Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cruze Termostat ve Termostat Yuvası Hk.
#1
Arkadaşlar ***** Kayseri\'de aracımda subap değişimi yaptırdım. Aynı şikayetten dolayı bir kaç arkadaşımızın daha sorununa çözüm olmaktan çok memnuniyet duyuyorum. Problemleri biten arkadaşlara özellikle Samsun\'dan kalkıp gelen Özgür\'e güveninden dolayı teşekkürler. Subap değişimi sonrasında bazı arkadaşlarda meydana gelen bir sıkıntıdan sizleri haberdar etmek istiyorum. Sıkıntı \"Termostat Yuvasında\" meydana gelen çatlaklar. Bu çatlamanın başlıca sebebi bu parçanın üst kapak açılırken sökülme zorunluluğu, sökülürken çok dikkat edilmemesi ve/veya bu parçanın kasıntıya gelememesi. Parçanın üretildiği ***** \"FİBER\" Bu ***** plastik gibi görünmekle birlikte \"içerisinde plastik katkısı olabilir\" seramik gibi sert bir parça. Orjinal GM olan Termostat yuvası böyle üretilmekte. Yan sanayi ***** plastik ve ısınıp soğuduğu için kısa sürede sızıntı yapıyor. Bu bela parçanın üzerine plastik kaynak yapılamadığı gibi herhangi bir kırtasiye yapışkanı ile bu çatlağa müdahale etmekte sonuç vermiyor. Kaçınılmaz olarak sağlıklı bir soğutma tesisatı için orjinal GM kullanılması şart.

Şimdi bu parçanın en ufak çatlakta motor suyu eksiltme ve sızıntının önüne geçilememe gibi bir sıkıntısı var. Genellikle motora giren kısmında kare şeklinde bir conta bulunmakla birlikte çoğunlukla bu ağız kısmında bilhassa conta yuvasının çatlaması bu parçanın kronik bir biçimde hassas olduğunu ortaya koyuyor gibi. Bir kaç arkadaş bu sebeple bana geri dönüş yaptığı için bu parça üzerinde ufak bir çalışmayla parça değişimi yapmadan sızıntıyı önlemenin mümkün olduğunu göstermek istiyorum.

Sizler için çektiğim bir kaç resmi aşağıda paylaşıyorum. İncelerseniz termostat yuvası, termostatın da üzerine takıldığı siyah bir parçadır. Görevi soğutma suyunun çeşitli birimlere dağılımını sağlıyor. Genellikle kırılan tarafı işaretledim. Conta yuvası çok ince ve hassas olduğu için parça sökülürken ***** çatlayabiliyor. Burada ustanın elinin ayarı çok mühim. Buda çatlağın durumuna bağlı olarak az yada çok sızıntı yapıyor. Parça fiyatı termostatla birlikte 350-400 TL. Çözümün bertaraf edilmesi kesinlikle şart. Suyun bitip boşalması dahi an meselesi.


[Resim: 99kzdk.jpg]
[Resim: dWYr74.jpg]
[Resim: 5oW0GR.jpg]

Çözüm olarak 2 seçeneğimiz var.

* Elbette yeni ve kesinlikle orjinal GM marka termostat ve termostat yuvası. Sadece termostat yuvasının alınması tavsiye edilmiyor. Sebebi termostatın yuvaya takılırken dahi civatanın sıkılması ile parçanın çatlamaya çok müsait olması.Takım olarak termostatla birlikte alınması en sağlıklısı.

* Yada bizzat ustalarım ile kafa yorup bu işi masrafsız halledebildiğimiz bir yöntem eminim sizlerin içini de rahatlatacak. Kırılan conta yuvası duvarı içerisine sacdan conta duvarı yüksekliği kadar blok yapıp özel bir conta silikonu ile sacın burada tutunabilmesi için burayı dolduruyoruz. (Kesinlikle japon yapıştırıcısı yada izolasyon silikonu kullanmayınız. Bu bir çözüm değil ve kısa zamanda sorun tekrar nüksedebilir.) Daha sonra motora giren ağız kısmını her tarafı eşit olacak şekilde komple zımparalayıp düz bir zemin üzerinde açıklık kalmayacak şekilde düzleştiriyoruz. (Bunun sebebi parçanın motor bloğuna giren kısmının optimum öpüşmesini sağlamak. ***** yan sanayilerde ve orjinallerin bazıları bu kadar düz çıkmadığını gördük. Bu işlem sağlıklı olması açısından şart) Daha sonra kurumasını bekleyip montajını yapıyoruz ve 400 TLmiz cepte kalıyor. Bununla alakalı başına böyle bir sıkıntı gelen arkadaşlar bu işlemi deneyip faydasını görebilir.

Sonuç: 1 Adet Insignia sahibi de dahil olmak üzere Kayseri\'de bulunan 2 arkadaşa çözüm oldu. Ustalarımın da gözlemlediği kadarı ile orjinal parça kullanılması çok önemli.

Parçaya ait ürün Kodu: GM 96984104P032
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#2
ufak bir ayrıntı vereyim...eski orjinal gm parçasında vida yuvaları plastik ki sıkıntı genelde burda oluyor fazla sıkınca ufacık da olsa bir çatlama oluyor... revize edilen orjinal gm parçasında vida yuvalarına çelik klavuzlar yapmışlar bu sayede parçanın en hassas bölümü düzeltilmiş yani..ancak şöyle de bir durum var 400 tl olan parça 700 tl olmuş Sad(

[img][Resim: XyYJ7D.jpg][/img]
Bul
Alıntı
#3
Bilgi için sağol Özgür. Olması gereken şeyi yapmışlar yani. Güzel bir revizyon ama kapitalizm işlemeye devam ediyor. Eğer revizyon sadece civata kılavuzu yapıp fiyatı 700 TL ye çıkarmak ise buna soygunculuk demekten başka söz bulamıyorum. Sad(
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#4
Güzel bilgilerden dolayı ikinizede teşekkür ediyorum arkadaşlar, konu sabit yapılmıştır.
Biliyorsan karşındakine saygından da olsa sessiz kalma, Bilmeyip savunan ve bağıranlara kalmasın meydan.
Bilgi Güçtür, Öğret , Kullan, Uygula...
Araç Kitapçıkları için tıklayınız...
Alıntı
#5
benim taktırdığım parçanın barkodu şu şekilde...

[img][Resim: ymMlQy.jpg][/img]

625 lira verdim ben bu parçaya yalnız fena pahalıya gelmiş bana şimdi hissettim.. araba su kaçırırken ve üstündeyken anlamıyorsun ama sonradan çıkıyor :p
Bul
Alıntı
#6

Alıntı:
#128851 haluk: Güzel bilgilerden dolayı ikinizede teşekkür ediyorum arkadaşlar, konu sabit yapılmıştır.



Rica ederim Haluk bey. Evet Özgür oldukça pahalı oldu senin parça ama sağlık olsun. Yeni motorunu güle güle kullan kardeşim. Yolun tekrar düşerse Kayseri\'ye beklerim çayımı içmeye.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#7
Arkadaşlar öncelikle herkese merhabalar. 
2012 1.6 cruze aracımda ufak bir problemim var, detaylı olarak buraya yazacağım. Lütfen okuyun ve fikriniz var ise belirtin. Yazdıklarım sizin işinize de yarayabilir zira. 
Arabada termostat kabı ile termostat birleşimi arasında sızıntı olduğunu farkettiğimiz için, özel bir serviste değişimini yaptık. İlk değişim yapılır iken yan sanayi termostat gövdesi ile değişim yaptırdım. (200 TL işçilik dahil) 
Bu değişim sonrasında iki gün sonra gel kaçak olmaz ise antifirizini ekleyelim dedi. 
O iki gün bir sıkıntı olmadı, 3. Gün antifitiz ekler iken, yedek su deposuna pompa ile basınç vererek radyatör den su boşaltıldı ve yenisi eklendi. 

Ancak antifiriz eklenmesi ile birlikte, aracımda içerden duyulan bir şırıltı sesi gelmeye başladı. 
Bu sesin hava kaynaklı olacağını düşünüp havasını aldırdık tekrar ama ses geçmedi. Usta LPG nin t borusu kaynaklı olacağını söyledi(bana makul gelmedi sonuçta bu ses önceden yok idi), herneyse LPG kiti yapan yere *****, kontrol ettiler filan, hava yok bizle de ilgili bir sorun yok, bu termostat değişimi sonrası oldu ise, onu orjinali ile değiştir dediler. 
Neyse dedik parçanın orjinalini aldık, orjinalini taktırdık, ancak bu ses hala gitmedi. 
Bu süreçte kendi çapımda çalıştırarak, havasını almaya, kalorifer açarak gaza basarak, yedek su depo kapağını açık bırakarak her şeyi denedim. Bu işlemler sırasında sesi kesiyorum, hatta neredeyse sıfıra indi ses, ama iki gün sonra yine bu ses gelmeye başladı. 

Velhasıl ben bu şırıltı sesini gideremedim. Şuan termostat orjinal, sözde havası alınmış devrenin. Ama bu ses hala geliyor. 
İşin enteresanı bu sesi, benden başka duyan cruze kullanıcısı yok. Ustalar da yabancı kalıyor haliyle. 
Şimdi sorun kalorifer peteği desek, kalorifer sıcak üflüyor. 
Devirdaim pompası desek, bu şekilde 400 km yaptım motoru çoktan elimize alırdık. 
Su kaçırıyor desek, sökülen takılan yerlerde kaçak yok, eksilme de yok . 
Aklıma gelen,acaba antifiriz ekleme sonrası ses geldiğini düşünürsek (kırmızı antifiriz) , antifiriz içindeki kireci söküp su geçiş noktasında kısmı tıkanıklık mı yaptı? Ama 30.000 km de 2012 Model arabaya ne kadar su konabilir ki bu kadar kireç olsun. 

Bu sorun ile ilgili başına gelen yada çözümü bilen arkadaşlar var ise lütfen bana yardımcı olursa sevinirim. 

Bu arada şırıltı sesi sürekli gelmemekle beraber, ara ara kendini göstermektedir
Bul
Alıntı
#8
Sorununuzun teşhisini doğru yapmışsınız aslında. Ses, sistemdeki havadan kaynaklanıyor. Normalde kendi haliyle akışına bırakılan değişimlerde bu tür sorunlar yaşanmazken sistemin basınçlı hava ile boşaltıldığı durumlarda bu tür aksilikler olabiliyor. Araç soğuk iken sessiz bir ortamda kapağı açık bırakın ve birisi radyatör hortumunu sıkıp sıkıp bıraksın. siz de içeriden dinleyin. Eğer ses içeriden geliyor ise sadece kaloriferde kısmi hava kalmış demektir. Sorun aracın ısınıp soğumasına bağlı olarak kısa sürede düzelecektir merak etmeyin. Aracın kullanımı işi hızlandırır. Antifrizler kireç sökmez, sistem tıkansa bu tür bir sorun olmaz.
\"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır... Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkâr etmek olur...\"  Mustafa Kemal ATATÜRK
Bul
Alıntı
#9
Bi 400 km yaptım ancak 300 km si bi kerede yaptım. Dediğiniz gibi kontrol edip,sesi bir süre akışına bırakacağım. Gelişmelerden sizleri de haberdar ederim. İlginiz için çok teşekkür ederim.
Bul
Alıntı
#10
Onur bey benimde aracımda tüm sistem temizlenip yeni antifriz konuldu. Bende şu an böyle bir sorun yok. Yukarıda konuyu incelerseniz benim orjinal termostat yuvasına işlem yaparak sızıntıyı kestik. Sizin sızıntı termostat yuvasının neresindeydi bilmiyorum tabi. Yaklaşık 300 km dir de bir problem yok. Zira size ufacık bir tavsiyem olacak. Gerçi sizde denemişsiniz ama klimayı en son ayara getirerek ve en sıcağa getirerek bir müddet bu şekilde kullanın aracınızı. Sıcak içerde tesisatta yoğunlaşan havayı dışarı çıkarmakta yardımcı olacaktır. Geçmiş olsun.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#11
Ozan
dikkat edersen sızıntıdan değil sesten bahsediliyor ve bu ses bir noktada oluşan havadan kaynaklı eğer çok rahatsız ediyor ise sizi doğal akış yöntemi ile tekrar doldur boşalt yaparak deneyin durumu mutlaka o ses %95 oranında kesilecektir

%5 lik kısım ise kulağınızın o sese olan alışkanlığı ve sürekli o sesi duyma dürtüsü olacaktır.
bu durumda radyonuzun sesini 2 3 tık daha açarsanız daha rahat bir sürüş yapabilirsiniz Smile
Bul
Alıntı
#12
Biliyorum Yücel. Sızıntıyı kastetmiyorum zaten. Benim de sızıntı sonrası tesisattaki antfrizin değiştiğini fakat bu sesi duymadığımı dile getirdim. Onur tesisattaki havanın ses yaptığını farz ettiği için klimayı açıp, sıcağa getirip kompresörün bu havayı almada belki faydası olacağını söylemek istedim.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#13
Arkadaşlar öneriler ve tavsiyeler için teşekkürler. Doğal akış yöntemi benim de aklımda, bi taraftan sürekli boşalırken bi taraftan doldurmak, Motor çalışıyor iken. Önce şu hortumu mıncıklayıp bir ses kontrolü yapacağım, sonra bi süre daha binip, bu sesin kendiliğinden gitmesini bekleyeceğim. Akabinde bu doldur boşaltma olayını yapıcam. İnşallah düzelir.
Bul
Alıntı
#14
Bu konuyu okuyunca fark ettim. Bugün bende termostatı değiştirdim. Usta antifrizi koydu ama kapağı kapatmamıştı ve ikide bir hortumu sıkıp duruyordu. Dedim aha başka bir parça falan aldıracak bana Smile Yarım saat nasıl geçti anlatamam. Neyse sonra gaza falan bastı kapağı kapattı. Bir süre sonra kapağı hafifçe gevşetti hava çıktığını duydum. Şimdi bir kez daha Veysel Usta\'ya hakkını verdiğimi düşünüyorum.
[b]Kendine Yapılmasını İstemediğin Şeyleri Sende Başkasına Yapma!..[/b]
Bul
Alıntı
#15
Ozan abi benim termostati çıkartik.govdeden bariz şekilde kaçırıyordu.gövdeyi hallettik dediğin şekilde.lakin soktugumuzde plastik aksaminda çatlak vardı.orayida silikonladik.Bugün baktım gövde tamam ama su bolgeden gene kaçırıyor Smile

[Resim: fupccihz.jpg]
Bul
Alıntı
#16
Dostum senin tetmostat sanırım civata yerinden çatlamış. Dışardaki çatlağa ***** birşey yapmak pek mümkün değil. Yeni termostat yuvası yada komple set gözüküyor sana.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#17
abi aynen aynen.ustada aynı seyi dedi. en son catlak olan bölgeyi sililonladık.bu fayda etmezse parca almak lazım dedi.gene basladık masrafa Smile.
Bul
Alıntı
#18
Yeni yuvalarda civata deliklerinin içinde metal vida kılavuzları var. Buda civatayı sıkarken çatlamasını önlüyor. Ah GM ah! Bunu illaki problem yaşayınca mı piyasaya sürmek lazım çok ***** birşeymiş gibi orjinal termostatlarda bu kılavuzlar yok. Yeni alacağın yuva yada sette buna dikkat et yoksa ustan yeniyi takarken yine çatlatabilir. Bu kılavuzlar yoksa alma.

Konu başında Özgürün aldığı ürünün resminde kodu olması lazım. O komple set almıştı. O üründen alman yeterli.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#19
eyw abi.simdilik bu catlaktan fazla kacmıyor.cok az kacırıyor.buna harcayacak param kalmadı su sıralar.aracım fazla yakıyor.50 tl benzinle 60 km gittim gazda gene durum aynı.triger veya egzantrik disli/dereceli millerde bir sıkıntı var.motor üstü komple kurum baglamıstı actıgımızda.bunları halletmem gerek.
Bul
Alıntı
#20
Tamamdır. Allah kolaylık versin kardeşim.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#21
Arkadaşlar benim kaçak hem gövdeden hemde plastik aksamdaki catlaklardandı.ozan abinin dedigi gibi gövdeyi hallettik sıfır kacak.lakin plastik aksam üzerinde resimlerde gösterdigim gibi kacak devam etti.birkac gün önce plastik aksamıda sıvı conta ile kapamayı denedik fakat gene kacak devam etti.bende orjinal parca alamıycak durumdaydım.sivasta opel parcacım yeni gelen cok güzel bir termostat yuvası oldugunu fiyatınında uygun oldugunu söylediSad100 tl) bende alıverdim.(ozan abi senin sözünü dinlemedim aldım bakalım hayırlısı Smile.benim usta sadece yuvanın yeterli oldugun söyledi.neyse bu aksam taktık duvarlarada tekrardan sıvı conta sürdük.dikkatli bir sekilde parcayı vidalık.yuvaya vidaları takarken karsı duvarı delmesin diye bakır pul koyduk.tekradan temiz antifiriz ekledik su ile oranını ayarlayıp sistemden havasını aldıktan sonra islemler tamam.

aldıgım yuva                                                          vidaların duvarı delmemesi icin bakır pul taktık.ayrıca iki duvarada sıvı conta cektik.
 vida klavuzlarıda var
[Resim: IMAG1734.jpg]         [Resim: IMAG1736.jpg]         [Resim: IMAG1735.jpg]                                [Resim: BAKIR_PUL_VE_SARETLENEN_B_LGE_DEL_NMES_N_D_YE.jpg]


daha önceki termostatım hem duvarlarda hemde isaretlidigim bölgede catlak vardı.

[Resim: IMAG1742.jpg]
Bul
Alıntı
#22
Çok iyi olmuş Kamil. Kolay kolay birşey olacağını sanmam. Bir müddet takip et bakalım. Ustan çözüm üreten biri olduktan sonra yan sanayide işini görür yeter ki usta usta olsun. Gerisi teferruat. 100 TL sadece gövde için normal. Ben takımı şu sebeple önermiştim genelde termostatı vidalarken tekrar çatlatıyorlar. Bunu çoğu usta bilmiyor ama pul iyi olmuş. Güle güle kullan. Artık tadını çıkar şu aracın da! Big Grin
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#23
abi sonradan bir resim daha ekledim unutmusum vida klavuzlarıda var parcanın.senin bilgilerini okumasak kesin gene bunu catlatırdık abi.senden aldıklarımızı bizde burada uyguluyoz Smile.cok tesekkür ediyorum.
bi de simdi farkettim motora dayanan vida deliklerinde vida klavuzu yok hayda Smile.umarım gene gelmez oralardan.
Bul
Alıntı
#24
Eyvallah kardeşim ne mutlu bana yararım dokunuyorsa. Kılavuzların olması çok önemli oldu ya sökmek icap ederse riski en aza indirmiş oluyor. Mesela üst kapak işlemlerinde kesin sökülüyor bu parça ve ***** sonu oluyor sökülürken çatlarsa. Dikkat etsen dahi nazik bir parça sökülmeye gelmiyor.

Motorla öpüşen yeri çok sıkmasına gerek yok. Tatlı sıkı vidalaması yeter ustan anlar. Takmadan önce conta takviyesi olsun burayada. Kolay gelsin...
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#25
3.günümdeyim.kontrol ettim.herhangi bir su kacagı yok.hayırlısı diyelim.
Bul
Alıntı
#26
Merhabalar.
Ben de uzun süre hayalini kurduğum cruze a Ekim ayında kavuştum çok şükür.
Ne olursa olsun vazgeçmem.
Alırken termostat sorunu vardı, aldığım kişi yaptırarak verdi, yan sanayi parça kullandı.
Motor ile termostat ın birleştiği yerden kaçırıyor. Kısa mesafelerde sıkıntı yok ama uzun yolculuklardan önce antifiriz koyuyorum. Karstayım şimdi, Haziran da ordu opel servisinde yaptırmayı düşünüyorum. Sürekli suyunu kontrol edersem sıkıntılı durum oluşmaz değil mi?
Bul
Alıntı
#27
(02-03-2016, Saat: 00:38)Balamir demiş ki: Merhabalar.
Ben de uzun süre hayalini kurduğum cruze a Ekim ayında kavuştum çok şükür.
Ne olursa olsun vazgeçmem.
Alırken termostat sorunu vardı, aldığım kişi yaptırarak verdi, yan sanayi parça kullandı.
Motor ile termostat ın birleştiği yerden kaçırıyor. Kısa mesafelerde sıkıntı yok ama uzun yolculuklardan önce antifiriz koyuyorum. Karstayım şimdi, Haziran da ordu opel servisinde yaptırmayı düşünüyorum. Sürekli suyunu kontrol edersem sıkıntılı durum oluşmaz değil mi?

Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Termostat problemlerinde kaçak sorunu çözümü çok önemlidir. Araca asla tamamen su ya da su miktarı artmış antifriz koymayın. Araçlarımızın termostatı 105 derecedir. Su kaynama noktası gereği araç su kaynatır ve bunu bilemezsiniz. İş işten geçmiş olur. Doğru karışım 2 litre antifirize 1 litre saf sudur. Kaçak oldukça su eklemek bu oranı hızla bozacaktır. 

Orjinal parça çatlaması veya yan sanayi parça takılması sızıntıya sebep oluyor. Bunu bir çok araçta gözlemledik ve hepsi aynı sonucu verdi. Size tavsiyem konudaki şekilde sıvı conta ile sorun geçmezse orjinal parça almak durumundasınız. Bu konu gerçekten aracın sıhhati için çok önemlidir. Ayrıca kaçak olan yerden aracı her durdurduğunuzda hava alır içeri. Bu da tesisatın doğru çalışmamasına sebep olur. 
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#28
(02-03-2016, Saat: 10:06)SetamoN demiş ki:
(02-03-2016, Saat: 00:38)Balamir demiş ki: Merhabalar.
Ben de uzun süre hayalini kurduğum cruze a Ekim ayında kavuştum çok şükür.
Ne olursa olsun vazgeçmem.
Alırken termostat sorunu vardı, aldığım kişi yaptırarak verdi, yan sanayi parça kullandı.
Motor ile termostat ın birleştiği yerden kaçırıyor. Kısa mesafelerde sıkıntı yok ama uzun yolculuklardan önce antifiriz koyuyorum. Karstayım şimdi, Haziran da ordu opel servisinde yaptırmayı düşünüyorum. Sürekli suyunu kontrol edersem sıkıntılı durum oluşmaz değil mi?

Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Termostat problemlerinde kaçak sorunu çözümü çok önemlidir. Araca asla tamamen su ya da su miktarı artmış antifriz koymayın. Araçlarımızın termostatı 105 derecedir. Su kaynama noktası gereği araç su kaynatır ve bunu bilemezsiniz. İş işten geçmiş olur. Doğru karışım 2 litre antifirize 1 litre saf sudur. Kaçak oldukça su eklemek bu oranı hızla bozacaktır. 

Orjinal parça çatlaması veya yan sanayi parça takılması sızıntıya sebep oluyor. Bunu bir çok araçta gözlemledik ve hepsi aynı sonucu verdi. Size tavsiyem konudaki şekilde sıvı conta ile sorun geçmezse orjinal parça almak durumundasınız. Bu konu gerçekten aracın sıhhati için çok önemlidir. Ayrıca kaçak olan yerden aracı her durdurduğunuzda hava alır içeri. Bu da tesisatın doğru çalışmamasına sebep olur. 

teşekkürler cevap için. sürekli sıcaklığı kontrol ediyorum. karstayım şimdi. karsta bildiğiniz iyi bi uata var mı? ığdır da olabilir.

cevap için sağolun. kars digor da öğretmenim. karsta veya ığdırda bildiğiniz tavsiye edebileceğiniz usta var mı? gerçekten termostat kaçağı canımı sıkıyor
Bul
Alıntı
#29
(03-03-2016, Saat: 20:55)Balamir demiş ki:
(02-03-2016, Saat: 10:06)SetamoN demiş ki: Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Termostat problemlerinde kaçak sorunu çözümü çok önemlidir. Araca asla tamamen su ya da su miktarı artmış antifriz koymayın. Araçlarımızın termostatı 105 derecedir. Su kaynama noktası gereği araç su kaynatır ve bunu bilemezsiniz. İş işten geçmiş olur. Doğru karışım 2 litre antifirize 1 litre saf sudur. Kaçak oldukça su eklemek bu oranı hızla bozacaktır. 

Orjinal parça çatlaması veya yan sanayi parça takılması sızıntıya sebep oluyor. Bunu bir çok araçta gözlemledik ve hepsi aynı sonucu verdi. Size tavsiyem konudaki şekilde sıvı conta ile sorun geçmezse orjinal parça almak durumundasınız. Bu konu gerçekten aracın sıhhati için çok önemlidir. Ayrıca kaçak olan yerden aracı her durdurduğunuzda hava alır içeri. Bu da tesisatın doğru çalışmamasına sebep olur. 

teşekkürler cevap için. sürekli sıcaklığı kontrol ediyorum. karstayım şimdi. karsta bildiğiniz iyi bi uata var mı? ığdır da olabilir.


cevap için sağolun. kars digor da öğretmenim. karsta veya ığdırda bildiğiniz tavsiye edebileceğiniz usta var mı? gerçekten termostat kaçağı canımı sıkıyor
***** bu bölgede tanıdığım yok. Çok iyi bir ustalık isteyen bir şey değil bu termostat işi. Yenisini alıp takacak sadece. Ha varsa orjinalinde bir çatlak ve konuda açıkladığım gibi giderebiliyorsa ne ala. Ama herkes uğraşmıyor bu iş için. Sizin bizzat araştırıp bulmanız lazım o ustayı. Bu konuyu ona gösterirde razı olursa ve sızıntı yapan yer kolay işlem görürse çok ucuza biter işiniz.
[Resim: nAdl5V.gif]
Bul
Alıntı
#30
Öncelikle karsda sanayiye bi git bakalım.opelle uğraşan birini bulursun.burada yazdıklarımizi aynen ustana okut.wiktor reinz conta silikonu kullanmalısın.ozan abinin dediklerini uygulayın.sorun çözülür.eğer gene sızma yaparsa ben burada geçen terwmostat yuvası aldım.100 tl şimdilik sızma yapmıyor.yeni bir urun.kaliteli birşeye benziyor yan sanayi.orada sorabilirsin.belki oradada vardir.
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Cruze Otomatik Vites sorunları daos009 352 123,940 12-10-2020, Saat: 14:36
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze - Chevrolet Cruze Sahipleri Listesi ve Yeni Kayıtlar gencay35 1,077 207,375 30-09-2020, Saat: 11:31
Son Mesaj: Ahmetgd38
  2013 MODEL CHEVROLET CRUZE 1.6 SPORT PLUS Jesur 1 83 28-09-2020, Saat: 18:18
Son Mesaj: abluka
  Cruze almayin diyen yetkili servis ustasi? muratogretmen25 2 140 22-09-2020, Saat: 22:50
Son Mesaj: yusufk53
  Cruze stop lambası sorunu Arf19 0 79 08-09-2020, Saat: 19:49
Son Mesaj: Arf19

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi