var ki bu arıza da değil, enjektör işemesine de sebep değil dedi ve abi sorunun enjektörden değil diye net bilgi verdi. Bu durumda tek seçeneğim \"Su sıcaklık sensörü\" kalıyor ki onun da işlevi ile ilgili şu anda yorum yapacak bilgim yok *****.

Sonuç olarak ben kesinlikle bu sorunun DPF değişimi ile değil başka yan bir etken ile çok daha hafif bir şekilde çözüleceğine inanıyorum ya da inanmak istiyorum Smile))))

Bu arada siz DPF i söktürdükten sonra eksoz değerlerini ölçtürdünüzmü muayene ile ilgili bir sıkıntı olma ihtimaline karşı, ayrıca DPF söküldükten sonra bu Yağa mazot karışması olayı çözüldü ve yağ seviyeniz normal kalite ve miktara sabitlendimi bu da en can alıcı soru sanırım?

Neyse yine uzun oldu ama bu konuya fena halde takığım, tüm arkadaşlara alenen duyrulur, çözümü bilen, çözen ve bunun mantığını net anlatan arkdaşa rakı balık benden Smile) yancılarda kabulum Smile)))

Herkese kazasız belasız sürüşler...
Bul
Cevapla
#8
Hatta bu kadar uzun yazmama rağmen okuyunca eklemem gereken şeyler olduğunu farkettim Smile

Benim yağa mazot karışması olayını tespit etmeme neden olan şey aracın yakıtının gözle görülür seviyede artması ve sanki biraz daha tutuk gidiyormuş gibi gelmesi idi. Yani herhangi bir yerde ayılma bayılma yaşamadım, duman filan da attığımı görmedim. Hararet hep gözümdedir hararet ile ilgili bir anormal bir sinyal de almadım. Yani sorunlarımız farklı şekilde yüzüstüne çıkmış ama sonuç aynı. Yakıt artışı ve Yağa mazot karışması.

Bu durumda ustanın dediği su sıcak sensörü kontrolü acaba sizin hararet sorunu yaşamanız mı? Sanırım bu ustanın önerisi de benim mantık süzgecimden geçemiyor *****. ...
Bul
Cevapla
#9
Başlığın direksiyon tıkırtısı ile ilgili kısmı için bilginiz olsun;

Direksiyon kutusunda tıkırtının sebebi bir burç arkadaşlar. Burada bulunan burç zamanla yıpranıyor ve direksiyonda tıkırtıya sebep oluyor. Yalnız bunun değiştirmek için kutuya ulaşmaya çalışırken benim aracımda körüğü açtığımızda yere direksiyon hidroliği boşaldı. Bu da bize sorunun sadece burç da değil keçelerde de olduğunu gösterdi. Aklınızda bulunsun eğer şarıl şarıl hidrolik boşalmıyorsa aracınızda yavaş akan sızıntıyı körükler tutuyor ve yere saçılmadığı için bizlerin dikkatini çekmiyor. Bu yüzden bakımlarınızda bu direksiyon kutusunun 2 yanındaki körükleri kontrol ettirmenizi tavsiye derim. Sonuç burç ve kutu içerisindeki keçeler değiştirildi ve tıkırtı sona erdi. Bu kutuya ulaşmak biraz zor o yüzden zaman planlamanızı ona göre yapın 10 dakikada bitecek bir iş değil bilginize.

Partikül ile ilgili sonuca ulaşınca onu da buradan yazacağım ben çektim bari sizler çekmeyin Smile))))
Bul
Cevapla
#10
konuyu sabit yapayım da captiva kullanıcıları için güzel bilgiler var burada Big Grin
Bul
Cevapla
#11
Tamer Bey (tirevul),

Sorununuza çözüm bulabildiniz mi acaba. Merakla haberlerinizi bekleyen birçok Captiva sahibi var sanırım.
Bul
Cevapla
#12
Arkadaşlar kusura bakmayın bayağı bir süredir siteye giremedim yoğunluktan. Partikül filtresi ile ilgili genel kanaatim ve çözümü şu şekilde.

Partikül filtresi hepinizin bildiği gibi çevreyi ***** amaçlı EURO 5 normlu motorlarla başımıza gelen iyi niyetli bir baş belası. Şöyle ki bu filtrenin tek görevi yakıtın yanmasından kaynaklı zerrecikleri kendi haznesinde tutup belirli bir seviyeye geldikten sonra yüksek ısı yolu ile zararsız olduğu söylenen ve eksozdan atarken gözle çok da görülemeyen kül tanecikleri haline getirmek. Ben bu arıza sürecinde defalarca dejenerasyon yaptırdım, kimyasal sıktırdım, kimyasala yatırtıp temizlettim ama sonuç hep aynı oldu. Araç sık sık dejenerasyona girdi, ısıyı elde etmek için yakıt sarfiyatımı en az %15 artırdı. Ve işin en kötüsü motor yağıma da mazot karışmaya devam etti. Sonuç olarak bu filtrenin çıkması 2500-3000 TL, oem parça 5000-6000 TL orjinali en son 10000 TL idi.
İlk iki seçenek o fiyatı verip sağlıklı çalışmasının bir garantisi olmadığı için direk elendi. Son seçenek ise aracın 2. el değerini göz önüne aldığımda saçma bir rakam olduğu için elendi.
Bende iptal ettirme seçeneğini araştırdım ve şöyle bir uygulamaya ikna oldum. Filtre olduğu yerden sökülerek içi boşaltılıyor ve araca EURO3 yazılım atılıyor. Yani araç bu partikül filtresini bir daha hatırlamıyor ve sistemi ona göre işletiyor.Bu yazılım esnasında ekstra bir güç uygulaması da yaptırmadım çünkü yapan arkadaş esktra gücün duman olayını artıracağını söyledi ki bende ihtiyaç duymadım açıkcası. Sonuç olarak 1 aydır kullanıyorum. Filtre gitti dertler tamamen bitti. Aracın çekişi ve yakıtı kesinlikle olumlu bir şekilde etkilendi. Motor yağım olması gerektiği gibi, karışan başka bir sıvı vs. yok. Tek bir derdim var o da bir süre sonra aracın arka tampon ve bagaj kapağının altında yağlı bir is oluşuyor zamanla. Yıkamayla hemen çıkıyor ama 3-4 gün içinde gözle görülür bir şekilde bu tabaka oluştuğu için rahatsızım. bununla ilgili de iptal işlemini yapan arkadaşla görüştüm bu kurumu ve islenmeyi azaltacak farklı bir filtre uygulaması yapılabileceğini belirtti ama henüz gitmek için zamanım olmadı açıkçası.Sonuçta filtre iptali yağ değimi vs. toplam 2000 TL gibi bir rakama ben bu illetten kurtuldum.
Yine her zamanki gibi uzattım ama bu işlemin birde çevre hassasiyeti için yanlışlığını bildiğimden bu konuya da değinmek isterim. Sonuç itibariyle dizel yakıtlar dünyanın en pis yakıtıdır. Bu yakıt normalde ağır sanayi için geliştirilmiş fakat zamanla maddi kaygılardan teknoloji ile paralel bir şekilde bu motor sistemleri bizlerin araçlarında da uygulanmıştır. Fakat avrupa şu sıralar dizel yakıtlı araçları ortadan kaldırmanın yollarını aramakta bu arada da en az zararı verecek şekilde uygulamaları üreticilere zorlamakta. Fakat sevgili avrupalılar bizim Türkiye nin kaliteli yakıtlarının farkında değiller. Birazcık araştırsalar bizdeki yakıtların direk yanmayla bile en ufak zararlı bir atık çıkarmayacağını, yetkili makamların dünyanın en pahalı yakıtını satarken dünyanın en kaliteli ve zararsız tek yakıtını halklarına sunduklarının farkında değiller. Ve hatta bizim yakıtımızın kalitesi sebebiyle Avrupalıların her türlü teknolojik geliştirmesi bizde yakıt kalitesini görünce sapıtıyor ve bize saçma sapan ***** çıkarıyor. Kısacası bu yakıtı bize kullandıran, denetlemeden bihaber, sadece topladığı fahiş vergi ile ilgilenen bir cumhuriyette bizlerin partikül filtrelerini iptal ettirme zorunluluğu da anlaşılır herhalde diye düşünüyorum!!!...
Bul
Cevapla
#13
Tamer bey

DPF\'nin \"gerekliliği\" ve \"gereksizliğini\" gayet güzel anlatmışsınız Smile
Bul
Cevapla
#14
ARKADAŞLAR MERHABA YENİ CAPTİVA ALDIM VE BU SİTEDEKİ BİLGİLERDEN YARALANDIM VE ÜYE OLMAYA KARAR VERDİM.
ARACIM 2008 MODEL.ARACIM DEVİR SAATİ 1 E ÇIKIYOR VE FAN SÜREKLİ ÇALIYORDU.MÜŞÜRÜ DEĞİŞTİRDİM FAN ROLELERİNİ DEĞİŞTİRDİM AMA DÜZELMEDİ.SONRA BİRAZ ARAŞTIRDIM VE BUNUN PARTİKÜL FİLTRESİNİ ARACIN KENDİ KENDİNE TEMİZLERKEN BU OLAYI YAPTIĞINI ÖĞRENDİM.FANIN SÜREKLİ ÇALIŞMASI MOTORU ***** ALDIĞI İÇİN.15 DAKİKA ARACI OTOBANDA KULLANIN GEÇİYOR..
Bul
Cevapla
#15
Merhaba arkadaşlar

Ben ismim yunus yaklaşık bir hafta önce captiva 2007 125000km aldım alır almaz yaklaşık 200 km sonra partikul filtresi nin ışığı yandı yetkili servislere temizlettim ve şehir içinde 30 km yapmadan tekrar başıma geldi tekrar bir otoban çıkarak tekrar temizleme yaptım servis teki bir ağabeyin dediği şekilde yine yandı tekrardan ne yapmam gerekiyor canımı çok sıktı bu nasıl birşey anlayamadım yardımcı olursanız çok sevinirim.

Şimdiden çok Teşekkür ederim...
Bul
Cevapla
#16
Kulübümüze hoşgeldiniz Yunus bey Smile
Araç hep şehiriçi kullanıldıysa temizleme ile düzelmez. Değişim gerekebilir. Ancak önerim panik yapmayın ve aracı hakkıyla bir müddet kullanın.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Cevapla
#17
hoşgeldiniz aramıza.. ben şehir içi kısa mesafede kullanıyorum 150 200 km bir motor sesi değişiyor aracı boşa alın ve devir saatinin 1 e çıktını gördünüz anda temizliğe kendi kendine başlamış oluyor fan sürekli yüksek hızdaa çalışıyor.bu olay gerçekleşmeye başladığını fark etmediğiniz zaman aracı stop ederseniz tekrar başdan aynı olayı yapıyor görevi bitiremediği için ışığı yakıyor.. yapmanız gereken motor sesi daha gürültülü çalışmaya başladığında aracı boşa atıp bakın devir 1 de mi çalışıyor.ışık yanmaz unutmayın.görevi başaramayınca yanar.. ben aracımı olduğu yerde 5 dakika 3000 devirde çalıştırıyorum temizliyor..kısa mesafeleri captiva sevmiyor partikül doluyor..
Bul
Cevapla
#18
Selam arkadaşlar

Ben aylar önce partikul filtresi sorunu yaşamıştım hala da yaşıyorum Smile kac sefer temizlettim sorunlar hep aynı EGR valfi de yeni taktirdim açıkçası taktirmadigim ***** kalmadı ve hala bu sorun gitmedi ve çözüm hala bulamadılar yardimlarinizi bekliyorum..
Bul
Cevapla
#19
İyi akşamlar. Ayni sorunlar bende de var .motor yagi fazlalasti yakit sarfiyati yaklasik 100 km de 2 litre kadar artis gösteriyor.yarin ustama gidip sorunu cozmeye calisicam.ayrica enjektör lerin durumu iyi cikti.sorun dpf gibi turbonun durumu da iyi fakat yakit 2 litre neden artti anlamadim.hatta cok daha sakin kullanmama ragmen..
Bul
Cevapla
#20
(23-07-2014, Saat: 10:47)tirevul yazdı: Merhaba arkadaşlar,

İsmim Tamer ve 2011 model ilk el captiva sahibiyim. Aracım şu anda 110 bin km.\'de. Aracımdan genel olarak fiyat/performans orantısında gayet memnunum fakat ne gariptir ki aracım garanti sürecini tamamlar tamamlamaz DPF sıkıntısı ve direksiyondan tıkırtı şeklinde ses gelmeye başladı. Özellikle bu konuda sıkıntı yaşayan veya konuyla bir şekilde ilgilenmiş arkadaşlarla görüş alışverişinde bulunmak isterim.

Merhaba, bende aranıza yeni katıldım aynı sizin gibi 2011 captivam var 79 binde ve sizin sorunların başından sonuna kadar aynısını yaşıyorum. Hem yağ problemi hem direksiyondan gelen tıkırtılar..
 
72 bin km de iken bu durumu fark etmiştik, servise verdiğimizde servis bize aynı şeyleri söyledi ve yağı boşaltıp filtreyi temizlediler 2 gün kaldı. Yaklaşık 1 yıl oldu 78 bin km de geçen hafta yağ ışığı yandı. Yağ ışığını sitede ayrı konusu açılan basit yöntemle söndürdüm. Sonra yağı kontrol ettiğimde max. ın üstünde araçta yağ olduğunu gördüm. Sonra servise gittiğimde aynı şeyleri söylediler genel bi sorun. Öyle duruyor şuanda ışık yok ama belli ki sorun devam ediyor. Bir de direksiyondan gelen tıkırtı. Direksiyon hidrolik yağım min. in altında ama onunla ilgili olmadığını düşündüğüm gibi serviste öyle söyledi. Bende bilmiyorum ne yapacağımı şuanda böyle devam ediyor. Şimdilik bu kadar görüşmek üzere..
Bul
Cevapla
#21
tekrar merhabalar.. biraz uzun ama birçok kullanıcı sorunlarına yol gösterebilir.
DPF sorunu, yağ seviyesinde artış , yağ kalite düşüklüğü arıza lambası , yakıt sarfiyatın da 1-2 litre artış , araçta belirli devirlerde titreşim ; gibi sorunlarım vardı. forum da bu sorunlarımı paylaştım.
öncelikle sorunlarımı gidermek için yetkili servisin yolunu tuttum.. yetkili serviste 2-3 hafta ugrasma ve yuklu ***** çözüm derseniz kocaman bir HİİİÇ.
araçlarımızda ***** ki baş belası DPF lerimiz.. sonuç olarak dpf mi uzun arastırmalar sonucunda iptal ettim. yeni yazılım atıldı. ve şunu da öğrendim ki benden önceki balta sahibi sokak arası chip tunıng yaptırmıs ve aracın butun ayarlarını bozmuş.
dpf ıptalınden bi sure sonra yaklasık 1000 km kdr gıt gıde azalan dumanlama oldu.su an da ıyıce azaldı.
yakıtım suanda 7.5 - 9.7 litre aralıgında. yağ fazlalaşma , arıza lambası , titreşim sorunum SON BULDU Smile
Bul
Cevapla
#22
merhaba arkadaşlar şehir içi 50 km de bir partikül temizleme yapıyor. önceden 200 km bir yapıyordu.. acaba açtırıp temizletsemmi yoksa bu olay normalmi..
Cevapla
#23
(28-05-2015, Saat: 11:07)orko yazdı: merhaba arkadaşlar şehir içi 50 km de bir partikül temizleme yapıyor. önceden 200 km bir yapıyordu.. acaba açtırıp temizletsemmi yoksa bu olay normalmi..

slm orko 
öncelikle temizletip denemende fayda var.yağ seviyeni kontrol etmeyi sakın ıhmal etme.eğerki dpf sürekli devreye giriyorsa yağ fazlalaşma sorunu yaşayabilirsin tecrübem ile sabittir. araç kaç km de 
Bul
Cevapla
#24
Aracım 81000 de bugun motorun hafif vuruntulu çalıştiğıñı fark ettim.hemen yağ çubuğunu kontrol ettim ve çok yüksek olduğunu gördüm. Servise gittim fazla yağı çekti. 1 hafta kontrol et çıkarsa getir dedi..aracı bilgisayarla 1 kez jenerasyon yaptırdım. kısa mesafede çok kullaniyorum.hep şehir içi. .50 km de bir kendi temizleme yapiyor.ama ne kadar temizliyor meçhul. Sarı ikaz lambası hiç yanmiyor ..
Cevapla
#25
siz iptal ettirdikten sonra yağa mazot karismasi durdumu.
Cevapla
#26
(14-06-2015, Saat: 00:45)orko yazdı: siz iptal ettirdikten sonra yağa mazot karismasi durdumu.

slm orko ..dpf iptalinden sonra yaklasık 8 bin km yol yaptım.şimdilik yağ fazlalaşması ve yağ kalitesinde düşüklük söz konusu bile değil.aracın vuruntulu çalışması lifterler ile ilgılı olma ihtimali yuksek.çunku dpf sayesınde yağ a mazot karışıp yağ kalıtesını dusurunce lifterlere kalıtesız yağ gidip lifterleri bozuyor. diğer bir durum ise enjektörlerin bozuk ise fazla mozot sekmanlardan kartere sızabılır bu daha buyuk bır sorun.şu bir gerçek ki dpf her daim sorun yaratıyor.bizim kalitesiz mazotlarımız yuzunden. hangi servise gidersen git ellerini ovuşturan ustalarla uğraşacaksın arabanın arızalarını kendin bizzat tespit et küçük bir önerim.
Bul
Cevapla
#27
Slm arkadaşlar yağ fazlalaşmaması ile ilk kez bugün karşılaşarak servise geldim servisteki ustaya göre sebep pdf../ çözümler: kaliteli yakıt (ülkemizde biraz zor) ara sıra devirli ve uzun yol kat etme yağ, değişimini 10.000 km ye düşürme ve kesinlikle yüksek kaliteye sahip yağ kullanımı, olarak görülüyor dpf iptali olayını sorduğumda siyah duman atma olayının ileriki zamanlarda mutlaka yaşanacağını ilaveten arıza işaretini yakacağını siyah duman olayının ise muayenede ağır kusur olacağını belirtti 10.000 km de yağ değiştirme bu araçlarda pratikte uygunsa gm neden 15.000 diyor pdf li araçlar için sorulması geren ilk soru bu ikincisi jenerasyon işlemi enjektörlerden alınanan yakıtla gerçekleşiyor ki bu yakıtın bir kısmı işlem sırasında veya sonrasında yakıta karıştığı aşikarken neden bazı markalardaki gibi filtre temizliği için direk partikül sıvısı kullanılmıyor
Bul
Cevapla
#28
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler..
Cevapla
#29
Merhaba adım AYHAN aranıza yeni katıldım.

bende 1 ay önce 2007 model 155000 kmde captiva aldım.ve her almaya niyetli olduğum ürün için başvurduğum gibi Smile internette araştırmalar yaptım.aracı aldıktan sonra ilk izlenimlerim. virajda sağa sola küçük kaçışlar yapması,yolda sarsıntılı gitmesi.aşırı ısınması.kalkışlarda titreme.araç içine duman kokusu vermesi. direksiyon tıkırtısı. egsoz arıza ışığı yanıyordu.bazı insanlar bu anlattıklarımla araçlarını yıllarca rahatsız olmadan kullanabilirler Smile fakat yılların vermiş olduğu tecrübe deneyim( lakabım kıl Ayhan Smile  birazda googlenin sayesinde yaptıklarımı anlatıyorum.

1. önce maslak Atatürk oto sanayide bulduğum chevrolet parçacısından (GM marka motor yağı,GM marka yağ filitresi,GM marka mazot filitresi,MUADİLİ hava filitresi. Hava debimetresi, alarak 50 tl karşılığında taktırdım.yanlız bunları yaptırmadan önce servis görevlisine aracın yürüyenine bakması ve bana liste çıkarmasını istedim.
servis görevlisi araçta ön amortisör amortisör takozu,arka amortisör, viraj demir lastikleri,orta lastik takımı, z rotları gidik dedi.

parçalar ve işçilik dahil 1090 tl ye bu problemlerden kurtuldum.

2.aracın aşırı ısınması ve güç kaybının partikül filitresinden olduğunu tahmin ettiğim için google amca sağolsun Smile ümraniye oto sanayide makine ile temizleyen bir egsozcu buldum. filitreyi temizleyip takınca siyah bir duman eşliğinde motor görünmez oldu,meğerse filitreden önce körük benzeri bir  
parça vardır oda patlakmış yani içeriye kokuyu dumanı veren bu elemenmış Smile netekim temizliğe 250 tl körüğe 150 tl verdim.

3.aracı bir şaft ustasına gösterdim saftın ve elemanlarının arızalı olduğunu ortada buluna ve şaftı düz tutan askı bilyasının aşınmış olduğunu şaftın balansının bozuk olduğunu söyledi yuh dedim (içimden tabi ) 500 tl karşılığı saatgibi oldu.

bunları yaptırdıktan sonra ailecek Balıkesire yazlığa gitme kararı aldık depoyu 230 tl karşılığı BP den yüksek oktan mazot ve mazot katkısı atmak suretiyle yola çıktık.egsoz arıza ışığı bilgisayar müdahalesi olmadan söndü araba fişek gibi gitmeye başladı. velhasıl kerim bir depo ile yani 60 litre ile uzun yol klima sürekli açık (hatta arabalı vapurda bile çalıştırdım çok sıçaktı Smile balıkasir şehir içi kullanım karışık ***** alış veri gezi falan 610 km yol yaptım.ve o kadar keyifli bir araba oldu inanamazsınız dadından yinmez. bir tek direksiyondaki tıkırtı kaldı.onunda ustasını buldum fakat biraz fazla açıldık Smile en kısa zamanda yaptıracağım.

saygılar iyi akşamlar.

[Resim: 250quiq.jpg]
Bul
Cevapla
#30
Hayırlı uğurlu olsun aracınız, bilgiler içinde teşekkürler.
Biliyorsan karşındakine saygından da olsa sessiz kalma, Bilmeyip savunan ve bağıranlara kalmasın meydan.
Bilgi Güçtür, Öğret , Kullan, Uygula...
Araç Kitapçıkları için tıklayınız...
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Toplamayan direksiyon Reckless 1 253 20-10-2021, Saat: 12:11
Son Yorum: abrek2000
  direksiyon sertleşmesi... diego 3 3,251 31-08-2019, Saat: 19:18
Son Yorum: eserahmet
  Captiva Direksiyon Sertleşmesi Hrnx14 2 4,275 19-07-2019, Saat: 13:50
Son Yorum: Scherwin
  Captiva direksiyon tuşları ışıkları Zaferh 12 4,105 05-12-2016, Saat: 09:23
Son Yorum: pruva
  Captiva Direksiyon simidi kontrol tuşları aydınlatması batu07super 3 4,255 15-01-2016, Saat: 17:28
Son Yorum: cagri006

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi