Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Captiva arızası
#1
Sevgili arkadaşlar, Merhabalar
Aranıza yeni katıldım. 2011 model Captiva sahibiyim. Ansızın bir sorun ile karşılaştım. Sorunu tam manası ile gideremedim. Ancak yaşadıklarımı ve tecrübelerimi diğer kullanıcılar ile paylaşmak istiyorum.
Olur da benim yaşadığım sorun ile karşılaşırlar ise belki faydam dokunur.

Bu yaz başında Muğla tarafından gelirken yolda mola vermiştim. Mola sonunda geldim ve aracı çalıştırdım. Her şey normal. Göstergeler de bir arıza lambası yanmadı. Tam hareket edecek iken farkettim ki motordan küçük bir ses geliyor. Belli belirsiz. Stop edip bir kaç dakika bekledim. Yine çalıştırdım. Hiç her şey normal görünüyor ve arıza lambası yanmıyor. devir saatinde ibre rölantide olması gereken yerde. Fakat aracın her devirinde veya örneklemem gerekirse volan dişlisini düşünün. Tam tur attığında bir dişlisi kırılmış gibi oraya gelince tık diye bir ses, ama belli belirsiz bir ses. Devir saatinde ve ronlanti üzerindeki ibre bu yere geldiğinde bir çizgi arası kadar oynuyor. Normalde bu ibre gaza basmadığım sürece sabit duruyordu.
Aracı hareket ettirdim. Herhangi bir şey yok. Gayet muntazam her şey görevini yapıyor. Bu güvenle ben evime kadar hiç birşey olmamış gibi aracımı sürerek geldim. Bir kaç gün sonra aracı yetkili servisine *****. Baktılar, incelediler, cihaz ile kontrol ettiler, ama arızayı tespit edemediler. Dediler ki aracınıza kirli yakıt konmuş olabilir. Biz yakıta katkı maddesi koyalım. Siz kullanın . Tekrar ederse siz gelin tekrar bakarız. Bir kaç gün sonra aracı arkadaşıma bir işini görmesi için verdim. Gece aradılar. Yolda kaldık. Motor çalışmıyor. Yapacak bir şey yok. Aracı bir özel servise çekmişler. Üst kapağı sökmüşler. Pistonlar dan birisi tamamen gitmiş. Dediklerine göre supap kesmiş. Uzatmayayım. Ciddi bir masraf yapıp motor yeniden yapıldı. Aracı teslim aldım. Daha yolda iken araç birden güçten düştü. Yani yolda giderken aracın devir saati 3500-4000 e çıkarken araç ivmesini kaybedip yolda durma noktasına geliyor. Stop etmiyor. Sonra şanzımandan bir sarsıntı sesi gelip tekrar yola devam ediyor. Bunu her zaman yapmıyor. Özellikle rampa çıkarken yapıyor. Üzerinde epey çalışıldı, ama sorun giderilemedi. Özellikle istanbulda işi şanzıman olan servise *****. Arıza şurada diyemediler. Varsayım üzerine selenoid valf değişti. Şanzıman yağı değişti. Tamam dediler. Ancak arıza giderilmemişti. İşin enteresan tarafı her zaman bu arızayı yapmıyor. Araç bu şekilde duruyor. Ara sıra kullanıyorum. Ama uzak yola çıkma cesareti gösteremiyorum.
Daha fazla yazmayayım. Bu araç ile ilgili öncesinde tecrübe yaşamış arkadaşlar var ise eğer yorumlarını beklemekteyim. Şimdiden tüm arkadaşlara teşekkür ederim
Bul
Cevapla
#2
aracınızın şanzımanını boş yere oynatmışsınız. en basit örnek bakımda mazot filtre kabını alttan çatlatmışlar ufak bir çatlak olduğu için farkına varamadım yakıt havalı ve kesik geldiği için direk şanzımanı etkiledi hata kodu verip vuruntulu geçişler oldu. motor ve şanzıman beyinleri birbirlerine sinyal vererek çalıştığı için hatalar verebiliyor. 1- öncelikle aracın sentesine baktırın 2- yakıt hattını kontrol ettirin 3- elektiriksel sorun varmı kontrol ettrin motor yapımı esnasında kablolara zarar vermiş olabilir
....
Bul
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Captiva Sahipleri Listesi Burak_Demiral 186 38,271 23-12-2019, Saat: 23:35
Son Yorum: Captiva61TE151
  CAPTİVA ALARM 4CAM SANRUF AYNA KAPAMA VE AÇMA SİSTEMİ İSTEYEN mbasal24amynet_com 26 11,690 23-12-2019, Saat: 23:32
Son Yorum: Captiva61TE151
  Captiva performans düşüklüğü ve takırtı Mehmet1980 1 249 17-10-2019, Saat: 18:37
Son Yorum: hazanh
  Captiva 2007- Bazı sorularım var erra35 3 722 31-08-2019, Saat: 19:14
Son Yorum: eserahmet
  Captiva Direksiyon Sertleşmesi Hrnx14 2 1,950 19-07-2019, Saat: 13:50
Son Yorum: Scherwin

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi