Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Conta Yanıkmı Arkadaşlar Bi BAKIM BURAYA LÜTFEN....
#1
aracım 1998 model daewoo nubira 1.6 16valve e-tec motor YANİ LACETTİ KALOS gibi araçlarla aynı motor diyebiliriz.. ben askerdeyken aracı abim kullanıyordu bir gün araç altında su fışkırmış ve sanayide dağıtıcı borsunu değiştirterek yaptırmış…tamirci aracın suyunu kontrol et eksilmesine bak demiş abimde sürekli kontrol etmiş eksilme olduğunu görmüş ama aracın radyatör su deposu kapağından attığınada şahit olmuş ve yine aynı tamirciye gitmiş anlatmış direk conta yanıkdemiş. bende çok pinpirikli biriyim askerden geldim aracı kendim kullandım gittim su deposu kapaının orjinalini aldım taktım ve aracı 150 km kadar kullandım yüksek devirde ama su atmadı aynı su seviyesnde duruyordu bazı ustaları gezdim kimi çalışır halde iken kapağı açtı fokurdama yok dedi olsa burdan atar dedi yanık değil dedi kimi hemen radyatör borusunu sıktı şişmiş conta yanık dedi kimi hiç bişeysi yok devam dedi diğer bir usta suda hafif yağ var ve kapağı açınca tıslama var dededi kapağı kapadıyo 30 sn sonra açıyo bak tıslıyo diyo abi dedim devirdayım pompası suyu çeviriyor ve dolayısıyla basınç oluşuyor dedim bu tıslama gayet normal ve içinde asitik yapıya sahip antifiriz var gayet normal dedim…kendi izlenimlerim ise sabah araç tek marşta alıyor çekişinde düşüş yok egzozda duman yok…yalnızca sabah araç sıoğukken radyatör kapağını açıyorum arabayı çalıştırıyorum hafif buharmı dumanmu emin değilim yükseliyo havanın soğuk olmasından kaynaklı olarak yanıltabileceğiini düşünüyorum.( düşüncem ise egzoz dumanının suya karışması ) şimdi ben bu işin içinden nasıl çıkacağım. ..bir yardım edin bunun nokta atışı yokmu… Sizinde araçlarınız da radyatörün solunda termostatın çıkış borusu araç sıcakken şiş oluyormu..
Bul
Alıntı
#2
Su eksiltme yoksa , kullan , ısınan-sıcak motorda su basınç yapar , normal , ama %50antifriz %50 su oranına dikkat , antifriz azalır su artarsa araç su kaynatır ve kapaktan atar ve eksiltir.
Bul
Alıntı
#3
İlginiz için çok teşekkürler Araçta %100 antifriz var bu radyatör hortumunun şişmesi normalmidir.. Arkadaşlar yardımcı olmak isteyen yokmu daewoocuyuz diye ....Smile
Bul
Alıntı
#4
aracında lpg varmı
Alıntı
#5
Aracımda sıralı sistem lpg var...kardeşim...
Bul
Alıntı
#6
Hararet ne alemde?
Bul
Alıntı
#7
Hararet hiç yükselmiyor ortanın biraz altında sabit....
Bul
Alıntı
#8
Bence conta yanik olsa hareret yukselir .yaga su ,suya yag karisir.yagi elinize alip iki parmak arasiyla kontrok edin sulanma var mi.ayrica suyada bakin belli olur sudaki yaglanma zaten.suda fazla oynama olmuyorsa uygun su anrfiriz oranini yakalayip devam edin suyun durumunu gozlemlenyin.bak motor biraz sicakken yedek su deposu kapagini acarsan tabiki buhar cikar her aracta cikar bu.(aman dikkatli olun aniden acilmamasi lazim yavastan havasi alinarak bir bez koyularak acilirki etrafa sacilmasin.).ayrica kisin lpgli araclarra egsozdan haylice beyaz duman atar bu bir sebeb degil su buharidir.kapaktan su atiyorsa kapagi degistirin.
Bul
Alıntı
#9
senden bir şey denemeni isticem benim başıma geldi çünkü benim aracımda su patlatıyordu
ve olay artık contaya kadar gidiyordu herkes bir şey söylüyordu
aracını akşam park et su deposunun kapağını aç içindeki hava çıksın evine geç
sabah aracı çalıştırmadan su deposunun kapağını aç bakalım hava çıkacak mı
buyuk ihtimalde çıkacaktır

gaz beynin suyun içine gaz veriyor buda basınç yapıyor hortum patlatıyor yada aracı hararete zorluyor
gaz beynini değiştirmen lazım benim görüşüm budur bir dene
Alıntı
#10
Kardeşim ilgin için teşekkürler zaten lpg regülatörünü bende düşündüm radyatör suyunda hafif gaz kokusu var yada psikolojik intden siparişimi vardim 80 lira zaten değiştireceğim diyelim akşam kapağı açtık havasını aldık kapadık sonra sabah çalıştırmadan kapağı açtık biraz tıslama olur ama zaten bu esnada lpg beyni pasif durumda kesici kapalı olduğu için ordaki mantığı anlamadım ...kesici açar regülatör diyaframı patlaksa kaçırır...peki seninde sol üst radyatör hortumu şişiyormu şu an sorunsuz kende şişiyormu bakabilirmisin..yani.normal olabilir...
Bul
Alıntı
#11
sen lpg beynini değiştiriyorsun sorunun çözülüyor kardeşim senın aracın giderkende lpg beyni hem motora gaz gonderiyor hemde suya gönderiyor bu sefer basınc artıyor devamlı en zayıf noktadanda bırakıyor lpg beyni omrunu tamamlamış

araç ısınınca her aracınkı normaldır sonuçda su ısınıyor buhar yapıyor ne hortumlar şisiyor bak şimdi
aracın sogukken hortumlarını kontrol et şisik olmadıgından emin ol sonra bas marşa eger hortumların motor ışınmadan şişmeye başladıysa yani 30 saniye 1 dakika içinde ozaman contadan şüphelene bilirsin

özelden ulaş telefonlada yardım olabilirim
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Conta nailbjk 1 518 11-04-2019, Saat: 00:30
Son Mesaj: nailbjk
  Bilgi sahibi tecrübeli arkadaşlar ve herkes buraya...IAT Sensör muhsintekin 3 752 25-04-2017, Saat: 13:28
Son Mesaj: muhsintekin
  Arkadaşlar aracı ustaya teslim ettim fiyat nasıl ? muhsintekin 7 1,020 03-03-2017, Saat: 08:12
Son Mesaj: onur978
  kafam karıstı arkadaslar yardım lutfen onur978 4 833 02-03-2017, Saat: 14:03
Son Mesaj: onur978
  avans sesi yada subap sesi YARDIM lütfen casusx 4 875 26-06-2016, Saat: 02:08
Son Mesaj: ozzgurum

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi